כיכר דה שליט. צילום עזרא לוי
כיכר דה שליט. צילום עזרא לוי

אושר: מלון חדש יוקם סמוך לכיכר דה שליט. התושבים שוקלים הגשת עתירה

הוועדה המחוזית דחתה חלקית את התנגדות התושבים, ואישרה את הקמת מלון פאת ים שיתנשא לגובה 14 קומות. אחד התושבים: "לצערנו, נעשו בתוכנית רק שינויים קוסמטיים קטנים ומינוריים. נשמח אם הציבור יצטרף אלינו לעתירה"

פורסם בתאריך: 8.1.20 14:03

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז תל אביב אישרה לאחרונה את התוכנית לבניית מלון "פאת ים", סמוך לכיכר דה שליט במערב הרצליה. הוועדה דחתה את ההתנגדות היחידה שהוגשה לתוכנית על ידי מספר תושבים המתגוררים בסמוך למקום, ששוקלים הגשת עתירה מינהלית נגד התוכנית.

התוכנית, שהגישה חברת הכשרת היישוב, משתרעת על שטח של כ-8 דונם וממוקמת על חוף הים, סמוך לכיכר דה שליט, מצפון למלון השרון. לפי התוכנית אמורים לקום במלון החדש 144 חדרים במבנה שיתנשא ל-14 קומות. בנוסף מתוכננים שטחים לאירועים וכנסים, ושטח של 500 מ"ר למסחר.

עיקר הטענות שהעלו עורכי הדין אלי וילצ'יק ומירב ברנע, שמייצגים את עשרת התושבים המתנגדים מהרחובות הסמוכים חבצלת השרון, מעפילים וגלי תכלת, היו שהתוכנית כוללת תכנון מאסיבי שמהווה פגיעה קשה במצוק הכורכר, חוסמת לציבור את המבט לכיוון הים וגורמת להצללה על איזורי הבילוי בכיכר דה שליט בשעות אחר הצהריים המאוחרות ועל מבני דירות בני שלוש קומות בחלק הצפוני של הכיכר.

כמו כן נטען שיש לתכנן את כלל השטח כשטח ציבורי פתוח ולבחון מחדש פתרון של החלפת שטחים או חלופות נוספות. עוד נטען שיש להותיר את השטח המערבי בתוכנית, הנמצא בתחום ה-100 מטר מהים (האסור לבנייה), כשטח ציבורי פתוח ולא כשטח פרטי.

עוד התנגדו התושבים לגובה הבניין, באזור שבו בנייה נמוכה יחסית של שלוש קומות. לטענת המתנגדים שטחי המסחר בתוכנית מיותרים, שעה שיש בכיכר דה שליט שטחי מסחר רבים. "שימוש זה יעמיס את הצפיפות ויגדיל את העומס התנועתי", טענו.

עוד נטען כי בניגוד להנחיות המשרד להגנת הסביבה לעריכת תסקיר ההשפעה על הסביבה, התסקיר נעדר התייחסות לנושא ההשפעות האמורות של המלון על סביבת המתנגדים ואין בו התייחסות למדדים הסביבתיים לרבות היבטי רעש, פגיעה בפרטיות, מטרדי ריח, עשן, משטר רוחות, קרינה והשלכת תוספת התנועה

לאחר הדיון בהתנגדויות, החליטה הוועדה לקבל רק כמה מהן. בין השאר היא קבעה שבשטח הפרטי הפתוח לא תותר עריכת אירועים פרטיים, שהגובה המקסימלי של הבניין יהיה 73 מטר מעל פני הים, "14 קומות ממפלס הכניסה הקובעת", וש"תוכנית העיצוב האדריכלי תחייב מענה להיבטים אקוסטיים ולמטרדים לסביבה, תוך הבטחת תכנון חצר המשק כסגורה ומקורה, ותוך התייחסות לפתרונות מנדפים וסינון אוויר של הקומות התחתונות בקומות העליונות או כל פתרון חלופי שיבטיח הגנה מפני מטרדים למגרשים הגובלים, בתיאום עם הרשות הסביבתית המוסמכת".

עוד קבעה שהקמת הבריכה תתאפשר על הגג בלבד, ששטח המרפסת ישמש לשטח חוץ לצרכי המלון ולא תותר בו בניה וששטחי המסחר יוקמו לאורך החזית הדרומית היורדת לחוף הים.

"זה סיפור טרגי", אומר אחד הדיירים המתנגדים, "הזיזו את התוכנית כמאה מטר ולא רק שהם קיבלו 14 קומות וזה חוסם את כל האור בכיכר דה שליט מהצהריים אלא גם השטח של המאה מטר נשאר בבעלות פרטית ומוגדר כשטח פרטי פתוח ולא כשטח ציבורי פתוח על אף המלצות הוולחו"ף. לפני כמה שנים היה סיכום שלא יבנו שם כלום ויהיה שם פארק. היה דיבור על החלפת שטחים אבל העירייה לא הגיעה איתם לסיכום דברים איתם וירדו מהעניין של החלפת שטחים. לצערנו, נעשו שינויים קוסמטיים קטנים ומינוריים בעקבות ההתנגדות שלנו. יש לנו 45 ימים מיום קבלת ההחלטה להגיש עתירה מנהלית, נותרו פחות מ-20 יום, והיינו שמחים אם הציבור יצטרף אלינו לעתירה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קומט

    תושבים יקרים -זה באמת נורא , אבל כ שקניתם שם דירה או בניתם את ביתכם , לא היה לכם ברור שהמגרש הה מיועד למלונאות ??? מי שלא בודק מראש תוכניות ערים מראש לאן הוא מכניס את עצמו – שלא יבוא בטענות!~

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר