גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי

ההורים כועסים: עיריית הרצליה הודיעה שלא תתקיים קייטנה בגנים בתשעה באב

הסיבה: עובדות רבות צמות ומשרד החינוך חזר בו מהאיסור לבטל את יום הקייטנה. ההורים יקבלו החזר כספי על היום הזה. בתוך כך הודיע מנהל אגף החינוך על פתיחת מחזור שני לקייטנות, בין 13-9 באוגוסט, להורים המעוניינים בכך

פורסם בתאריך: 26.7.20 18:05

עיריית הרצליה לא תפעיל את הקייטנות בגני הילדים של החופש הגדול ביום חמישי הקרוב, 30 ביולי, תשעה באב. זאת בגלל מחסור בעובדות למפעילי הקייטנה.  הדבר מעורר כעס בוועד הגנים בעיר. "לא ייתכן מצב בו עובד מכתיב למנהלו את תנאי עבודתו", הם אומרים. במכתב שהעביר מנהל אגף החינוך, ד"ר יעקב נחום, להורים הוא כותב כי משרד החינוך אישר לבטל את יום הקייטנה בתשעה באב, כפי שהיה נהוג בשלוש השנים האחרונות, ושההורים יקבלו החזר כספי מהמפעילים על היום הזה.

בוועד הגנים פנו לעירייה בבקשה לאפשר בכל זאת את פתיחת הקייטנה בתשעה באב, מכיוון שלטענתם מדובר בהתרעה קצרה מדי, אך ללא הועיל. ההורים כתבו: "בכל שנה בוחרים בהרצליה לכבד את העובדות שצמות בתשעה באב ולאפשר להן לממש את יום הבחירה החוקי שלהן, ולכן בוחרים שלא לקיים קייטנה ביום זה. השנה, לאור מתווה משרד החינוך, אשר לא איפשר חופש ביום זה, הוחלט לקיים קייטנה. כשבוע וחצי לפני הקייטנה, ולאור ערים אחרות אשר קיבלו אישור מיוחד שלא לקיים קייטנה, פנו המפעילים אל מחלקת החינוך בעיר ואלו החליטו לפנות למשרד החינוך ולקבל אישור שלא לקיים בהרצליה קייטנה. ועד הגנים מפרגן את יום החופש לעובדות אך לא בהתראה כה קצרה אשר משאירה את ההורים חסרי אונים וללא סידור לילדיהם. טענת המפעילים כי העובדות פשוט לא יגיעו לגן וההורים ימצאו גן סגור היא טענה לא ראויה. לא יתכן מצב בו עובד מכתיב למנהלו את תנאי עבודתו. למרות כל האמור אנו מעריכים מאוד את העובדות המסורות, מודים להן על פעילותן לאורך כל השנה ובקייטנה בפרט".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "כאשר תוכננה הקייטנה נפגשנו עם ועד ההורים והובהר להם כי לאור מחסור ידוע מראש בעובדות קייטנה אשר צמות בתשעה באב, לא נוכל לקיים קייטנה ביום זה. כך גם היה נהוג בקייטנות יול"א בשלוש השנים האחרונות. לעומת זאת, משרד החינוך לא אישר לבטל את יום הקייטנה הזה, ודרש כי הקייטנה תפעל לפי תוכנית קייטנות החופש הגדול. העירייה הבטיחה שתנסה לסייע בגיוס עובדות עירייה, וגם ההורים התבקשו לסייע בגיוס עובדות. אך עד היום לא נמצא פיתרון לגיוס עובדות לתשעה באב, על ידי מי מהשותפים. עתה כאשר המועד מתקרב, התברר למשרד החינוך כי ברשויות רבות, אין אפשרות לקיים קייטנה ביום זה, ורק עתה משרד החינוך התחיל לתת אישורים לבטל יום קייטנה זה.

"משרד החינוך נתן אישור לביטול יום הקייטנה, רק ביום שישי בצהריים. מיד כשקיבלנו את האישור הודענו הן להורים והן לעובדות, על מנת שיהיה להם כמעט שבוע להתארגנות. כמובן שההורים יקבלו על יום זה החזר כספי מהמפעילים. חשוב לציין, כי הרצליה היא בין הערים היחידות בארץ, אשר הבטיחה להורים שיקבלו החזר כספי מלא על ימי הבידוד של הגן, החל מהיום הראשון, למרות שזה יוצר לעירייה הוצאה כספית גדולה, ולמפעילים זה יוצר התעסקות כספית עם אלפי החזרים להורים. ההחזר כמובן ישולם אחרי שיסתיימו הקייטנות, היות ולא ידוע עדיין איך נעבור את הקיץ".

בתוך כך, בישר מנהל אגף החינוך ד"ר נחום כי משרד החינוך אישר להפעיל קייטנות, כולל צהרון, במחזור שני בתאריכים 13-9 באוגוסט בין 7:30 ל-16:30. במחזור זה לא ניתן יהיה להירשם לחצי יום, והרישום יהיה פתוח לכולם. המינימום לפתיחת קבוצה הוא 22 ילדים ומקסימום 25. אם לא יהיו די נרשמים יאוחדו גנים או שתהיה אפשרות לעבור לגנים אחרים. רוב העובדות של המפעילים יגויסו מחוץ לעיר מכיוון שהקבועות זקוקות לחופשה קצרה לפני פתיחת שנת הלימודים. הרישום יפתח ב-2 באוגוסט בשמונה בבוקר ויסתיים ב-5 באוגוסט באותה השעה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר