חווה חקלאית. צילום אילוסטרציה משה גלעד
חווה חקלאית. צילום אילוסטרציה משה גלעד

רוצים לגדל בעצמכם פירות וירקות באמצע העיר? עכשיו זה אפשרי

עיריית הרצליה חונכת ביום חמישי חווה חקלאית שהוקמה ברחוב נתן אלבז, והתושבים יוכלו לשכור בה ערוגות המיועדות לגידולים עצמיים. כמה זה יעלה לכם?

פורסם בתאריך: 28.5.19 12:37

עיריית הרצליה תשיק ביום חמישי הקרוב חווה חקלאית ברחוב נתן אלבז, שבה יתאפשר לתושבים לשכור ערוגות ולגדל בהן בעצמם פירות וירקות. בטקס חנוכת החווה ישתתפו ראש העירייה משה ופדלון ובכירים בעירייה, כמו גם השף רן שמואלי, ממובילי תנועת "farm to table", שידבר על חשיבות גידול המזון בצורה מקומית ועונתית.

החווה משתרעת על שטח של כשני דונם ועלות השכרת ערוגה בגודל 11 מ"ר היא 99 שקלים לחודש. לרשות שוכרי הערוגות יעמדו מכלי עבודה, קומפוסט אורגני, מים ומערכות השקיה לערוגות וכן ליווי והדרכה מקצועית. העבודה בחווה תתקיים במשך יומיים במהלך השבוע בשעות אחר הצהריים, ובסוף השבוע במהלך שעות הבוקר.

"רעיון החווה התפתח מהרצון שתושבים יוכלו לצרוך מזון טרי ובריא ובתוך כך להפחית את ההשפעות הסביבתיות השליליות, שגברו בעשורים האחרונים עקב השימוש בדלקים ובניצול משאבים טבעיים כגון קרקע ומים על מנת לספק את הביקוש הגובר למזון", מסרה העירייה, "במקביל, גבר הניתוק בין תושבי העיר למקורות המזון שלהם".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון: "החווה החקלאית היא מיזם יפה המשלב פעילות קהילתית וחיבור לטבע, כאשר אנו מספקים למי שמעוניין גם שטח לערוגה וגם כלים והדרכה. כל זאת לטובת התושבים וההגנה על הסביבה".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא: "החווה היא נדבך נוסף בפעילות עירונית רחבת היקף למען שמירה על  הסביבה במגוון תחומי החיים, יחד עם עידוד תושבים לצרוך מזון טרי ובריא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר