שביל אופניים. צילום עזרא לוי

היכנסו והשתתפו בסקר הגדול: העירייה מכינה תוכנית אב לשבילי אופניים וקוראת לרוכבים להשפיע

התדירות, הצרכים והבעיות המרכזיות: העירייה קוראת לתושבים לענות על סקר מקיף בנושא הרגלי השימוש באופניים. מחזיקת תיק הדו-גלגלי דנה אורן ינאי: "תוכנית האב תהיה לפי יעדים שנתיים – כמה קילומטרים יסללו בכל שנה ואיפה יהיו המוקדים העיקריים"

פורסם בתאריך: 21.1.20 07:11

עיריית הרצליה קוראת לתושבים, ובעיקר רוכבי האופניים שבהם, להשתתף בסקר לקראת יציאה לתכנון של תוכנית האב העירונית לשבילי אופניים. מהעירייה נמסר כי "הסקר נועד לשרטט פרופיל של משתמשי האופניים בהרצליה, ולאפיין אותם מבחינות כמו תדירות השימוש, היעד שלהם, השימוש שלהם בכלל בתחבורה הציבורית ועוד. הכל כדי להבין מה הם הצרכים של רוכבי האופניים. יש גם מקום לכתוב הערות באופן חופשי ולציין בעיות שיש כיום בעיר מבחינת הרוכבים. אחרי שנשקלל את התוצאות נוכל לצאת לתכנון כשאנחנו יודעים מה הם צרכי התושבים ולהתחשב בהם".

להשתתפות בסקר הקליקו כאן.

בין השאר נדרשים העונים על הסקר לציין את גילם, אם הם תושבי העיר או עובדים בה והיכן. בהמשך הם נשאלים אם הם רוכבים באופניים בעיר ולאילו שימושים, האם הם רוכבים על אופניים אם ילדים, האם הם לומדים בעיר והיכן, האם בבעלותם רכב פרטי ומה תדירות השימוש שלהם בתחבורה הציבורית ולאילו צרכים היא משמשת אותם.

כמו כן הם נדרשים לציין את הבעיות המרכזיות עבור רוכבי אופניים בהרצליה מתוך האפשרויות הבאות: מחסור חניה לאופניים, קושי בניווט לרוכבי אופניים, מיעוט שבילים מיועדים לרוכבי אופניים, תכנון לקוי של שבילי אופניים (כמו חוסר המשכיות, חיבורים, רוחב השביל ואיכות השביל), כמות רוכבי האופניים גדולה או מחסור בעמדות להשכרת אופניים.

עוד נשאלים העונים על הסקר האם יש חניה עבור אופניים במקום הלימודים או העבודה שלהם, האם יש מספיק ברזיות מים לאורך שבילי האופניים בהרצליה והיכן כדאי לעירייה להקים כאלה. הרוכבים גם נשאלו האם הם בונים מסלול מראש לפני הנסיעה וניתן מקום חופשי לכתיבת הערות נוספות.

"כחלק מתכנון שבילי האופניים בצורה מיטבית יצאנו עם סקר אופניים מקיף כשהמטרה היא לברר מה הם השבילים החשובים לרוכבים ולפעול לעידוד מעבר לאופניים בקרב אנשים שמתשמשים באמצעי תחבורה אחרים", אומרת חברת המועצה ומחזיקת תיק הדו-גלגלי דנה אורן ינאי, "זה נעשה במקום לקיים שיתוף ציבור באמצעות שולחנות עגולים שמצמצם את מספר האנשים הנשאלים. נריץ את הסקר במשך שבוע או שבועיים כשהמטרה להגיע לכמה אלפים של עונים. אנחנו רוצים להבין מה הצרכים שלהם, מה לא מניע אותם להשתמש באופניים ככלי תחבורה, לזהות את המוקדים שאליהם הרוכבים רוצים להגיע, למשל אם זה ללימודים, לעבודה, למרכז הבינתחומי או לרכבת ולאוטובוסים. שם נשים את הדגש הראשוני בסלילת השבילים וכך נתווה את תוכנית האב לשבילי אופניים שתהיה ממש לפי יעדים שנתיים – כמה קילומטרים יסללו בכל שנה ואיפה יהיו המוקדים העיקריים. כבר היום כל כביש חדש או פרויקט שנפתח, כל עוד ניתן לעשות את זה, נסלל שם שביל אופניים. זו מדיניות העירייה".

דנה אורן-ינאי. צילום תמי שלף

דנה אורן-ינאי. צילום תמי שלף


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר