רחוב עש יוסי שריד בהרצליה צילום יוסף לונדון

רחוב חדש בהרצליה על שמו של יוסי שריד ז"ל: "היה אדם מאוד מיוחד ונקי כפיים"

יוזמה שהחלה עוד בקדנציה הקודמת יצאה לפועל, כאשר שמו של יוסי שריד הונצח ברחוב בשכונת גליל ים, בסמוך לבית הספר שנבנה בימים אלה בשכונה. יוסף לונדון, שיזם את ההנצחה: "ראשי ערים משמאל וימין העריכו את פועלו"

פורסם בתאריך: 4.1.21 11:45

לפני כשנה וחצי, החליטו חברי ועדת השמות בעיריית הרצליה, לקרוא לרחוב בעיר על שם חבר הכנסת לשעבר יוסי שריד ז"ל, ולפני מספר שבועות זה יצא לפועל. הרחוב נמצא סמוך לבית הספר הנבנה בימים אלה בגליל ים. את הבקשה לקרוא רחוב על שמו של שריד יזם לראשונה חבר המועצה לשעבר יוסי לונדון, בקדנציה הקודמת, במאי 2018. בהמשך הצטרפו לבקשתו גם סגן ראש העירייה עופר לוי וחברת המועצה דניאל אייזנברג – צדיקים, חברי סיעת מרצ-התנועה הירוקה במועצת העיר.

"בטיול מקרי שעשיתי בגליל ים לפני כשבועיים, נדהמתי והופתעתי לטובה לראות שנקבע רחוב על שם יוסי שריד", אומר לונדון ומציין שאף אחד לא עדכן אותו על כך. "אותי זה מאוד שימח לראות את ההנצחה. ראשי ערים משמאל וימין העריכו את פועלו ואת הקצאת המשאבים שלו בתור שר חינוך. יוסי שריד היה אדם מאוד מיוחד ונקי כפיים שהגיע להישגים מאוד גדולים".

ח"כ יוסי שריד ז"ל. צילום גלי איתן

יוסי שריד ז"ל. צילום גלי איתן

שריד נפטר בדצמבר 2015. הוא היה שר, חבר כנסת בולט, עיתונאי, פובליציסט, סופר, משורר ומורה. שריד היה חבר כנסת בתשע כנסות מטעם מפלגת העבודה, רצ ומרצ, ושר בשלוש ממשלות. הוא שימש כשר לאיכות הסביבה בין שנת 1992 ל-1996, כשר החינוך למשך שנה בין שנת 1999 לשנת 2000 וכראש האופוזיציה בין השנים 2001 ל-2003. מ-1996 ועד 2003 כיהן כיו"ר מרצ.
סגן ראש העירייה לוי הוסיף: "יוסי שריד הוא אחת הדמויות החשובות שהיו במרצ, הוא היה איש של ערכים. הוא היה שר חינוך נהדר ואני חושב שבתקופתו מרצ דאגה לכלל האוכלוסייה מבחינה חברתית. יוסי היה מהאנשים שלא הסתכל על גזע, מין ודת והיה בשביל כולם וזה מאוד ראוי שבעיר הרצליה יהיה רחוב על שמו. בהזדמנות זו אני רוצה להודות ליוסי לונדון חברי לסיעה לשעבר, שהיה היוזם ואנחנו הרצנו את זה. בעיר הרצליה יש מקום לכל האישים מכל הדתות והמינים ואנחנו יודעים לקבל כל הצעה שהיא ראויה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שחר

    יפה מאוד. אך אני חושב שעדיף שהרחוב ייקרא רחוב שריד. כמו רחוב בן גוריון, רחוב סוקולוב, רחוב ז׳בוטינסקי וכו׳

  2. איזי הגנן

    מה שיפה הוא שרחוב יוסי שריד נפג עם אחו עובדיה יוסף.
    כפי שנאמר בחייהם ובמותם לא נפרדו..״

  3. אמנון

    יוסי שריד היה אדם ישר, ערכי ומחוייב לתפקידו כמשרת ציבור. כשהוא נתמנה כשר לאיכות הסביבה, הוא צחק שמונה לשר הזבל. זה משרד שפתחו בשביל לתת עוד תיק ונחשב בערך כמו שר ללא תיק. למרות שזו לא הייתה משאת נפשו, הוא התייחס לתפקיד בשיא הרצינות ועשה נפלאות התחום הגנת הסביבה ובעלי החיים.
    פוליטיקאי זכור לטוב שגם מתנגדיו העריכו היטב.
    חבל שלאחר לכתו, מרצ הפכה למפלגת עסקנים מסואבת, הפוכה לגמרי מערכיו של שריד.

  4. חג

    הכל עדיף על רחוב עובדיה יוסף. גם עם יוסי שריד לא הסכמתי פוליטית אבל לפחות כיבדתי אותו כבן אדם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר