משה פדלון צילום עזרא לוי יריב פישר צילום סיוון אוליקר
משה פדלון צילום עזרא לוי יריב פישר צילום סיוון אוליקר

משרד הפנים יחליט אם לאשר את מינויה של בתו של פדלון למנהלת אגף בעירייה

בתשובת עיריית הרצליה לשאילתה שהגיש חבר האופוזיציה יריב פישר, נכתב כי שירי רפפורט "נמצאה המתאימה ביותר מתוך 14 מועמדים הכשירים במכרז פומבי". עופר לוי לפישר: "זו שאילתה קטנונית"

פורסם בתאריך: 12.9.19 13:09

ועדת השירות לעיריות במשרד הפנים תדון באישור מינויה של שירי רפפורט, בתו של ראש עיריית הרצליה משה פדלון, לתפקיד מנהלת אגף תרבות נוער וספורט בעירייה. כך עולה מתשובת עיריית הרצליה לשאילתה שהגיש חבר המועצה מהאופוזיציה יריב פישר (יש עתיד) בישיבת המועצה ביום שלישי השבוע. לפי תשובת העירייה, רפפורט נבחרה לתפקיד על ידי ועדת בחינה ב-18 ביולי השנה, והעירייה ממתינה לתשובת משרד הפנים "לאור קירבת המשפחה לראש העירייה", כך העירייה.

"מדובר בתפקיד המחזיק בתקציב הרביעי בגודלו בעירייה (8.4 אחוז מתקציב העירייה לשנת 2019) ובמסגרת אחריותה וסמכותה ניהול תחומי התרבות, נוער, ספורט, צעירים ואירועים, ניהול ואחריות כוללת על כל נושאי ההקצאות, הרכש, וההצטיידות באגף", כתב פישר בשאילתה, "כמו כן, תהיה אמונה רפפורט על הובלה ניהולית של תחומי התרבות והאמנות, תרבות הפנאי, ספורט, טקסים, מופעים ואירועים, תחום הנוער והצעירים, חיילים, החינוך הבלתי פורמלי, ספריות עירוניות, קהילות העיר בכלל השכונות, מרכזים קהילתיים, מועדוני נוער, מועדוני גמלאים ותרבות תורנית. מדובר בתפקיד בכיר ומשמעותי ביותר המחזיק מעבר לתקציבים האדירים כאמור, במאגרי מידע רגישים באשר לאוכלוסיות רבות ומגוונות בעיר".

פישר ביקש לדעת "האם התקבל אישור של הוועדה לניגוד עניינים בנושא העסקת קרובי משפחה במשרד הפנים? האם נשמע סביר והגיוני שבתו של ראש העירייה תמונה לאחד מהתפקידים הבכירים בעיריית הרצליה? והאם חברותה במספר רב של דירקטוריונים וחברות עירוניות קיבלה אישור ממשרד הפנים?".

תשובת העירייה לשאלות אלה היתה כי "בתאריך 29/4/2019 פורסם מכרז לתפקיד מנהל/ת אגף תנו"ס בעירייה, ולאחר תהליך בחינה ומיון ארוך, לרבות מבחן במכון חיצוני, נבחרה בתאריך 18/7/2019 הגב' רפפורט לתפקיד מנהלת אגף תנו"ס פה אחד על ידי ועדת הבחינה. לאור קירבת המשפחה לראש העירייה המינוי טעון אישור של ועדת השירות לעיריות במשרד הפנים וההליכים הנלווים לכך (לא של הוועדה לניגוד עניינים). יצוין כי מינויה של גב' רפפורט כמנהלת מחלקת נוער וקהילה אושר על ידי מועצת העירייה ועל ידי ועדת השירות לעיריות במשרד הפנים".

עוד נכתב בתשובה כי "גב' רפפורט עובדת בעירייה במחלקת תנו"ס ולימים באגף תנו"ס למעלה מ-21 שנים באופן מסור, מקצועי, אמין וללא דופי. כישוריה המקצועיים של גב' רפפורט נבחנו הן על ידי ועדת בחינה מקצועית והן על ידי מכון חיצוני (פילת) והיא נמצאה המתאימה ביותר מתוך 14 מועמדים הכשירים במכרז פומבי. בנסיבות אלה, אין ספק שמבחינה מקצועית גב' רפפורט היא המתאימה ביותר לתפקיד ואלמלא קרבתה המשפחתית לראש העירייה לא הייתה מתעוררת שאלה בנדון. בנסיבות העניין, ועדת השירות לעיריות שבמשרד הפנים, ולא העירייה, היא שתחליט אם וכיצד ניתן לאשר את המינוי".

באשר לשאלה על אישור לחברותה בדירקטוריונים וחברות עירוניות השיבו מהעירייה: "בשל תפקידה כמנהלת מחלקה באגף תנו"ס אמורה הגב' רפפורט, על-פי החלטת מועצת העירייה (11.12.18) לכהן כחברה בוועד המנהל של עמותת בני הרצליה וכדירקטורית בחברה למרכזים קהילתיים הרצליה בע"מ (חל"צ). כיוון שכלל הדירקטורים החדשים ובכללם גם הגב' רפפורט, טרם אושרו על ידי משרד הפנים ולפיכך, בשלב זה, הם משמשים כמשקיפים בדיוני הדירקטוריון/הוועד המנהל, לפי המקרה".

במהלך הדיון בשאילתה של פישר יצא ראש העירייה משה פדלון מהאולם. סגן ראש עיריית הרצליה וחבר בוועדה למינוי בכירים בעירייה עופר לוי (מרצ) פנה לפישר ואמר לו: "זו שאילתה קטנונית. אין מקום לשאילתה כזאת. אני אומר לך את זה גם כאחד שעובד איתה וגם כאחד שישב בוועדה וגם כאחד שקיבל את התוצאות של המבחנים".

פישר השיב לדבריו: "לא יכול להיות שאתה (עופר לוי) כפוף לראש העיר ואתה היית חבר בוועדה הזאת, הייתם צריכים לדעת את זה לפני. אין מה לעשות יש דברים שהם רגישים והייתם צריכים לעשות ועדה אחרת לגמרי. איך אתה יכול להגיד לא לבת של ראש העיר כשאתה בוועדה. כולכם כפופים לראש העיר ומקבלים ממנו משכורת בסוף החודש".

באשר לתשובת העירייה לפיה מינוייה של רפפורט טעון אישור של ועדת השירות לעיריות במשרד הפנים, אמר פישר: "למה לא לבקש את האישורים לפני שעושים את זה? למה לחכות עכשיו לאישורים האלה?".

מ"מ ראש העירייה, סגנית ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך והנשים וחברת הוועדה למינוי בכירים איה פרישקולניק אמרה בישיבה: "בוועדה שישבה ובחרה את שירי רפפורט היא היתה המצטיינת בין כל המועמדים. היא היתה גם נפלאה במכרז וגם במבחנים היא קיבלה את המקומות הראשונים. הבחורה עובדת 21 שנה ואין שום סיבה בעולם שימנעו קידום של עובד בגלל שהיא בת של ראש עיר. אני חושבת שזה לא נכון, שזה קטנוני ושזה צרות עין".

לצומת השרון אמר פישר: "בכוונתנו לפנות עוד השבוע למבקר המדינה לבדוק את הנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. //

    אמרה איה פרישקולניק מחזיקת תיק החינוך הקורס בהרצליה – עם בתי ספר יסודיים מוזנחים , עם גני ילדים מוזנחי חלקם צמודים לאתרי בנייה ותיכונים עם אלימות שכולם מנסים להסתיר . תתעסקי בתיק החינוך לא בללקק לראש העיר .

  2. בגד כפת בראש מילה

    כמצביע כחול לבן, אני מתבייש בנציגות ששלחו להרצליה.
    במקום לפעול ולעשות משהו חיובי, עסוק הפישר הזה בלבלבל לנו במוח עם שטויות לא רלוונטיות.
    בוא תראה דבר אחד חיובי שעשיתי בשנים האחרונות מלבד לדבר ולפנות לעיתון.
    הגב׳ רפופורט מקצוענית והפכה את החינוך הבלתי פורמלי בעיר לשם דבר. קהילות למופת, תנועות נוער, מרכזי למידה ועוד.
    למה היא צריכה להיות מעוכבת בתפקיד בגלל אבא שלה?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עופר לוי מכר את כל הערכים שלו ושל מפלגתו תמורת ג'וב שמן בעיריה

  4. לילי

    נפוטיזם. הם לא המציאו את השיטה. אבל הייתי מצפה מראש העיר התנהלות אחרת. מכל המועמדות רק הבת שלו היתה מתאימה. ???

  5. פחלון הוא פסגת השחיתות

    ראש עיר מושחת, יש להדיח אותו. חברי מרץ חייבים לצאת מקואלצית השחיתות הזו שכל תחליתה היא מציאת מקום עבודה לעופר לוי ההזוי

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר