סמל נ'. צילום דובר צה"ל
סמל נ'. צילום דובר צה"ל

"אחד התפקידים שלי הוא השטת הצוללת, לנהוג בכלי מהמורכבים והיקרים ביותר בעולם"

סמל נ' מהרצליה, בוגר תיכון הנדסאים, יקבל היום את סיכת הצוללן היוקרתית, לאחר קורס מפרך של שנה וחודשיים. בראיון הוא מספר על ההתעקשות שלו להתקבל לקורס שבסוף השתלמה וגם על הגעגועים לחברה תמרה

פורסם בתאריך: 15.6.20 13:32

תושב הרצליה סמל נ' יעלה היום על רחבת המסדרים בבסיס ההדרכה של חיל הים בחיפה ויקבל, לאחר קורס אינטנסיבי של שנה וחודשיים, את סיכת הצוללן היוקרתית. סמל נ', בן 19, ישרת על הצוללת אח"י לויתן במגמת מהו"ב (מערכות הספק ובקרה) ואחד התפקידים שלו יהיה השטת הצוללת עצמה. "לאחר חצי שנה, ועם סיום החלק הראשון בקורס, שובצתי למגמת מהו"ב, שכוללת בתוכה אחריות על כל מערכות החשמל והבקרה בצוללת", הוא מספר, "אחד התפקידים שלי הוא השטת הצוללת, לנהוג בכלי מהמורכבים והיקרים ביותר בעולם. זו הרגשה מדהימה ואחריות כבדה".

סמל נ' הוא בוגר תיכון הנדסאים במגמות פיזיקה ורובוטיקה, ובמסגרת הלימודים השלים גם בגרות בחמש יחידות מתמטיקה ואנגלית. הוא היה במשך שש שנים בתנועת הצופים, מתוכן הדריך שנה אחת קבוצה של כיתות ד'. חוץ מהמשפחה והחברים, מחכה לו בפעמים הנדירות שבהן הוא יוצא הביתה גם חברתו מזה שנתיים תמרה. "אחד האתגרים שלי בקורס היה המרחק והגעגועים לתמרה החברה המדהימה שלי", הוא מגלה, "בחלק הראשון של הקורס לוקחים לנו את הטלפונים ואפשר לשוחח עם המשפחה והחברה רק כמה דקות מדי שבוע. זה היה לא פשוט. כמו כן אחי הבכור הוא לוחם קרבי וכמעט שלא הצלחנו להפגש בשנה האחרונה ואני מתגעגע אליו מאוד".

איך הגעת לקורס צוללן? קבלה לקורס מצריכה לעבור גיבוש. למה בחרת להגיע דווקא לקורס הזה?

"בהתחלה רציתי להתקבל לקורס טיס, ומאחר שלא אותרתי לכך על ידי הצבא נלחמתי כדי שיזמנו אותי לגיבוש. בסיום גיבוש הטיס הוצע לי לעשות גיבוש לקורס חובלים או צוללן. הסכמתי, ובגיבוש לקורס צוללן התאהבתי בחיל ובמקצוע. בסוף הגיבוש קיבלתי תוצאה שלילית אבל הגשתי ערעור ונלחמתי כדי להגיע לקורס, עד שיום אחד התקשרו אלי להודיע לי שהתקבלתי. אפשר ללמוד מזה שגם אם הדרך לא הכי קלה ונוחה, אם משהו מספיק חשוב לך, אפשר לתת הכל בשביל להגיע ליעדים שלך. היום אני חושב שזה השיבוץ המושלם בשבילי".

השירות על צוללת בוודאי לא קל. להיות סגור במשך שבועות ארוכים עם עוד עשרות חיילים, מתחת למים, בלי אפשרות לתקשר עם המשפחה ועם חברים מהבית. איך מתגברים על הקושי?

"הדבר הכי חשוב בתפקיד הוא אחוות הצוות. אנחנו מגובשים יותר ממשפחה, ואפילו כשאנחנו יוצאים לחופשות מחוץ לצוללות ולבסיס, אנחנו בוחרים לבלות ביחד. הזמן עבור מהר כשעובדים קשה ונהנים".

אח"י לויתן. צילום ירון קמינסקי

איזה אירוע זכור לך במיוחד בקורס?

"באחד השלבים הקשים של הקורס יצאנו לסדרת ים, שם עברנו אתגרים פיזיים ומנטאליים מורכבים. אני זוכר שבמהלך הסדרה אמרתי לעצמי שאם אני חזק מספיק לעבור את החלק הזה אז אני יכול להגיע עד הסוף. חוץ מזה, במהלך הקורס נקשרים מאד לחברים וכשאחד מהם מודח מהקורס ולא ממשיך הלאה, זו חויה לא קלה בכלל, אבל לומדים לתמוך אחד בשני ולהמשיך בנחישות. מעבר למקצועיות ואמינות, אחת התכונות החשובות לצוללן היא חוש הומור וציניות, אנחנו עושים הרבה 'פלאברות' במהלך הקורס ודואגים לשמור על מורל גבוה. מאד התחברתי לשירים ולאווירה המיוחדת של הצוות".

היית ממליץ למתגייסים חדשים להגיע לקורס?

"אני ממליץ מאד למי שאוהב אתגרים עצומים. אני למדתי על עצמי ועל היכולות שלי, דברים שלא האמנתי שאני מסוגל להם. זה מתאים כמובן רק לאנשים חברותיים מאוד שיודעים לעבוד היטב בצוות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר