כביש רטוב. צילום תומר אפלבאום

כמה אנשים נפגעו בהרצליה בתאונות בכבישים רטובים?

ימים גשומים: עמותת אור ירוק פרסמה נתונים של הלמ"ס על מספר הנפגעים בכבישים רטובים בערים השונות במשך עשר שנים. בהרצליה נפצעו שמונה באורח קשה, 58 נפצעו באורח קל ולא היו הרוגים

פורסם בתאריך: 15.12.19 17:30

בעשור האחרון, בין שנת 2009 ל-2018, נפגעו בהרצליה 66 בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים בארץ – כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מתוכם שמונה נפצעו באורח קשה, 58 נפצעו באורח קל ולא היו הרוגים. שנת 2011 היתה השנה הקשה ביותר עם שני פצועים באורח קשה ושמונה פצועים באורח קל. שנת 2013 היתה הקלה ביותר עם ארבעה פצועים בלבד באורח קל. ב-2018 נפצעו 12 בני אדם באורח קל בתאונות בעיר.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשור האחרון (2018-2009) נפגעו מעל 14 אלף בני אדם בתאונות דרכים על כבישים רטובים או בוציים בכבישים עירוניים ובינעירוניים בכל הארץ, מתוכם 231 בני אדם נהרגו, 23 בני אדם מדי שנה בממוצע. 960 בני אדם נפצעו באורח קשה על כבישים החלקים הללו בעשור האחרון. על פי הנתונים, כמחצית מהנפגעים בתאונות דרכים על כבישים רטובים ובוציים נפגעים בתוך תחומי הערים והיישובים. בכל התחום העירוני נפגעו 7,238 בני אדם בכבישים רטובים, 76 בני אדם נהרגו ו-486 נפצעו באורח קשה. ירושלים מובילה את הרשימה עם 784 בני אדם שנפגעו בתאונות דרכים על כבישים בוציים או רטובים, שלושה מתוכם נהרגו ו-65 נפצעו באורח קשה. אחריה תל אביב-יפו עם 602 בני אדם שנפגעו בתאונות דרכים על כבישים בוציים או רטובים, שמונה מתוכם נהרגו ו-67 נפצעו באורח קשה ואחריה חיפה עם 515 בני אדם שנפגעו בתאונות דרכים על כבישים בוציים או רטובים, חמישה מתוכם נהרגו ו-32 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "בכבישים רטובים צריך לנהוג באופן שונה, הנהגים נדרשים להוריד את הרגל מהגז ולהיות ערניים לתנאי הדרך המשתנים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ביחד עם הרשויות המקומיות חייבים לוודא כי תשתית הכבישים היא כזו שלא תסכן את הנהגים ולא יצטברו בה בוץ או עפר. יש לפתוח את תעלות הניקוז ולהשתמש בצבע כביש שאינו גורם לרוכבי האופנועים להחליק. בנוסף יש לנקות את הכבישים מלכלוך שעשוי להיהפך לבוץ עם בוא הגשם. התיקונים הבסיסיים הללו יכולים לצמצם את מספר הנפגעים והתאונות באופן משמעותי ולהציל חיי אדם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר