סיור עששיות. צילום מיכה בריקמן

ל"ג בעומר בהרצליה: העירייה מציעה סיור עששיות וסאג'ים במקום מדורות

העירייה מציעה מגוון פעילויות ויחד עם הנהגת ההורים קוראת לבטל את המדורות או לצמצם את מספרן ולהסתפק במדורות קטנות. פדלון: "חשוב לשמור על הסביבה, אנא הימנעו מהדלקת מדורות"

פורסם בתאריך: 21.4.21 07:43

ערב ל"ג בעומר יהיה השנה ביום חמישי ה-29 באפריל. אם בשנים קודמות ראינו מספר ימים לפני החג כבר מדורות דלוקות בעיר של ילדי הגנים והשכבות הצעירות, בשנים האחרונות זה משתנה. בשנה שעברה לאור הקורונה, מרבית הגנים ובתי הספר ויתרו על החגיגות וגם השנה המגמה היא שינוי קונספט וצמצום מדורות לאור הנזק הסביבתי. הנהגת ההורים בהרצליה ממשיכה ביוזמה של הפחתת זיהום האוויר וצמצום המדורות כפי שהיה בשנים עברו והעירייה מציעה פעילויות אלטרנטיביות מעניינות.

הנהגת ההורים פרסמה כי היא תומכת בצמצום מספר המדורות וקיום מדורות קטנות. עוד נמסר כי בתי ספר רבים החליטו לעשות מדורות סמליות קטנות וירכזו שכבות לפעילות משותפת אחת. יו"ר ההנהגה פרסם פוסט להורים ובו כתב בין היתר: "הערך החינוכי לילדים מכך רב והילדים עצמם יהיו חלק לא מבוטל מתכנון מפעילויות החג. העירייה מצידה תסייע עם ניקוי המגרשים ואבטחה, וכן מחסומים במקומות הסמוכים לכביש ראשי. למען הסר ספק, הנהגת ההורים, ועדי הכיתות והעירייה אינם נושאים באחריות כלשהי, וכל הורה יהיה אחראי לילדיו הפרטיים".
עיריית הרצליה פועלת גם היא לצמצום המדורות עד ביטולן בכלל ומציעה מגוון פעילויות אלטרנטיביות, בהן סיור עששיות בתל מיכל ובאקו-פארק אפולוניה, סיור עטלפים בפארק הרצליה, הרצאה של עמיעד לפידות, ראש תחום פסולת ורכז קיימות, במרכז תאו, ועוד. היחידה לאיכות הסביבה בעירייה תחלק סאג'ים להכנת פיתות לכיתות ובתי ספר שיחליטו לחגוג את החג בצורה שונה, ללא מדורה, או במדורה בית ספרית אחת.
ראש העירייה, משה פדלון, אמר: "השנה האחרונה, בצל מגפת הקורונה, הזכירה לנו עד כמה אנחנו קטנים ושבריריים אל מול הטבע הגדול. עלינו להקפיד ולשמור על הסביבה שבה אנו חיים, ולרפא ככל האפשר את הנזקים שהלכו והצטברו בשנים האחרונות. אנא הימנעו מהדלקת מדורות, ואני מזמין את כולם ליהנות מהפעילויות האלטרנטיביות שעיריית הרצליה מציעה לתושבים". בעירייה מציינים שמאחר והם מבקשים לא להדליק מדורות הם לא מפרסמים מקומות שבהם אפשר להדליק ומסבירים שמי שכן בוחר להדליק, זה צריך להיות בשטח פתוח, רחוק מבתים, לא בגינות ציבוריות וכו'.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר