תחנת אוטובוס חדשה בהרצליה
תחנת אוטובוס בהרצליה

הרצליה לא ממהרת להצטרף למיזם המטרופוליני לתחבורה ציבורית בשבת

מעיריית הרצליה נמסר שהם מבקשים לבחון את מידת הביקוש ליוזמה בקרב התושבים ואת האפשרות של העירייה להשתתף במימון. "רק לאחר תהליך של שיתוף הציבור, ניבחן את כל האמור ונקבל החלטה שתהיה לטובת כלל הציבור", אמרו בעירייה

פורסם בתאריך: 15.10.19 10:00

עיריית הרצליה לא ממהרת להצטרף למיזם התחבורה הציבורית בשבת שמנהיגה עיריית תל אביב ושצפוי להתחיל לפעול בתחילת 2020. כך דיווחה הבוקר מירב מורן בעיתון דה מרקר. לפי הדיווח, בחודשים האחרונים פנו נציגים מטעמו של ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, לערים השכנות ולכאלה רחוקות יותר והציעו להן לשתף עמם פעולה כבר בשלב התכנון, הנעשה בימים אלה, במטרה להרחיב את השירות ככל שאפשר.

בעיריית הרצליה, נכתב, טוענים כי כדי להצטרף למיזם עליהם לבחון את היבטיו התקציביים. "כידוע, עיריית הרצליה מפעילה שירות היסעים בשבת לציבור שזקוק לכך – קווים אל חוף הים והסעות לבני נוער", אמרו בעירייה, "עם זאת, להפעלת מערך הסעות בשבת יש השלכות רבות, כמו האם התושבים רוצים שיהיו אוטובוסים בשבת? מהי מידת הביקוש לכך? האם העירייה ערוכה תקציבית ליוזמה? ועוד. רק לאחר תהליך של שיתוף הציבור, ניבחן את כל האמור ונקבל החלטה שתהיה לטובת כלל הציבור".

ברמת גן, שהפעילה במשך כמה שבועות בשנה החולפת הסעות אל ומתל אביב בסופי שבוע תחת המותג "סבבוס", כבר הודיעו כי הם צפויים להצטרף ליוזמה. "הסכמתי לוותר על האגו ולמסור את ההגה לתל אביב לשם הפיכת השירות שהחל ברמת גן לשיתוף פעולה מחוזי-אזורי, למענם של התושבים ברוב הרשויות בגוש דן", אומר ראש העיר כרמל שאמה הכהן. "אני מתחייב לתת עד 2 מיליון שקל בשנה במטרה להפוך את התחבורה והניידות בחג ובשבת לזמינה לכמה שיותר", הוסיף.

ראש העיר גבעתיים, רן קוניק, הוביל לפני כשנתיים את המאבק נגד סגירת המרכולים בסופי שבוע, וברכתו על יוזמת התחבורה בשבת התקבלה באופן טבעי. לדידו של קוניק, תכליתו של השירות היא לאפשר להגיע מכל מקום בגוש דן לאזורי הבילוי בלב גבעתיים – בלי רכב פרטי. קוניק אישר כי העירייה בוחנת הצעה שהעביר חולדאי הכוללת גם את תחום השיפוט שלו.

גם ברמת השרון מתייחסים למהלך של חולדאי באהדה, ומציינים שמדובר בשלב טבעי בהתפתחות שירות תחבורה עירוני בסופי שבוע – שיזם ראש העיר אבי גרובר. כיום השירות בעיר מתמצה בהסעות משכונות המגורים בה לאזורי הבילוי בתל אביב ובחזרה, והעירייה משקיעה בו כ-300 אלף שקל בשנה. גרובר סירב לפרט את התנאים הפיננסיים שבהם יצטרף למהלך התל אביבי. "ככל שמיזם התחבורה המטרופוליני ייצא לפועל, אנחנו נהיה חלק ממנו", אמר גרובר, "עד היום ובמשך שלוש שנים הקצנו כסף לשירות תושבינו ולשיפור אפשרות הניידות שלהם בשבת, ואני בהחלט מתכוון להמשיך".

לכתבה המלאה באתר הארץ: https://www.haaretz.co.il/tmr/.premium-1.7972215

בעקבות הפרסום הגיש חבר המועצה מהאופוזיציה איל פביאן הצעה לסדר בנושא, לקראת ישיבת המועצה שתתקיים ב-29 באוקטובר, לפיה "עיריית הרצליה תחליט ותודיע מיידית על הצטרפותה ליוזמת עיריית תל-אביב והמטרופולין, ולמיזם התחבורה הציבורית שמנהיגה עיריית תל אביב".

פביאן: "בהרצליה יש רוב חילוני ליברלי ברור ומובהק לחלוטין בקרב התושבים, ביקוש גבוה לתחבורה ציבורית יעילה בכלל, כולל בסופי שבוע, של מגזרים רבים מאוד באוכלוסייה ובהם צעירי העיר, קשישים, ובעלי מוגבלויות. העיר מפעילה קווים בשבתות לחוף הים ועוד כבר היום. עמדת הרצליה נראית תמוהה ומדהימה, בפרט לאור העובדה שראש העירייה מתלונן חדשות לבקרים על חוסר סמכויות בנושא התחבורה, בעיות שיתוף פעולה במטרופולין בנושא התחבורה, וחוסר יכולת של המטרופולין לנהל בעצמו את התחבורה בכלל והציבורית בפרט, כאשר הוא תלוי בכל בממשלה. וכעת, מתארגנת יוזמה מטרופולינית בהובלת תל-אביב, והרצליה מסתייגת מהמהלך?".

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, מאיה כץ, מסרה: "צר לי על כך שהרצליה הפכה מעיר מובילה בתחום, לעיר היחידה באזור שמסתייגת מהצורך האמיתי של תושביה. באשר לטענת העירייה לפיה 'צריך לבחון אם הציבור מעוניין בהפעלת מערך הסעות בשבת ואם העירייה ערוכה לכך תקציבית' – התשובה ברורה ואף ברורה מאוד: כן וכן. כל יתר התירוצים נובעים משיקולים פוליטיים בלבד".

בתוך כך, הפיצו תושבים עצומה ברשת הקוראת לעירייה להצטרף ליוזמה.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הדתיים והחרדים שיושבים בקואליציה עוזרים בדיוק?
    רק לקדם את את עיניני הדת ולסגור עסקים ותחבורה בשבת.
    בבחירות האחרונות רק 3 אחוז מתושבי העיר הצביעו לש"ס וליהדות התורה. אבל בעיר שהיא חילונית וליברלית יש השפעה של 40 אחוז

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר