מחאת התושבים ברחוב כנרת

מחאה של תושבים ברחוב כנרת נגד כוונה לבנות בניין משותף

התושבים ברחוב בוותיק מציינים מספר סיבות, ביניהן עומס תחבורתי ברחוב ההולנדי הקטן, תשתיות ביוב לקויות, עצים עתיקים ופגיעה בצביון הרחוב בו בתים פרטיים

פורסם בתאריך: 20.1.21 07:54

תושבי רחוב כנרת בשכונת נווה עובד בהרצליה מתנגדים להקמת בניין משותף בן ארבע קומות ברחוב, אשר מאופיין בבניה נמוכה ובבתים פרטים. התושבים מסבירים שתוספת הבניין תשנה את צביון הרחוב הפסטורלי, הדבר ייצור עומס תחבורתי מאחר ומדובר ברחוב הולנדי קטן ללא מוצא ולצד זה יכרתו שלושה עצים ותיקים.
ביום ראשון הפגינו התושבים בסמוך למקום המיועד וכן שלחו מכתב התנגדות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. לטענת התושבים, רק לאחרונה נודע להם על הבקשה שהוגשה להיתר בנייה. "רחוב כנרת הוא רחוב ציורי, מהיפים ברחובות העיר, המטופח באהבה על ידי תושביו שחלקם מתגוררים בו עוד מאז 1949", הם כותבים בהתנגדות לוועדה המקומית. הם מציינים שכבר כיום יש בעיית חנייה בגלל בניית התמ"א ברחובות הסמוכים, דבר שרק יילך להחמיר. "שיבוץ בית משותף ברגל גסה על חלקה שנועדה מלכתחילה לדו-משפחתי בין הבתים הפרטיים ברחוב כינרת הצר יהיה טעות כואבת שתתברר לאחר האסון הראשון שאין ספק שיפקוד את הרחוב ועל מקבלי ההחלטות יהיה לקבל את האחריות על כך", כתבו התושבים.
בנוסף הם כותבים שבשכונה יש מספר נכסים הסובלים מקרקע לא יציבה, משקיעת מרצפות וסדקים בבתים וחפירות לבניית הנכס החדש רק יחריפו את הבעיה. עוד  הם מציינים שהאזור סובל מתשתיות לא מספיקות הגורמות לריחות צחנה ומיקרים רבים של סתימות בביוב. הם מתייחסים גם לכך שמול הנכס קיימים נכון להיום שלושה עצי סיסם הודי עתיקים שמוגנים לפי החוק ומדובר בעצים בסכנת הכחדה. "אין בכל שכונת נווה עובד (רחובות כינרת, דגניה, מרחביה, ויתקין) שבהם בתים פרטיים על חלקות קרקע שנועדו לבניית דו-משפחתי חלקה שעליה יותר משתי יחידות דיור. אישור בניה של בית משותף בין בתי השכונה הוא תקדים שיפגע באופי השכונה, בערך נכסיה וריבוי כלי רכב, שבפועל יחנו ברחוב למרות שעל פי התכנית נועדו לחנות במקומות החניה שנועדו להם", כותבים התושבים שמתכוונים לקיים במקום סיור עם ראש העירייה.

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אייל

    דיי כבר עם המלחמות הללו. לנו הצעירים אין איפה לגור. תשתיות תמיד אפשר לשפר עי הוספת אלמנטים בצורה טורית. לגבי חנייה יבנו בבניין חנייה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר