הבית של החיילות הבודדות בהרצליה ברחוב נורדאו 51

בבית החדש לחיילות בודדות בהרצליה זקוקים לטלוויזיות, ריהוט, בשלנים ואנשי מקצוע

הבית הראשון בהרצליה לחיילות בודדות ייפתח בעוד כשבועיים. ראשי העמותות שיזמו את הקמת הבית ישמחו לתרומות

פורסם בתאריך: 2.8.19 08:03

בעוד כשבועיים ייפתח הבית הראשון בהרצליה לחיילות בודדות, ברחוב נורדאו 51 בשכונת הרצליה ב'. הרעיון להקים בית לחיילות בודדות עלה על ידי העמותה "מעגל 911" הרצליה-כפר שמריהו, שבה חברות 12 נשים, שגייסו את כל הכסף לשיפוץ של הבית והתאמתו לצורכי החיילות. "לפני כחודשיים פנו אלי ממעגל 911 וביקשו להקים בית לחיילות בודדות", מספר אלון אבן חן, מנכ"ל העמותה בהתנדבות "הבית הכי אחי" שהוקמה לפני שנתיים ולה ארבעה בתים לחיילים בודדים – שלושה בהרצליה ואחד בפתח תקווה, "ביום ראשון יחלו השיפוצים בבית ובעוד כשבועיים הוא יאוכלס. כרגע יש לנו תשע חיילות ויש עוד שלושה חדרים פנויים. שכרנו את הבית לחמש שנים ואנחנו מתכננים להקים עוד בית לחיילות, יש הרבה ביקוש וחשוב לי לדאוג להן לבית. אני בקשר עם כל קצינות הת"ש בצה"ל. אם מישהו מכיר חיילות בודדות שישמחו לגור בבית לחיילות מוזמן לפנות אלי".

 אילו דברים חסרים לכם בבית?

"אנחנו נשמח לכל תרומה עם עדיפות לדברים חדשים. נשמח אם יתרמו טלוויזיות, שתהיה אחת בכל חדר, מוצרי חשמל למטבח, מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מזגנים, מנגל גז, ריהוט גן, ריהוט בכלל וגם מצרכים באופן שוטף. כל מי שרוצה לתרום ולעזור בכל דרך שהיא מוזמן להתקשר אלי – אם זה אנשי מקצוע, למשל הנדימן וגנן. אנחנו ממש זקוקים למתנדבים שיכינו אוכל לחיילים ונשמח להגדיל את המעגל שלהם. יש לנו 200 מתנדבות שמבשלות כל אחת פעם בשלושה חודשים, כאשר כל אחת מבשלת משהו קטן למשל שני קילו שניצלים ואורז, עבור הבתים של החיילים. יש לנו עשר מתנדבות כל שבוע".

"אנחנו כל פעם בוחרות פרויקט מוביל חדש", מספרת יו"ר העמותה מעגל 911 סמדר אילן, "אנחנו אוהבות לעשות פרויקטים שהם ראשוניים ומשמעותיים. למשל, לפני שנתיים הקמנו בית לנגמלות ביהוד, שהוא הראשון בארץ לנגמלות בלבד. חיפשנו פרויקט ייחודי והבנו שבתים לחיילים כבר הקימו ושלחיילות עוד אין ולכן יזמנו את הפרויקט הזה. חברנו לאלון אבן חן וגיא מוזס וגייסנו כסף לשיפוץ הבית ואבזורו בחודשים האחרונים. בין התורמים יש את בנק לאומי ובנק דיסקונט. סדר הגודל של העלויות של פרויקט כזה הוא 200 אלף שקל ואנחנו מנסות לצמצם את העלויות כדי שיספיק לנו לבית נוסף. בבית יש כרגע שישה חדרים ולאחר השיפוץ יהיו בו 13 חדרים עבור 12 חיילות בודדות, שרובן ללא עורף משפחתי וכלכלי, ומדריכה. אנחנו מאבזרות את הבית ומלבישות אותו בכל מה שצריך כמו שמיכות ומצעים שיהיה להן נעים לבוא הביתה, שיהיה בית חם. אנחנו מתכוונות בהמשך לעשות סדנאות לחיילות, כל אחת מאתנו תתרום מההתמחות שלה, וימי כיף".

הפעילות בעמותה מעגל 911 הרצליה-כפר שמריהו: ענת עליזי, ורד גרדוס, דורית שוורץ, מיכל ביג'ו, אתי רז, טליה קיסוס, דנה דותן, הדר בנסון, יעל טייץ, שרון פרי, שמעונה פלדי והיו"ר סמדר אילן

עוד מוסיפה אילן: "יש דרישה מאוד גדולה לבית לחיילות. האלטרנטיבה היא לגור בבית החייל. אנשים ממש צמאים לפתרון הזה. אני מאמינה שאחריו ייפתח עוד בית לחיילות בודדות. הבתים הפכו למשהו מאוד קהילתי ויש הרבה מתנדבים סביב הבתים. זה מאוד מניע את כל התושבים לעשות למען הבתים, בבישול למשל. גם החיילים הבודדים עוזרים לנו והם סחבו את המזרונים והרכיבו את בסיסי המיטות".

לפרטים ותרומות אפשר לפנות לאלון: 054-6632590

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר