אלי לנדאו ז"ל, רחוב רמת ים. צילום עופר וקנין, עזרא לוי

מה דעתכם? העירייה מתכוונת לשנות את שמו של רחוב רמת ים ל"שדרות אלי לנדאו"

עיריית הרצליה רוצה להנציח את זכרו של ראש העירייה לשעבר, שהלך לעולמו בפברואר, בציר החוף המרכזי בהרצליה פיתוח

פורסם בתאריך: 4.8.19 17:21

עיריית הרצליה מתכוונת לשנות את שם רחוב רמת ים, הרחוב הראשי לאורך החוף בהרצליה פיתוח, ל"שדרות אלי לנדאו". בחודש יולי פרסמה העירייה הודעה על כוונתה לשנות את שם הרחוב, וכתבה כי תושבים יכולים לשלוח התנגדות, לקראת דיון בהתנגדויות בוועדת השמות העירונית, עד 1 באוגוסט.

"לנציגות דיירי הרחוב שמורה הזכות לבוא ולהשמיע השגות בעניין זה בפני ועדת השמות", נכתב במודעה שעליה חתום ראש העירייה משה פדלון, "על נציגות דיירי הרחוב המעוניינת להופיע בפני ועדת השמות להודיע על כך בהקדם, ולא יאוחר מתאריך 1.8.19".

אחד התושבים, עוז מנשה רוזנבלום, שמתגורר ברחוב למעלה מ-40 שנה, פנה לתושבי הרחוב ופרסם בפייסבוק פוסט ובה סיפר על הכוונה לשנות את שם הרחוב ועל התנגדותו לכך. הוא מספר שפנה לפני כשבועיים לעירייה בבקשה להאריך את מועד הגשת ההתנגדות, אך לטענתו טרם נענה. "במהלך עשרות השנים, תושבי העיר פיתחו סולידריות ותחושות ההזדהות עמוקות עם השם 'רמת ים' וכי לא בנקל לפגוע בסולידריות העירונית ולעקור שורשים עמוקים אלו", כתב מנשה-רוזנבלום בהתנגדות שלו, "הבקשה לבטל שם של רחוב מצוי, מוכר וקיים ולהחליפו בשם אחר היא איננה מוסרית, איננה מוצדקת ואף פוגעת באינטרס הציבורי. שינוי שמו של רחוב 'רמת ים', ישדר מסר פוגעני וזלזול בתושבים רבים וברגשות הסולידריות כלפי מקום מגוריהם. מי שעיניו בראשו, לא מוצא כל הצדקה לשכתב מחדש את ההיסטוריה העירונית, לגדוע את שורשי העבר, לאבד את הזהות המקורית והאוטנטית של הרחוב ולנתק את חבל הטבור המקשר בין התושבים למקום מגוריהם. והכל, בשים לב, לאפשרויות ההנצחה הרבות והאחרות שעומדות בפני וועדת השמות העירונית, כך למשל: שכונות מגורים חדשות, רחובות חדשים, כיכרות, כבישים, פארקים ציבורים, אזורים עירונים, מבנים קהילתיים, חוף הים, ואפילו המרינה בהרצליה. ועדת השמות העירונית אמונה לשמור על האינטרס הציבורי ולחזק את הקשר ותחושת השייכות בין התושבים לעיר בה גודלו, חונכו ובילו את ילדותם. בל לזלזל בכך".

לצומת השרון סיפר: "מהרגע שנודע לי על שינוי שם הרחוב עברתי מבית לבית ברחוב, סיפרתי לדיירים על כך והחתמתי אותם על טופס התנגדות ששלחתי לעירייה. אני יודע על יותר מ-30 אנשים שמתנגדים למהלך. הרבה אנשים יוצאים לחופש בחו"ל ולא נמצאים בבית ביולי-אוגוסט ולכן לא יודעים על כוונת העירייה לשנות את שם הרחוב, ומשכך, הדבר עלול לפגוע פגיעה שאינה ראויה ולהטיל צל כבד על תקינות ההליך. אני חושב שבשביל ההליך התקין של ההתנגדות צריכים להאריך את מועד הגשת ההתנגדויות בכחודש ולאפשר לכל התושבים למצות את זכותם להתנגד, אם הם רוצים בכך. לכן ביקשתי מהעירייה להאריך את המועד, אך טרם קיבלתי מענה על כך".

מנגד, היו תושבים שתמכו במהלך. "גם לי היתה ביקורת בזמנו על אלי לנדאו", כתב אחד התושבים בדיון על הנושא בפייסבוק, "אלי לנדאו לא הורשע בדבר ובמשך 15 שנה הותיר חותם של ראש עיר רב פעלים. האיש ראוי ללא ספק שרחוב משמעותי ייקרא על שמו".

אחר כתב: "האיש ראוי שיהיה מונצח בעיר שתרם לה רבות. ברמה האישית אני חושב שהוא היה ראש העירייה הטוב ביותר שהיה בהרצליה, אבל זו דעתי האישית. בלי קשר, חובה שאיש כזה יהיה מונצח בעיר שבה שירת כל כך הרבה שנים. כל עוד זה לא רחוב שקרוא על שם מישהו ואפילו לא על שם ארגון, אני לא רואה בזה בעיה. כמו למשל דרך פתח תקווה ששונה לדרך בגין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. מרדכי סופר

    אלי לנדאו היה במשך 15 שנה מאחד מראשי הערים הטובים
    שהיו להרצליה.
    בתקופת אלי לנדאו התפתחה העיר שהיתה רדומה ומוזנחת
    במשך 30 שנה קודם בכל התחומים ,בתקופתו שונה ללא הכר איזור התעשיה ,נבנתה המרינה,שופץ האיזור המסחרי
    בככר טיראן,בגלל התנגדותו העיקשת שוקע הכביש בצומת כפר שמריהו .פונתה בחלקה הגדול מעברת נוף ים ,שופצו ללא הכר בתי הספר באיזור הרצליה פיתוח,הושם דגש
    לפיתוח ותחזוקה בכ העיר ,הוקם המרכז הבינתחומי שפועל
    לפי מודל לימודים אקדמיים של אונבריסטאות עלית בארצות הברית.נבנה מגרש כדור רגל חדש,נבנה הקניון והרשימה עו ארוכה.
    לאור פועלו הרב מגיע לו שיקראו רחוב על שמו מה עוד שהשם הקודם לא מקפח אך אחד.
    אני דוחה את כל ההתנגדויות הקנטרניות וצרות העין
    שאין להם כל בסיס ציבורי.
    אני תקווה שמועצת העיר הרצליה תאשר בהקדם
    את שמו של הרחוב לאלי לנדאו במקום רמת ים.

  2. רוז

    עם כל הכבוד לאלי לנדאו ז"ל ובאמת באמת יש לי והיה לי הרבה כבוד אליו כי הוא היה בולדוזר ומזיז דברים ובמהירות (מעניין רק הבקר הזכרתי אותו לטובה) רח' רמת-ים צריך להישאר רמת ים כי זה השם הכי מתאים לשגרה הזו. אני ממליצה כן לתת שם של אלי לנדאו לרחוב אחרמ

  3. שלמה

    מגיע לו לתת רחוב על שמו ! וחבל שאיש לא הגיע לרשות ממשלה בזבוז ממש יהיה זכרו ברוך אמן

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שם הרחוב על קו חוף הים צריך להישאר בשם הים !
    לזכרו של אלי לנדאו ז"ל בהחלט מכובד להקדיש שם של רחוב אחר כלשהו בהרצליה.

  5. נטע

    לתת שם על שמו? אין בעיה.
    לשנות את שם הרחוב הקיים כבר שנים? לא.
    בונים שכונות חדשות.. שיתנו את שמו על רחוב שם.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מגיע לו שהרצליה תקרא על שמו. בן אדם שהוא לגמרי אגדה. תרם את חייו למען העיר הזאת, השדרה הזאת תהיה האזור הכי יפה בהרצליה. יהיה זכרו ברוך

  7. יפעת

    עשה הרבה דברים יפים לטובת העיר, וגם- לטובתו שלו…
    הפך לעשיר מופלג,
    וזה לא בזכות המשכורת מהעירייה….

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר