דנה אורן-ינאי. צילום: תמי שלף
דנה אורן-ינאי. צילום: תמי שלף

יוזמה בהרצליה: תושבים יעבירו את כספי המענק של ביבי למי שבאמת צריך אותם

יוזמה של חברת המועצה דנה אורן-ינאי, ופעילים בשכונת הרצליה הצעירה, מחברת בין אנשים שלא זקוקים למענק לבין כאלה שנקלעו למצוקה כלכלית אמיתית בעקבות משבר הקורונה. "לא ייתכן שאנשים שיש להם ואנשים שאין להם מקבלים אותו דבר", אומרת אורן-ינאי

פורסם בתאריך: 16.7.20 14:44

חברת מועצת עיריית הרצליה מסיעת דרך חדשה, דנה אורן-ינאי, ופעילים בסיעה ובשכונת הרצליה הצעירה, פתחו אתמול (רביעי) במיזם שמטרתו להעביר את כספי מענקי הקורונה שתעביר המדינה לכל התושבים בישראל, למי שבאמת זקוקים לכך. אתמול הציגו ראש הממשלה ושר האוצר תוכנית לפיה לכל אזרח בישראל יוענקו 750 שקלים, 2,000 שקלים יוענקו למשפחות עם ילד אחד, 2,500 למשפחות עם שני ילדים ו-3,000 שקלים למשפחות עם שלושה ילדים או יותר. בסיעה פתחו דף מיוחד שבו תושבים יכולים לציין אם הם מעוניינים לתרום את המענק או לקבל אותו, ולהשאיר פרטים.

לטופס המקוון הקליקו כאן.

"הערב שמענו שהמדינה תעביר מענקים כספיים ללא אבחנה בין מי שצריך למי שלא צריך", כתבה אתמול אורן ינאי בעמוד הפייסבוק שלה, "התוכנית גורמת לזה שמעט מדי כסף מגיע למי שזקוק לו כאוויר לנשימה, ולמשפחות חזקות מגיע מענק שהן יכולות גם בלעדיו. לכן, החלטנו ב'דרך חדשה', לסייע לתושבי הרצליה ולתקן את התוכנית הכלכלית הזו בכלי האזרחי של ערבות הדדית. אנחנו נאסוף שמות של תושבות ותושבי הרצליה שרוצים להעביר הלאה את סכום המענק או חלק ממנו, ושמות של אלו שזקוקות וזקוקים לו להישרדותם המיידית. את ההעברה נעשה באופן אנונימי ומכבד".

"הרעיון נולד אתמול בסביבות תשע בערב, אחרי שפורסם שאזרחי ישראל יקבלו את המענקים", מספרת אורן-ינאי. "אחת הפעילות שלנו, ניבה בז'ז'ינסקי, קיבלה טלפונים מאנשים שהיו מעוניינים לתרום וגם ראינו בקבוצות ווטסאפ שונות בעיר שאנשים התלוננו על כך שלא ייתכן שאנשים שיש להם ואנשים שאין להם מקבלים אותו דבר. לכן החלטנו לפתוח בפרויקט שבו אנחנו מחברים בין אנשים שלא זקוקים למענק ולכאלה שכן. מאז שפתחנו את המיזם קיבלנו כבר עשרות פניות של אנשים שרוצים לתרום ולקבל. אנחנו נבצע שיחת טלפון אישית, ולא נתחיל למלא טפסים שיכולים להתפזר, ונתאם את התרומה על פי הצורך. מדהים בעיניי איך אנשים שיש להם מוכנים להעניק. מהצד השני הגיעו אלי גם סיפורים כואבים מאוד. אין לי ספק שאנחנו למעשה עושים תיקון חברתי למענק".

אילו סיפורים קשים את שומעת?

"אנשים שאיבדו מקום עבודה ואיבדו בית, אנשים שעזבו זוגיות בגלל המצב ואין להם איפה להיות, אנשים שאין להם איך לשכור דירה, אנשים שלא יכולים לסגור את החודש ברמה הכי בסיסית שיש. יש כאלה שהרוויחו מיליונים לפני הקורונה והיום הם נאבקים כלכלית. הגיעו אלינו בעלי מסעדות שמוכרים חומרי גלם שיש בעסק כדי לסגור את החודש".

נשמע כאילו הנהגת המדינה לא מרגישה את השטח.

"אי אפשר לחלק אופיום להמונים באופן שווה. יש אנשים שקורסים ויש כאלה שבעבודה רבה וקשה מצליחים לשמור על הפרנסה. האנשים ששוקעים עכשיו חלקם אנשים משכילים שהיו רגילים לרמת חיים גבוה. אנשים שעובדים קשה. יש מי שיש להם והמצב עשה להם טוב ואי אפשר להתייחס בעניין הזה לכולם כשווים. זה ההבדל בין להגיד 'נתתי' ולבין להגיד 'נתתי למי שצריך'. הקורונה התחילה במרץ. אנחנו נמצאים ביוני. היה זמן להתכונן לגל השני".

את תתרמי גם?

"כמובן. אבל אני לא רוצה להתהדר בזה. כל אחד מאיתנו ייתן את מה שהוא יכול".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ריימונדה פישר

    גברת אורנה גרמת לי לבכות.
    אני מצדיעה לך בהרבה כבוד.אני עובדת עם אנשים מבוגרים ,התחננתי כבר לפני כמה חדשים שיעלו לי את המשכורת ( לפי שעות) בשקל ,שקל לשעה תוספת ונתקלתי בלאו מוחלט.אני בת 69 ועובדת.
    כששמעתי את ראש הממשלה נותן כסף לכל אחד ! רציתי לצרוח. למה לא לתת אך ורק למי שצריך????

    כאשר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כולם להעביר את המענק למי שבאמת צריך ! ביבי…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר