אסף גרניט והסטודנטים. צילום זיו ליטני

הסטודנטים רצו לגייס כסף לילדים חולי סרטן. אסף גרניט, שחר חסון וגדי וילצ'רסקי הרימו את הכפפה

חמישה סטודנטים מהבינתחומי רתמו אמנים מפורסמים שהעבירו בהתנדבות סדנאות והרצאות, כשכל הכסף ממכירת הכרטיסים הועבר לעמותת "גדולים מהחיים". "ההיענות של האמנים ראויה להערכה, במיוחד בתקופה הזאת", אומר הסטודנט אוהד עמר

פורסם בתאריך: 20.12.20 08:23

חמישה סטודנטים ליזמות מהמרכז הבינתחומי בהרצליה יצאו עם מיזם מיוחד – "Gdolimasterclass", שמטרתו לגייס כסף למען עמותת "גדולים מהחיים" שמסייעת לילדים חולי סרטן. כחלק מהמיזם כמה אמנים מפורסמים בתעשיית הבידור מעבירים בהתנדבות סדנאות ייחודיות בזום, וכל הכסף שהמשתתפים משלמים עבור השתתפותם, ואף תורמים מעבר לדמי ההשתתפות, עובר לעמותה. עד כה גייסו הסטודנטים – אוהד עמר, גל קלרון, עמית קנטור, בן בוחבוט ומוריה ענבר, 10,000 שקלים.

הפרויקט נולד בעקבות משימה שקיבלו הסטודנטים לפני כשלושה שבועות כחלק מהלימודים שלהם בקורס "יזמות, יצירתיות וחדשנות מאפס-לאחת", ובה התבקשו הסטודנטים לגייס כמה שיותר כסף במהלך שבועיים כאשר ניתן לכל אחד מהסטודנטים תקציב של 20 שקל בלבד שבו הם השתמשו לצורך הקמת האתר של המיזם. "כבר בפגישה הראשונה של הצוות היה לנו ברור שעם הכסף שנרוויח נרצה לעשות משהו טוב", מספר עמר, "הצעתי לחברים שנבצע שיתוף פעולה עם עמותת 'גדולים מהחיים', שבה אני מתנדב כמה שנים ולוקח מדי שנה חלק בפעילויות שלה. יצרתי קשר עם סמנכ"לית העמותה אלינוער וקיבלתי ממנה את ברכת הדרך. לאחר מכן התכנסנו כל חברי הצוות בזום שבנו על מיזם מעניין שיעזור לנו לגייס כמה שיותר כסף. החלטנו להשתמש בפלטפורמה הכי פופולרית כיום, הזום, לטובת יצירת חוויה ייחודית וחד-פעמית. אז עלה הרעיון של ה-Gdolimasterclass, שעבורו גיסנו כמה מטובי תעשיית הבידור להרצאות ייחודיות בזום".

כמו מי למשל?

"בין האמנים שגייסנו נמצאים שחר חסון, שתרם עשרה כרטיסים להופעה שלו בזום, גיל מרנץ זוכה נינג'ה ישראל, גדי וילצ'רסקי, תומר שרון וגולת הכותרת – השף אסף גרניט שקיים סדנת בישול ייחודית עם המנות המנצחות שלו. אחרי שהשגנו את האמנים הקמנו אתר אינטרנט שמאפשר לכל מי שמעוניין להשתתף בסדנה או בהרצאה להיכנס ולתרום לעמותת גדולים מהחיים וליהנות ויצאנו עם הסלוגן 'תורמים ונהנים!'. מי שרצה יכול היה גם להעביר כסף דרך תיבת פייבוקס שפתחנו במיוחד למיזם. פרסמנו את המיזם ב-18 בנובמבר ברשתות החברתיות, בפייסבוק ובאינסטגרם וגם בקבוצות בוואטסאפ, וכמובן בקרב חברים ומשפחה".

אילו סדנאות התקיימו?

"ביום ראשון שעבר קיימנו את האירוע המרכזי של המיזם – סדנת הבישול עם השף אסף גרניט, שמנתה 110 משתתפים. כל המשתתפים קיבלו את המתכונים של הפולנטה הייחודית של מסעדת 'מחניודה' ותבשיל דג פרסי מיוחד מבעוד מועד כדי שיוכלו להכין את המצרכים מראש ולקחת חלק פעיל בסדנה. חשוב לציין שאת כל המוצרים עבור הסדנה עם אסף גרניט תרמה לנו חברת שופרסל, בהובלתו של ראש אגף שיווק ברשת גיא אבן שנענה לבקשה שלי מיד. הסדנה, התקיימה בבית של מעצבת הפנים סמדי אורן בהרצליה שאפשרה לנו להשתמש בביתה ואותה צילמו בהתנדבות שלושה צלמים – רונן ישי, ערן כהן ומורן אלעזרי, שמתנדבים גם הם בעמותה".

אסף גרניט בסדנת הזום. צילום זיו ליטני

עמר ממשיך: "הסדנה היתה יוצאת דופן, מלמדת ומהנה לכל מי שלקח בה חלק והתגובות היו פשוט מרגשות. במהלך הסדנה המשתתפים שאלו את אסף שאלות בצ'אט וזכו לקבל ממנו טיפים של אלופים ולשמוע גם כמה תובנות מעניינות עליו. מכרנו גם עשרה כרטיסים להופעה בזום של הסטנדאפיסט שחר חסון, שהתקיימה ב-26.11, ושאותם הוא תרם. הכרטיסים, שעלות כל אחד מהם היתה 80 שקל, נחטפו תוך כמה שעות. גייסנו בסך הכל כ-10,000 שקל בעזרת מאות תורמים שפתחו את לבם ונהנו מהסדנאות הייחודיות שהצענו. סיימנו את המיזם ב-16.12 וההרשמה הסתיימה לכלל הסדנאות. האירוע האחרון, שהוא הרצאה של גדי וילצ'רסקי 'לשבור את המטריקס', יתקיים ב-24 בדצמבר בשעה 21:00".

איך אתה מסכם את המיזם?

"עם סיום המיזם חשתי סיפוק רב והתרגשות, לא מכמות הכסף שאספנו אלא מהעובדה שיש סביבי חברים מדהימים שהתגייסו למטרה הכל כך חשובה הזו בהתנדבות מלאה ללא כל מטרת רווח, במיוחד נוכח התקופה הבאמת קשה שאנחנו חווים עכשיו כחלק ממשבר הקורונה. גם רוח ההתנדבות וההיענות של האמנים היתה יוצאת דופן וראויה להערכה במיוחד בתקופה הזאת. התחושה הזאת גרמה לי להבין שזה לא המיזם ההתנדבותי האחרון שאנחנו נעשה וכמובן שאמשיך להציע וליזום רעיונות משותפים יחד עם עמותת גדולים מהחיים שכל כך יקרה ללבי. אני מאחל לי ולכל עם ישראל שתמיד נהיה בצד הנותן ונדע לפתוח את הלב במיוחד בתקופות קשות".

מי שמעוניין לתרום לעמותת "גדולים מהחיים" מוזמן להיכנס לאתר שלהם בכתובת gdolim.org.il


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איש פשוט

    אוהד איש יקר ואהוב, מאחל לעם ישראל עוד אנשים איכותיים כמוך. המשך עם יוזמה ועם נתינה – זו הדרך.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר