רחובות חשוכים בישד התשעה
צילום אילוסטרציה

מפחדת ללכת לבד בלילה? קבוצת "מי ערה?" תעזור לך להגיע הביתה בבטחה

בעקבות האונס המזעזע באילת הקימה קרן ענבי קבוצות בוואטסאפ ובטלגרם במסגרתן נערים ונערות שחוששים להסתובב לבד בשעות הלילה יכולים לשלוח הודעה ואחד מחברי הקבוצה ילווה אותם בדרך הביתה. "כמישהי שמגדלת ילדה וחשופה לנערים ונערות בגיל הזה, זה בהחלט מפחיד", אומרת ענבי

פורסם בתאריך: 7.9.20 08:19

המקרה הטראגי של האונס באילת נגע כמעט בכל מי ששמע על הסיפור והוביל ליוזמה מעניינת, שמתקיימת גם בהרצליה. תושבת העיר, קרן ענבי, הקימה קבוצה וואסטאפ בשם "מי ערה?", שנועד ללוות נערות, נערים ונשים שנקלעות לסיטואציה בה הן מרגישות שהן צריכות ליווי, בדרך כלל מדובר על שעות הלילה המאוחרות.

"ראיתי פוסט שפורסם בקבוצה של גבעת שמואל, של מישהי שהקימה קבוצה כזאת לחניכים שלה", מספרת ענבי על הרעיון, "אני הקמתי בעקבותיה קבוצה בהרצליה ואחריה נפתחו קבוצות בערים נוספות שנציגים שלהן נמצאים איתי בקשר כמו חולון, רמת גן, ושמעתי גם על כפר סבא ומושבים באזור שפתחו קבוצות כאלו. זה הפך להיות משהו מאוד נפוץ. הטריגר כמובן הוא האירוע שקרה באילת, שנגע בכולנו והוכיתי בזעזוע עמוק כששמעתי עליו. כמישהי שמגדלת ילדה וחשופה לנערים ונערות בגיל הזה פחות או יותר, זה בהחלט מפחיד".

בתוך שעות קבוצת הוואטסאפ שהקימה ענבי התמלאה בכמות המקסימילית – 250 חברים וחברות. לשם כך, נפתחה גם קבוצת טלגרם, שם לא קיימת הגבלה על מספר המשתתפים. "המיזם לא מיועד רק לנשים אלא גם לנערים ולכל מי שצריך עזרה", מבהירה ענבי, "זו קבוצה שקטה לחלוטין, שמיועדת אך ורק למישהי או מישהו שמרגיש שצריך עזרה. פשוט שולחים 'מי ערה?' ומי שנמצא או נמצאת עונה ושואל אותו איזה עזרה הוא צריך – התכתבות, שיחת טלפון או כל דבר אחר. עודדתי גם את האחייניות שלי להצטרף ואני מקווה שהמיזם יתרחב בהמשך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר