ריצ'רד לינדנבאום, הבעלים של מסעדת MEDZZO בהרצליה. צילום פרטי

"אני מתבאס על הלקוחות הטובים. מצד שני, יש הקלה": אחרי 20 שנה מסעדת מדזו נסגרת

ריצ'רד לינדנבאום, הבעלים של המסעדה הוותיקה שפעלה במשך שני עשורים במרינה בהרצליה, נזכר בימיה הראשונים ומסביר למה סגר

פורסם בתאריך: 13.5.20 08:11

אחרי 20 שנה של פעילות מסעדת מדזו (MEDZZO), שבמרינה הרצליה, נסגרת. על הסגירה דיווח לראשונה בלוג החדשות שרון אונליין. בשיחה עם צומת השרון, הבעלים של המסעדה הפופולרית, ריצ'רד לינדנבאום, נזכר בימיה הראשונים של ומסביר למה החליט לסגור אותה.

"החברה של המיט-בר הביאו אותי למסעדה בתור משקיע", הוא מספר, "לא הגעתי מענף המסעדנות. המרינה הייתה בתחילתה, בלי קניון ובלי כלום. הסתכלתי וראיתי סירות וים ותוך שניה אמרתי – אני בפנים".

לינדנבאום, תושב הרצליה, בן 55, נשוי עם שלושה ילדים, אומר שההתחלה הייתה מאוד אינטנסיבית. "המקום היה אחד המבוקשים בארץ", הוא מספר, "היית צריך לעמוד שעה בתור כדי להיכנס. ב-16 השנים הראשונות אני רק באתי לאכול שם ולפני ארבע שנים נותרתי שותף יחיד. היה לנו לאורך השנים צוות גדול, הוצאנו מכאן כמה שפים שגידלנו פה. שלושה שהתחילו מאפס ונהיו מנהלי המטבח ואחד שהיה טבח ואז הפך לשף. שפים מפורסמים לא היו מצליחים לעבוד כאן כי זה מטבח על טורים מאוד גבוהים וזה לא פשוט. בשישי-שבת היה עומס מאוד מאתגר. באמצע השבוע היה רגוע יחסית".

למה החלטת לסגור?

"זה שילוב של גורמים. בעלי הנכס רצו דייר יותר סולידי שייתן להם יותר יציבות מאשר מסעדה. זה היה אמור לקרות רק בעוד כמה חודשים אלא אם הייתי נלחם בהם משפטית. כשהתחילה הקורונה הבנתי שאין טעם לסגור ואז לפתוח רק לזמן קצר אז החלטתי שזה הסוף. שלחתי בערך משהו כמו 20 עובדים, כולל מלצרים, הביתה".

עצוב.

"אני אקריא לך הודעה מלקוחה שקיבלתי אתמול: 'קראתי שהמסעדה האהובה עלי נסגרה. רציתי לומר תודה על הכל. אתה מספר אחת, עשית אירוע מדהים לבן שלנו, אתה תמיד בליבנו ותעדכן אם אתה פותח מקום חדש'".

מרגש.

"זה נגע לליבי. יש הרבה כאלה. עכשיו מישהי אמרה לי שבעלה המבוגר לא יודע איפה הוא יאכל עכשיו. יש שאומרים לי 'פה פגשתי את אשתי לראשונה'. אחר אמר לי שהיה בורח מהלימודים באוניברסיטה כדי לאכול פה קלמרי. תשמע, אני מתבאס על הלקוחות הטובים הקבועים שהיו. מצד שני, יש הקלה על הלקוחות הלא נחמדים, הישראלים התובעניים שלא נהנים וחושבים שהאוכל צריך לצאת להם תוך דקה ואוהבים להתלונן. אני מרגיש גם משוחרר מהעומס בסופי השבוע. יש לי משפחה וילדים קטנים אז יהיה קצת שקט. מצד שני זה היה בית במשך 20 שנה. זה מעין בייבי והתחברתי לחלק מהלקוחות. אני איש של אנשים והאינטראקציה עם הנחמדים הייתה לי כיף".

תפתח עוד מסעדה?

"אני לא יודע אם אפתח עוד מסעדה. בטח לא במתכונת כזו. אולי שיתוף עם מסעדה שקיימת, לא יודע. לא ברור עדיין".

מה עם העובדים?

"אני לא יודע מה יהיה איתם. אני מנסה למצוא לחלק פתרונות אולי בעסקים אחרים שלי. אני לא אשאר חסר תעסוקה. לא התפרנסתי מהמסעדה. פירנסתי אותה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר