שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי
שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

שדה התעופה בהרצליה: התושבים המתנגדים להעברתו יצאו מעודדים מהדיון בכנסת

בדיון משותף של ועדות הכלכלה והגנת הסביבה בעניין העברת פעילות השדה לשדה תעופה שיוקם בחדרה, קבעו יושבי הראש כי יש לבדוק היתכנות להשאיר את השדה בהרצליה. "בניית אלפי יחידות דיור זה אינטרס חשוב, אך הוא לא גובר על הכל", אמר יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי

פורסם בתאריך: 4.8.20 08:23

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, ויו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ח"כ מיקי חיימוביץ, אמרו בדיון משותף של הוועדות שהתקיים בשבוע שעבר בעניין בהקמת שדה התעופה בחדרה כחלופה לשדה בהרצליה, כי יש לשקול מחדש היתכנות להשארת השדה בהרצליה. במטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה, שראשיה דיברו בדיון, שמחים על ההצהרה ושוקלים כיצד למנף את המלצות הוועדה כדי לשכנע את הנהלת העירייה וראש העירייה, משה פדלון, להצטרף למאבקם.

ח"כ מרגי אמר בפתח הישיבה כי את הליך העברת השדה בהרצליה, שחלק מהתושבים אפילו לא ידעו על קיומו, צריך היה לעשות בצורה מסודרת. הוא הוסיף כי מה שהפריע לתושבי הרצליה לא צריך היה להעביר לתושבי חדרה, והסביר כי ייתכן שלא צריך שדה חליפי ואפשר לפזר את הפעילות בין שדה התעופה בחיפה לבין לשדה תימן הסמוך לבאר שבע.

ח"כ חיימוביץ' אמרה כי המיקום המיועד, בחדרה על גבול עמק חפר, הוא שטח אקולוגי שעוברים בו אלפי שקנאים מדי שנה ויש סכנה להכניס לתא השטח גם מטוסים. היא הצטרפה לדברי היו"ר מרגי והוסיפה: "אנשים שרוצים לטוס או להתאמן יכולים להתכבד ולנסוע לפריפריה. כשהמחיר הסביבתי וההשפעה על חייהם של מאות אלפי אנשים כה כבדים, צריך לשאול אם יש צורך בשדה נוסף במרכז".

לסיכום אמר היו"ר מרגי כי הוועדות שמעו את עמדת ראשי הרשויות של חדרה והמועצה האזורית מנשה הסמוכה, ואת עמדת אנשי הרצליה המבקשים להשאיר את השדה בעיר, לצד עמדת סגן שר הפנים שהודיע כי מינהל התכנון התבקש לבצע בדיקה נוספת של המיקום והליכי התכנון. "הוועדות התרשמו כי נדרשת בדיקה מחודשת ומעמיקה של הצורך והחלופות, ולפיכך דורשות מרת"א (רשות התעופה האזרחית), רש"ת (רשות שדות התעופה), חיל האוויר וגורמי התכנון, לבדוק היתכנות להשאיר את השדה בהרצליה. כמו כן יש לבחון מחדש את הצרכים והחלופות לרבות אפשרות לפזר את פעילות התעופה הכללית בין מספר שדות תעופה קיימים. בניית אלפי יחידות דיור זה אינטרס חשוב, אך הוא לא גובר על הכל", אמר.

מוביל מטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה, צבי דותן, תושב שכונת גן רש"ל הצמודה לשדה ממזרח, חבר ועד השכונה ומוביל את מאבק התושבים מזה חמש שנים להשארת שדה התעופה והשטחים הפתוחים הסובבים את השכונות כתב לחברי המטה: "התקיים דיון ארוך של כשעתיים, מזכירות הוועדה נתנה לנו קדימות בהצגת עמדת התושבים, הצגתי את דרישות התושבים, דברתי מדם ליבנו, סיפרתי על מאבק ארוך, על חוסר ההקשבה לתושבי השכונות הגרים בצמידות לשדה, על החתמות של למעלה מ-2,000 בתי אב בהרצליה המבקשים להשאיר את המצב כמות שהוא, בנוסף שאלתי מדוע ממהרים לזרוק מאות מיליוני שקלים בהעברת השדה כשאפשר לחסוך אותם ולהפנות כספים רבים אלו למשימת הדיור הציבורי ולרווחת הזוגות הצעירים. אכן שני יושבי הראש השתכנעו והמליצו לוועדות התכנון לבדוק מחדש את החלופה של השארת השדה במקומו… חייבים למנף את המלצות הוועדה ולשכנע את ראש העיר שלנו להצטרף ולסייע במאבק הצודק שלנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה באסה

    בשדה התעופה בהרצליה היו מאות תאונות טיס במהלך השנים , רק בנס לא קרה אסון גדול, המתנגדים להעתקת שדה התעופה ברובם אינטרסנטים שלא רוצים מגדלים ומוכנים להמשך הסכנה לתושבי שביב וגן רשל .

  2. דפנה מאור

    יש לך נתונים עובדתיים לעניין הזה שאתה טוען פה לגבי תאונות? כי הממוצע הוא 2-3 בשנה. על הכביש שאתה נוסע בו בכל יום פחות בטוח

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר