אסף קצין בדיון בוועדת הפנים של הכנסת. צילום מתוך ערוץ הכנסת

"זו מעין סחיטה": הבעלים של מסעדות החוף הסגורות עלה לכנסת ותקף את העירייה. צפו

אסף קצין, שמפעיל שתי מסעדות בחוף אכדיה בנכסים עירוניים שהוא שוכר, מנהל בחודשים האחרונים מאבק מול העירייה להארכת הזיכיונות ולהקלה בארנונה. יו"ר החברה לפיתוח תיירות עפרה בל בתגובה: "מדובר בספין מכוער ובהשמצות. העירייה עושה רבות לטובת בעלי העסקים"

פורסם בתאריך: 3.12.20 13:38

הבעלים של המסעדות מסעדת פלורה ומסעדת דנה פוינט שבחוף אכדיה בהרצליה, אסף קצין, השתתף ביום שני השבוע בדיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא כלכלת הרשויות המקומיות וההתקשרות עם העסקים הקטנים בנוגע לנכסים עירוניים המושכרים להם, בהשתתפות חברות הכנסת קרן ברק ואיילת שקד. בדיון התלונן קצין על מה שהוא מכנה "התעמרות" מצד עיריית הרצליה בכל הקשור לסירובה לאשר לו הקלות בתשלומי הארנונה ובהארכת הזיכיונות בתקופת הקורונה.

נזכיר כי בעלי העסקים בחוף, השוכרים את המבנים מהחברה לפיתוח תיירות בהרצליה ועסקיהם סגורים במשך יותר מחמישה חודשים בשל משבר הקורונה והנחיות הממשלה, פנו לחברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה כדי שתבוא לקראתם בתקופה זו. הם ביקשו פטור מתשלום השכירות בתקופת הסגר או הקלות אחרות וביקשו להגיע להסדר עם החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה בקשר להארכת תקופת הזיכיון שלהם. לטענתם, החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה עדיין לא הציגה פתרון עסקי משמעותי, מעבר להקלות הכלליות שניתנו על ידי המדינה. מי שעומד בראש ההתארגנות של בעלי העסקים הוא קצין.

צפו בדברים של קצין בוועדת הפנים של הכנסת:

קצין אמר בדיון: "חברים יקרים, אנחנו נמצאים במצוקה אדירה. אני רוצה להציג את עצמי. אני בעלים של שתי מסעדות חוף בהרצליה. אני מעסיק בכל מסעדה למעלה מ-120 עובדים וככל שהמשבר הכלכלי קיצוני ככה ההתנהלות של עיריית הרצליה קיצונית אף יותר. אני רוצה לומר לכם שבעיריית תל אביב, פחות מקילומטר בקו אווירי, השכילו להבין שזה לא האינטרס של הרשות שבעלי עסקים כמונו יקרסו ולכן הם מצאו פתרונות בהארכת זיכיונות בשלוש שנים ובתשלומים של 5-3 אחוזים שכר דירה בתקופה שבעצם העסקים עובדים בטייק אווי כאשר מבנה הפעילות הוא לא מכוון לטייק אווי.

"אני רוצה לתת לך עוד נפח לפעילות שלנו בהמשך לשאלה ששאלת את האדון הנכבד, מה ההבדלים בין בעל עסק לבעל עסק. חוזה ההתקשרות שאנחנו נמצאים או שאני נמצא, אני נדרשתי להשקיע מיליוני שקלים, למעלה מחמישה מיליון שקל, בנכסים עירוניים, מעבר ל-2.4 מיליון שקל שאני משלם פה בשנה. ההשקעה אדירה למכרז קצוב של חמש שנים, שלפיכך הסתמכתי והשקעתי את הכספים הללו.

"בהמשך למה שקורה בעיריית תל אביב, בעיריית הרצליה עם פרוץ המשבר זכינו להתעלמות גורפת כאשר בשיאה של ההתעלמות קיבלנו מכתב שאת הכספים שאנחנו זכאים לקבל מהמדינה אנחנו נדרשים לשלם לאותה רשות עירונית. בסגר השני, כאשר ביקשנו להקפיא תשלומים וחברת הכנסת צודקת, כלומר, התשלומים נמצאים אצל הרשות והיא יכולה לפרוע אותם מדי יום. כאשר ביקשנו הקפאה של תשלומים לא רק שלא קיבלנו מענה אלא דרשו מאתנו שנביא מסמך שבכפוף להתחייבות של בקשה לדחות תשלומים אנחנו נשלם בסופו של דבר בגין כל התשלומים גם בתקופות שאנחנו סגורים. אני מדבר איתך פה על מיליוני שקלים. זאת אומרת לא רק שלא מתחשבים, אלא לוקחים אירוע קיצוני אף יותר והופכים את זה למעין סחיטה ואני לא בוחל במילים.

אסף קצין

אסף קצין

"עכשיו מעבר לכך בפעם שאני התחלתי להרים את הראש, כי אני פה נאבק לא רק עבור משפחתי אלא עבור עשרות משפחות אחרות, אני זוכה פה להתעמרות קיצונית ואני כרגע בתקופה האחרונה זוכה פה לביקורים של פעמיים בשבוע של פקחים שמגיעים לביתי, כאשר האבסורד הגדול ש-90 אחוז מהציודים שלי לא נמצאים כרגע פרוסים בבית העסק היות ואנו סגורים. הם מגיעים בטענה שהציודים לא נמצאים במקום הנכון וכיוצא בזה. אני יכול לומר לכם שב-20 שנה שאני עושה עסקים אני יכול לספור על כף יד אחת את הפעמים שחוויתי קנסות".

מטעמה של עפרה בל, סגנית ראש העיר ויו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות הרצליה, נמסר בתגובה: "ועדת הפנים של הכנסת היתה השבוע במה לספין מכוער ולהשמצות מטעם בעלים של שני קיוסקים בחוף הים, שהציג מצג שווא והסתיר בחוסר תום לב מחברי הכנסת כי הוא מצוי בהליכים משפטיים מול העירייה. המצער הוא כי חברי הכנסת לא העלו על דעתם לאמת את הדברים עם העירייה, או לכל הפחות להקנות לעירייה זכות תגובה. האיש גם לא חשף כי הוא מסרב למסור לגורמי העירייה נתונים הכרחיים לקבלת סיוע , כמו יתר בעלי העסקים בישראל, לאימות טענותיו על פגיעה בעסקיו, מידע שהוא ממילא מחויב למסור, לפי חוזי ההתקשרות העירוניים עימו.

עפרה בל. צילום איציק בו דוסא

"בכל מקרה, בניגוד מוחלט לדברים, הפעילות בהרצליה לטובת בעלי העסקים בתקופה מורכבת ומתאגרת זו – רבה. העירייה הקימה כבר לפני חודשים רבים צוות מקצועי, שבחן, וגיבש מדיניות עירונית, להקלות מול בעלי החוזים השונים בעיר, מתקיים עימם דיאלוג שוטף וננקטים צעדים בפועל להקל על יכולת ההישרדות בתקופה מורכבת ומתמשכת זו. בין היתר, ניתן פטור מלא לעסקים במרץ – אפריל – מאי, הוענק פטור מלא מאגרות שילוט בשלושת חודשים אלו, נפרשו מאות כיסאות ושולחנות במרחב הציבורי, ללא שנגבו כספים מבעלי העסקים, העירייה הגיעה להבנות ולהקלות עם שוכרי נכסים עירוניים, קידמה פעולות פיתוח עסקי עירוני, הקימה קבוצות וואטסאפ לעדכונים, מסייעת בעידוד קניות בעיר ומקדמת עוד ועוד יוזמות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להפסיק לגבות אגרת שילוט משלט בסיסי לכל עסק . מספיק עםה סחטנות ההיטורית הזו מהשנים שגם כל רוכב אופנים היה צריך רשיון . מגוחך .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כלומר הוא צודק לחלוטין. מפסיד מיליונים והעיריה נותנת קבוצת וואטסאפ לעידוד הקניות בעיר? מגוחך

  3. רון שלם, עו"ד

    אני מאמין לדבריו של קצין. גם אנו, השייטים העוגנים בהרצליה, נתקלים יום יום בהתנהגות כוחנית ןשל החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה שהיא המנהלת והמפעילה של המרינה. לאורך השנתיים האחרונות לה הכירה החברה בועד השייטים ולא הסכימה לדבר איתו. רק לאחרונה בעקבות פניה של הועד לנשיא המדינה, התחילה החברה לתיירות מחוסר ברירה להכיר בועד. לא זו אף זו, עשרות מכתבים שנשלחו אל יו"ר מועצת המנהלים לא נענו, פגישות שנקבעו בוטלו בטענות סרק. גם פניות אל ראש העיר לא זכו למענה ראוי ועניני. לא זו אף זו, החברה העירונית הנ"ל גזלה מן השייטים את המועדון שהוקצה עבורם, ועבורם בלבד, ב
    תכנית בנין העיר של המרינה תב"ע הר/2003 ורשיון הבניה שהוצא לבנין המינהלה של יושבת החברה. החברה העירונית מנהלת במקום מסעדה שמכניסה לה שכר דירה שמן, בעוד אנו השייטים שמשלמים הון למרינה לא מקבלים את המועדון המגיע לנו כחוק. החברה העירונית מצאה את העוגנים כפרה חולבת ומוכרת להם חשמל מים ודלק במחירים מופקעים. אנו משלמים חשמל בשיעור של כמעט פי 2 מהתעריף. החברה העירונית לא מקיימת את התחיבויותיה באבטחת מזחי העגינה מפני זרים מסיגי גבול שעולים על הסירות שלנו וחוגגים עליהן ומשאירים טינופת ונזקים לאחר לכתם. גם איסור הדיג במרינה עפ"י החוק, לא נאכף וכתוצאה מכך נגרמים לסירות נזקים כבדים עקב הסתבכויות של חוטי דיג וקרסים במדחפים. החברה העירונית הכוחנית הזאת מתעלמת מכל פניותינו. לכן החלטנו לנקוט צעדים נגדה, הן במישור המשפטי והן המעשי. כך הודענו שהשייטים לא ישתתפו בשום משט או אירוע שתיזום החברה העירונית, ונמנע מראש העיר ומנהלי החברה לשאת דברים בתוך הציבור שלנו. אנו נמנע את המשט לזכר הנשיא חיים הרצוג המנוח שהיה שייט ותושב העיר, עד אשר הנהלת החברה תכיר בנו בדרישותינו ותתחייב לפעול לתיקון המצב. אנחנו הגשנו לועדה העירונית לתכנון ובניה התנגדות לבקשת החברה העירונית להמשיך ולגזול מאיתנו את מועדון השייטים ולנהל שם מסעדה. אנו לא נרפה עד שנקבל את מבוקשנו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר