יו"ר יד לבנים בהרצליה, אילן קלרו
יו"ר יד לבנים בהרצליה, אילן קלרו

"מטרתי היא להוציא את ההורים השכולים מביתם ולהעלות חיוך על שפתיהם"

278 חיילים איבדה הרצליה במערכות ישראל ו-29 מתושביה נרצחו בפעולות האיבה. יו"ר בית יד לבנים, אילן קלרו, מארגן למשפחות השכולות במהלך השנה טיולים, הרצאות והצגות

פורסם בתאריך: 7.5.19 19:26

278 חיילים איבדה הרצליה במערכות ישראל ו-29 מיקיריה נרצחו בפעולות האיבה. כך לפי נתוני העירייה. בבית יד לבנים בהרצליה, שברחוב הבנים 4, במוזיאון העירוני, מנציחים את מורשתם של הנופלים ומטפלים במשפחות השכולות, בכל השנה.

"בית יד לבנים הוא בעל ערך בחיי הנפש של המשפחות השכולות בעיר ומהווה עבור המשפחות בית תרבות ואתר הנצחה של הנופלים בני העיר הרצליה", מספר יו"ר יד לבנים אילן קלרו שאיבד את בנו ניב כשהיה בן 20 בתאונת אימונים בבסיס בשנת 2005, "מטרתי היא להוציא את ההורים השכולים מביתם ולהעלות חיוך על שפתיהם. ברצוני לאחל למשפחות השכולות הרבה בריאות, אושר, שקט ושלווה. בתקווה שלמשפחתנו, משפחת השכול, לא יצטרפו לעולם עוד משפחות".

הסניף עובד לפי תוכנית שנתית ומקיים מפגשי תרבות פעמיים עד שלוש בחודש, בימי שלישי, הכוללים הרצאות, ערבי זמר וארבע מסיבות: בראש השנה, בפורים, בפסח ובחנוכה. חברי הארגון יוצאים במשותף מדי פעם להצגות בתל אביב. כמו כן, המשפחות יוצאות לשמונה טיולים חד-יומיים בשנה, כאשר כל טיול משלב בתוכו סיור מורשת. הטיול האחרון, שהיה לדברי המשתתפים חוויתי ומיוחד, היה בחודש אפריל לירושלים וחברי הארגון ביקרו במוזיאון המחתרות, הגן הבוטני ומרכז בגין. הטיול הבא מתוכנן לחודש יוני ובו יבקרו החברים בחיפה ובכפרים הדרוזים בצפון.

בנוסף, בעזרת עיריית הרצליה מתקיימת פעילות הנצחה לנופלי העיר הרצליה בגינות שעשועים בעיר שבהן מוצב שלט אחיד ואת הנוסח קובעת המשפחה.

קלרו מוסיף: "ברצוני לציין את החיבור החם שאנו חברי הסניף זוכים מראש העיר משה פדלון ומהצוות הנהדר של העירייה. במוצ"ש האחרון נערך 'ערב שירי לוחמים' בפארק במעמד ראש העיר, סגניו, מנכ"ל וסמנכ"ל העירייה, מנהלי אגפים ומחלקות כאשר אנו המשפחות השכולות ישבנו במקומות שהיו שמורים עבורנו. זה היה ערב חוויתי, עוצמתי ומרגש שהעירייה הפיקה ואנו רוצים למסור את תודתנו לראש העיר ולצוותו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר