משה פדלון, יוסי קוממי. צילום עזרא לוי, תמר מליו

הפתעה במועצה: יוסי קוממי הצטרף לקואליציה של פדלון. מי יהיה הבא בתור?

חבר סיעת היחיד מהליכוד ישמש משנה לראש העירייה, מחזיק תיק התחדשות עירונית וחבר בוועדה לתכנון ובנייה. פדלון: "יהיו מגעים עם חברי מועצה אחרים אחרי החג"

פורסם בתאריך: 16.10.19 12:51

הפתעה במערכת הפוליטית בהרצליה: יוסי קוממי, חבר סיעת היחיד של הליכוד במועצת עיריית הרצליה, חתם בשבוע שעבר על הסכם קואליציוני עם ראש העירייה משה פדלון וסיעתו חזון וניסיון. כעת תהיה לפדלון קואליציה של 14 חברי מועצה מול 7 חברי אופוזיציה.

במסגרת ההסכם ישמש קוממי כמשנה לראש העירייה, יו"ר דירקטוריון התאגיד העירוני על"ה (העמותה למען הקשיש), מחזיק תיק התחדשות עירונית ומחזיק תיק מניעה והתנהגות סיכונית. כמו כן, קוממי יהיה חבר בדירקטוריון של תאגיד הקבורה העירוני, בדירקטוריון של תאגיד החברה העירונית למתנ"סים, בריכת נורדאו ותאגיד המים. הוא גם יהיה חבר בוועדת המליאה לתכנון ולבניה, ועדת כספים, מכרזים, הנחות בארנונה, הביטחון, הוועדה לבחירת יקיר העיר, השמות והרווחה.

בהסכם הקואליציוני נכתב כי התפקיד של משנה לראש העירייה "הינו תפקיד התנדבותי וללא תמורה כזו או אחרת" וכי "מתוקף תפקיד זה יסייע מר יוסף קוממי לראש העירייה לקדם נושאים שעל סדר היום העירוני, זאת ייעשה בכפוף לכללי המינהל התקין". כמו כן, התפקידים האחרים "ייעשו בתיאום עם ראש העירייה". עוד נכתב בהסכם כי "הצעות לסדר ושאילתות במועצת העיר מטעמה של סיעת הליכוד תוגשנה רק בכפוף לאישור מוקדם של ראש העיר".

פדלון, קוממי וז'אן בחתימה על ההסכם

נציין כי בקדנציה הקודמת היה קוממי בקואליציה ובתפקיד יו"ר תאגיד הקבורה העירוני בהרצליה, יו"ר ועדת הביטחון ויו"ר ועדת שיקום השכונות. לא פעם התגלעו חיכוכים בין קוממי לפדלון, בין השאר בנוגע לבניית קברים חדשים בבית העלמין החדש והוחלפו בין השניים לא פעם מילים קשות בישיבות המועצה.

"כל חילוקי הדעות שהיו לנו מאחורינו", אומר קוממי, "רציתי להיות שותף לעשייה ולא להיות באופוזיציה בלי אפשרות לעשות כלום אלא רק לצעוק. מבפנים אפשר לעשות הרבה דברים. צורי ז'אן היה אחד האנשים שתיווך בינינו. ברגע שראש העיר נתן בי אמון וצירף אותי לקואליציה שמחתי על כך והודיתי לו. שני הצדדים רצו בכך. ברגע שסיימנו את חילוקי הדעות ישבנו והגענו להסכם וחתמנו עליו. הרגשתי שהוא נותן בי אמון כדי להיות שותף בעשייה. זה לטובת כל התושבים. המטרה שלנו כאנשי ציבור לשרת את הציבור. אני מתכוון קודם כל להתעסק בעניין של ההתחדשות עירונית, לבדוק מה התוכניות המתוכננות ולקדם את הנושא. אחד הדברים הראשונים שאני אעשה הוא לטפל בנושא של טופס 4 באולפנת צביה, לא ייתכן שיהיה דבר כזה".

"לא היו בינינו ממש חילוקי דעות, הוא היה במקום של להעביר ביקורת", אומר פדלון, "היו מתווכים בדרך והיו פגישות אצלי ודיברנו בצורה נעימה על כוס קפה, זה חלק ממו"מ. יוסי בחור חיובי עם ניסיון עשיר והוא יכול לתרום הרבה לעיר הזאת. ישבנו על תיאום ציפיות, סיכמנו וחידדנו מה הוא הולך לעשות למען העיר והתושבים. הוא יעסוק בהתחדשות עירונית שהולכת לקדם תנופה בעיר, בעמותת על"ה, שיש לה שבעה סניפים בעיר ועם תקציב של עשרות מיליוני שקלים. הוא יחליף את בן עמי שפרש, ויש לו הרבה מה לקדם בתחומים האלה ואני בטוח שיהיו תוצאות לעבודה שלו. יש לו הרבה מה לקדם בתחומים האלה, הוא יקבל משרד קטן וייכנס לתפקידו מיד לאחר החג".

יש מגעים עם חברי אופוזיציה אחרים בעניין הצטרפותם לקואליציה?

"כרגע אין מגעים, יהיו אחרי החג. כל חבר אופוזיציה שרוצה להצטרף ולתרום לקידום העיר בכל תחום והעשייה מוזמן בכיף ובשמחה רבה. נעשה תיאום ציפיות, אני אתן לו תפקיד ושיקדם אותו. יש לנו הרבה מה לקדם בעיר בתחום התרבות, הכלכלה, בתי מלון וחברות הייטק שאמורות לבוא. יש מספיק נושאים לטפל בהם בעיר. אנשי האופוזיציה הם אנשים איכותיים אחד אחד ואני אשמח שיצטרפו אלינו. וסרמן, פישר, פביאן, כץ, יעקובוביץ, גרוסמן וגוזלן הם אנשים מאוד חיוביים בעיני. אנחנו מדברים ומכבדים אחד את השני. הכל עובד כמו שצריך. אין לאופוזיציה מה לנגח חס וחלילה על דברים שערורייתיים בעיר. יש פה ושם משברים ואנחנו מוצאים פתרון. זה לא טבריה פה. אנחנו לשמחתי כבר סיימנו לבנות את תקציב 2020 ואני מאמין שבאחת הישיבות הקרובות נאשר אותו. רשויות אחרות עדיין מתעסקים בתקציב 2019. הכל עובד פה כמו שצריך".

צורי ז'אן: "מתוקף תפקידי כיו"ר סניף הליכוד בהרצליה עשיתי את השידוך בין יוסי קוממי שהוא יו"ר סיעת הליכוד בהרצליה לבין ראש העירייה וישבנו יחד וסיכמנו דברים וחתמנו על הסכם. יש לנו מה לתרום לעשייה בעיר ובמיוחד כשהליכוד בשלטון ואין שום סיבה שנהיה באופוזיציה. הגיע הזמן שהליכוד יהיה בקואליציה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר