התקרה בפסאג' רובין בסוקולוב 32 בהרצליה. צילום פרטי
התקרה בפסאג' רובין בסוקולוב 32 בהרצליה. צילום פרטי

הדיירים מתרעמים: העירייה דורשת מהם לשפץ מיידית את הפסאג' בסוקולוב. אם לא, זה יעלה להם סכום עתק

העירייה מאיימת שתבצע את השיפוץ בפסאג' בסוקולוב 32 בעצמה ותחייב את הדיירים ביותר מ-800 אלף שקל. הדיירים טוענים כי קיבלו הצעת מחיר זולה משמעותית אבל לא הספיקו לגייס את הכסף והעירייה מסרבת לתת להם הארכה. העירייה: "אושר לדיירים לבצע הסרת הסכנה וקבלת אישור מהנדס שלא קיימת סכנה במקום"

פורסם בתאריך: 29.7.20 08:17

עיריית הרצליה דורשת מכ-100 בעלי דירות ברחוב סוקולוב 32 וברחוב סירקין, ומבעלי החנויות בפסאג' רובין, לשפץ באופן מיידי את תקרת הפסאג' המתפרקת, שחלקים ממנה נופלים ומהווים סכנה לעוברים והשבים. אלא שהדיירים טרם הספיקו לאסוף את הסכום הדרוש לשיפוץ ובעירייה מאיימים כי אם לא ישפצו את התקרה מיד תשפץ העירייה את התקרה בעצמה והדיירים ובעלי החנויות יחוייבו בסכום השיפוץ – יותר מ-800 אלף שקלים. הדיירים טוענים מנגד כי יצרו קשר עם האגודה לתרבות הדיור, עם קונסטרוקטור וקבלן שיפוצים, ושהצעת המחיר שקיבלו עומדת על 130 אלף שקלים בלבד.

הדיירים טוענים שקיבלו מהעירייה את הדרישה לשפץ את תקרת הפסאג' בתחילת חודש יוני, ושהעירייה דרשה שהשיפוץ יתבצע עד סוף אותו חודש. הם טוענים שבעירייה הבהירו כי אם לא יבצעו את השיפוץ בתוך הזמן שהוקצב תשפץ כאמור העירייה את התקרה בעצמה והדיירים יחויבו בעלות באופן הבא – בעלי החנויות ישאו בשליש מעלות השיפוץ ובעלי הדירות בשני שליש.

התקרה בפסאג' רובין בסוקולוב 32 בהרצליה. צילום פרטי

במכתב ששלח אחד הדיירים למהנדסת העיר, אדריכלית חנה חרמש, התבקשה העירייה לתת לדיירים ארכה של שישה חודשים לשיפוץ. לדבריו, בשל מגיפת הקורונה, הריחוק החברתי הנדרש והעובדה שחלק מהדיירים איבדו את פרנסתם, עלויות השיפוץ משיתות עליהם קושי כלכלי נוסף שעליהם להיערך אליו. חלק מהדיירים גם מבוגרים, חלקם לא מתגוררים בבניין ולכן נדרש זמן נוסף על מנת להתארגן.

ועדי הבתים בסוקולוב התארגנו לשיפוץ והוציאו מכתב דרישה לדיירים לקבלת הכסף, אולם עד כה לא נאסף הסכום כולו. "אנחנו מבינים את הצורך בשיפוץ, אבל מדוע העירייה לא מוכנה לתת אפשרות לדיירים לבצע את השיפוץ לבד, לתת להם זמן ראוי כדי לגבות את הכסף ואז לקבוע עם קבלן?", אומר אחד הדיירים לצומת השרון, "איציק קבל, מנהל האגודה לתרבות הדיור בעירייה לוחץ עלינו שהעבודה תתבצע על ידי העירייה עצמה, ולא ברור לנו למה. אין בזה שום היגיון ולא ברור מי מרוויח מכך. מצאנו שקבלן פרטי יכול לעשות את העבודה במחיר נמוך כמעט פי עשרה ממה שהעירייה דורשת. בטח בימים כאלה חשוב שיקלו עלינו, העירייה, במקום ללכת למען התושב והאזרח, הולכת נגדנו".

פסאג' רובין בסוקולוב 32 צילום פרטי

שאלנו את עיריית הרצליה מהיכן נובע הפער בעלויות בין השיפוץ שיתבצע על ידי העירייה לבין לזה שיתבצע על ידי הדיירים. בנוסף שאלנו האם לאור העובדה שהתושבים השיגו סכום נמוך יותר משמעותית לשיפוץ, האם לא ראוי לאפשר להם לבצע את השיפוץ בעצמם או שהעירייה תמצא את הדרך לעמוד בעלות זו בעצמה. כמו כן שאלנו מדוע לא נותנת העירייה ארכה לתושבים לביצוע השיפוץ.

תגובת עיריית הרצליה: "עיריית הרצליה נמצאת בקשר הדוק ושוטף עם הדיירים. פער העלויות נובע מכך שההצעה שקיבלו הדיירים הינה רק בגדר 'הסרת הסכנה הנוכחית' ולא טיפול בכל התקרה כולל ביצוע שיקומי בטון, טיח וצבע. אושר לדיירים לבצע הסרת הסכנה וקבלת אישור מהנדס שלא קיימת סכנה במקום. לגבי הארכה – הנושא עדיין בבדיקת אגף הפיקוח".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר