צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תושבת הרצליה מתחננת: "הרשו לבן שלי לחזור הביתה מהפנימייה. הוא זקוק למשפחה שלו"

הבן לומד במוסד לשיקום עבריינים בצפון הארץ וכבר יותר משבוע שאמו מבקשת שיתנו לו להיות עם המשפחה בימים הקשים האלה. "לפחות פה יש לו את המשפחה שלו שיכולה לחזק אותו", היא אומרת

פורסם בתאריך: 26.3.20 18:31

כבר יותר משבוע שתושבת הרצליה מבקשת שבנה בן ה-17 הלומד ומתגורר במוסד לשיקום עבריינים צעירים בצפון הארץ יחזור הביתה. נציין כי המוסד שבו מתגורר בנה פועל במסגרת רשות חסות הנוער של משרד הרווחה והשירותים החברתיים. אמו של הנער פונה משבוע שעבר למשרד הרווחה, למוסד החינוכי ולקצינת המבחן של בנה ומבקשת שבנה יחזור הביתה בימים כאלה שבהם המדינה נמצאת בסגר ומסבירה כי הוא זקוק למשפחתו. לטענתה, אף אחד לא מספק לה תשובות ברורות וכל גורם זורק את האחריות על גורם אחר.

"אני רוצה את הבן שלי בבית", אומרת אמו, "במיוחד עכשיו, בתקופה שיש סגר, הוא צריך להיות בבית עם התא המשפחתי שלו. כמו כל ילד גם הוא צריך את החיבוק וכמו כל אמא אני רוצה לגונן עליו. הוא היה אמור לבקר בבית לפני שבוע והוא לא הגיע. הוא היה אמור בעוד שבועיים לצאת לחופשת פסח בבית ואני לא יודעת אם זה יקרה. החג מתקרב והילד גמור נפשית. הוא מאוד מתגעגע הביתה וגם אני מתגעגעת אליו ומאוד עצובה וכאובה. אני מבקשת שישחררו אותו הביתה ושיתנו לי להשגיח עליו. אני מבינה שהם חוששים שהילדים שלנו יגררו לעשות כל מיני דברים אבל הכל בחוץ סגור, כולם בבתים ואין להם לאן ללכת. גם כך כשהוא בא לחופשים הוא במעצר בית אז מה זה משנה אם הוא יהיה שם או פה בבית? לפחות פה יש לו את המשפחה שלו שיכולה לחזק אותו, לעודד אותו ולהראות לו שאכפת לה ממנו. הוא גם כך מרגיש רחוק מהבית וזה לא משנה אם הוא מעד בדרך, הוא רוצה את הקרבה המשפחתית שלו".

למי פנית בעניין הזה?

"פניתי לפני שבוע לפנימייה, לקצינת המבחן, למשרד הרווחה ולעוד אינספור גורמים – אף אחד לא יודע להגיד לי מה קורה עם הבן שלי ואם ישחררו אותו הביתה. הם בעצמם לא יודעים מה להגיד לי ומחכים לתשובות. כולם מחכים לתשובות ממשרד הרווחה וכל אחד זורק את האחריות על גורם אחר. אני לא האמא היחידה שנמצאת במצב הזה של אי ודאות וגם הבן שלי לא היחיד, יש עוד הרבה ילדים ברחבי הארץ במצב הזה. אני לא מבינה למה לא נותנים לי תשובה. אין לי שום טענות כלפי צוות הפנימייה – אני מאוד מרוצה מהם ושמחה שמעונות כאלה קיימים, הם נותנים מענה לצרכים שלו ושיקמו אותו מאוד יפה מה שאני בתור אמא שלו לא הצלחתי לעשות. אם כל מערכת החינוך הושבתה וכל הילדים בהסגר בתים אין שום סיבה שהילדים האלה לא יצאו הביתה. מה שמדאיג אותי זה שהמדריכים יוצאים מהמעון ונכנסים אליו וכך הם חשופים לקורונה ואני מפחדת שרגשית הוא ילך לאיבוד. אני מוכנה להגיע עם הרכב לאסוף אותו וכמובן גם להחזיר אותו לפנימייה אחרי שהתקופה הזאת תסתיים, רק שישחררו אותו הביתה".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "במקרים רבים בני נוער הנמצאים במסגרות חסות הנוער נמצאים בהן מתוקף צו שיפוטי הקובע כי עליהם לשהות במעון. גם בעת זו, מסגרות חוץ ביתיות ממשיכות לתפקד ולהעניק לנערים את ההגנה והטיפול לו הם זקוקים תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. מפאת צנעת הפרט והשמירה על הפרטיות כפי שמחייב חוק הנוער, לא נוכל להתייחס לפרטי המקרה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר