עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
בניין עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

הרצליה היא בעלת היציבות הפיננסית הטובה ביותר מבין הערים הגדולות בישראל

זו הפעם השנייה ברציפות שהרצליה מגיעה למקום הראשון בדירוג של חברת המידע העסקי CofaceBdi. מנכ"ל העירייה לעובדים: "מודה לכל אחת ואחד מכם"

פורסם בתאריך: 3.6.19 11:13

עיריית הרצליה היא בעלת היציבות הפיננסית הטובה בישראל לשנת 2019, מבין הערים הגדולות בארץ (שבהן יותר מ-40 אלף תושבים), בפעם השנייה ברציפות. כך לפי דירוג של חברת המידע העסקי CofaceBdi.

דירוג היציבות הפיננסית של העיריות והמועצות המקומיות והאזוריות בישראל מתבצע זו השנה 13 ברציפות והוא משקלל בתוכו מספר מרכיבים כגון ניהול נכון של תקציב, היכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות עבר מתושבים ועסקים, ומשתנים נוספים.

בהרצליה, לפי הדירוג, 105 אלף תושבים והדירוג הסוציו-אקונומי של העיר הוא 8 (באשכולות שבין 10-1). יחס הגבייה שלה (המשקף את יעילות הגביה של הרשות מתושבים ועסקים) עומד על 74 אחוז.

במקום השני מדורגת, בדומה לשנה שעברה, עיריית רמת השרון ובמקום השלישי חולון. כפר סבא נמצאת במקום העשירי, קפיצה של שני מקומות לעומת השנה שעברה אז דורגה במקום ה-12. רעננה מדורגת במקום ה-17, עלייה של מקום אחד לעומת השנה שעברה.

במקביל, פרסמה CofaceBdi גם את דירוג היציבות הפיננסית של המועצות המקומיות והאזוריות בישראל, לפיו המועצה המקומית היציבה ביותר בישראל היא כפר שמריהו, שבה 2,413 תושבים, דירוג סוציואקונומי 10 – הגבוה ביותר, ויחס גבייה של 98 אחוזים.

המחקר של CofaceBdi בחן את כל אוכלוסיית העיריות והמועצות בישראל והתבסס על שימוש בשלושה מקורות מידע: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דוחות כספיים של העיריות והמועצות (דוחות מבוקרים לסיכום נתוני שנת 2017) ומאגרי המידע של חברת CofaceBdi. על מנת לבחון חוסן פיננסי נבחרו מספר מדדים פיננסים המשקפים את יכולתן של עיריות ומועצות לעמוד בהחזר חובות. כמו כן, נבנה מדד של יעילות פעילות שמשקף את יעילות התנהלות של עירייה או מועצה. מטרת העבודה הייתה לאתר את המועצות והעיריות בעלות פרופיל של סיכון עסקי, חוסן פיננסי מוסר תשלומים ויעילות הטוב ביותר.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBdi: "אנחנו רואים גם השנה שאין קשר מובהק בין הדרוג הסוציואקונומי של תושבי העיר לבין היציבות הפיננסית של עיר. היציבות הפיננסית הינה נגזרת גם של ניהול נכון ויעיל ולכן לראש העירייה המכהן השפעה רבה על מיקומה בדירוג".

במכתב שהעביר הבוקר מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא לעובדי העירייה הוא כותב: "המיקום שלנו בצמרת, שנה אחרי שנה, הוא לא מקרי. הוא תוצאה של העבודה המסורה והיעילה של כולנו – סגני ראש העיר, ראשי האגפים, המנהלים והעובדים בכלל, ושל עובדי המינהל הכספי בפרט, וכל זה תחת ניהולו המקצועי והמיומן של ראש העיר משה פדלון. זהו הישג מעורר גאווה ואני מודה לכל אחת ואחד מכם על ההשקעה והאכפתיות שאתם מגלים יום יום, כדי שניתן לתושבים את השירות המיטבי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר