בדיקת פח מחזור במהלך התחרות בשנה שעברה. צילום: עיריית הרצליה
בדיקת פח מחזור במהלך התחרות בשנה שעברה. צילום: עיריית הרצליה

תושבי הרצליה מצטיינים במחזור – ומי הבניין שיזכה בתחרות?

תחרות הבניין הממחזר בעיר תתחיל השבוע, במהלכה תיבדק כמות הפסולת המופרדת והתאמתה. שלושת המנצחים יזכו בפרסים כספיים

פורסם בתאריך: 16.10.17 08:57

עיריית הרצליה ותאגיד ת.מ.י.ר משיקים את תחרות הבניין הממחזר, המיועדת לבניינים משותפים בעיר. במסגרת התחרות נמדדת הפסולת המופרדת לפח הכתום, הן מבחינת משקל והן מבחינת ההתאמה של סוג האריזות המיועדות למחזור. שלושת הבניינים אשר ישליכו את כמות פסולת האריזות הגדולה ביותר אל הפח הכתום המיועד למחזור יזכו בפרסים כספיים: 10 אלף שקלים למנצח, 5,000 שקלים למקום השני ו-3,000 שקלים למקום השלישי. יתר הבניינים המשתתפים לא יצאו בידיים ריקות ויקבלו לוח מודעות מעוצב למבואת הבניין.

ההרשמה לתחרות תתבצע דרך אתר העירייה ותהיה פתוחה עד ה-31.10. התחרות עצמה תחל ביום רביעי, 15.10 ותסתיים ב-31.12. במשך זמן זה ייבדקו הפחים הכתומים שלוש פעמים, כך שככל שעולה כמות הפסולת המופרדת למחזור כך עולה הסיכוי לזכות בתחרות.

תושבי הרצליה ממחזרים כ-38% מהפסולת העירונית, נתון אשר הופך את העיר לאחת המצטיינות במחזור במחוז מרכז. ברחבי העיר מפוזרים 3,720  פחים כתומים, מהם נאספים מדי חודש 120 טונות של פסולת אריזות. למרות זאת, נתונים אלו עדיין נמוכים כאשר מסתכלים על כלל הפסולת המועברת להטמנה בעיר – למעלה מ- 3,700 טונות בכל חודש.

פסולת האריזות תופסת נפח רב מכמות הפסולת העירונית הנשלחת להטמנה באדמה. פסולת זו עשויה מחומרים המתכלים באיטיות, חלקם רק לאחר מאות שנים וחלקם אף אינם מתכלים כלל. אתרי ההטמנה בישראל מתמלאים בקצב מהיר, תופסים שטחי קרקע נרחבים ועלולים לגרום לזיהום קרקע, אוויר ומים. גם תהליך הייצור של האריזות דורש עוד ועוד משאבים טבעיים ואנרגיה, הגורמים גם הם לזיהומים ולבעיות סביבתיות שונות. לכן, הפתרון הטוב והיעיל ביותר הוא למחזר, ורצוי כבר בבית, שכן ככל שנמיין ונפריד את הפסולת למרכיביה השונים, כך ניתן יהיה להעבירה בקלות וביעילות למפעלי מחזור ייעודיים שיטפלו בהם באופן המתאים.

פסולת האריזות המיועדת לפח הכתום היא של אריזות פלסטיק שונות של דברי מזון, מוצרי ניקיון וטיפוח ושקיות פלסטיק, וגם פסולת אריזות מתכת כמו תרסיסים וקופסאות שימורים. פסולת מנייר או קרטון יש להשליך לפחים הכחולים, ופסולת אריזות מזכוכית יש להשליך לפח הסגול.

לדברי מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, התחרות היא חלק משורה ארוכה של פעילויות שעיריית הרצליה יוזמת ומבצעת יחד עם כלל התושבים בכל הגילאים להגברת המודעות לנושא. "אני שמח שיש לכך תוצאות והרצליה נמצאת בצמרת הערים הממחזרות", אמר עזרא.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מסביר: "העיר הרצליה חרתה על דגלה את השמירה על איכות הסביבה ובמסגרת זו נוקטת במגוון פעילויות הסברה, חינוך והדרכה, כמו גם פעילויות חווייתיות ואף תחרויות, כדי לעודד את התושבים להפריד את הפסולת הביתית בדרך הנכונה והיעילה ביותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר