עצים באבן האודם בהרצליה

ארגון שומרי העצים נזעק להגן על 18 עצים שהוגשה בקשה לכריתתם

הארגון מתנגד לכריתת העצים ברחוב אבן אודם, ומגיש ערעור על בקשת הכריתה שהגישה העירייה. בין העצים: אורן ירושלים, ברוש מצוי, אילנתה בלוטית, סיגלון ושסק יפני

פורסם בתאריך: 2.6.21 08:34

ארגון 'שומרי העצים בהרצליה', מתנגד לכריתת 18 עצים בסמטת (רחוב) אבן אודם, מאחורי הבניין ברחוב הנדיב 14. בימים אלו מגיש הארגון ערעור נגד בקשת הכריתה שהגישה העירייה. "במקום מיועדת להבנות תוספת בנייה לאחד הבניינים ולצורך כך, יש צורך בכביש גישה שיעבור מרחוב בני בנימין, דרך רחוב אבן האודם ועד הבית החדש ברחוב הנדיב וזאת על סמך תוכנית סלילת כביש שאושרה בעבר", מסביר אחד המתנדבים בשומרי העצים. "בעבר, כשהתוכנית אושרה, העצים היו קטנים יותר, אבל הם גדלו".

שומרי העצים מציינים שנודע להם על כריתת העצים על ידי התראה שהם קיבלו מאתר 'מעירים', אשר מעדכן על כריתת עצים ברחבי הארץ. על פי האתר העצים שאמורים להיכרת הם: אורן ירושלים, שמונה עצי ברוש מצוי, אילנתה בלוטית, אזדרכת מצויה, סיגלון עלה – מימוסה, שלושה עצי פיקוס בינימינה, שסק יפני וגרווילאה חסונה. "אנחנו מבקשים את הסיוע של יו"ר ועדת תכנון ובניה ראש העירייה משה פדלון", אומר אחד המתנדבים, "זכור לנו סיפור מדהים מלפני עשרות שנים, בתוקף תפקידו הקודם בעירייה, התקשרה לפדלון תושבת לאחר שביקשו לכרות עץ ברחוב קפלן 93 בין קרן היסוד לבזל והוא הגיע במיוחד להציל את העץ".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בתב"ע הר/2403 – שינוי רחוב אבן אודם לשביל להולכי רגל, מאושרת משנת 2017. התב"ע משנה את יעוד החלקות שבתחומה מדרך – לשביל להולכי רגל ושצ"פ בכדי להתאימו לאזור לשימור בני בנימין הנדיב ולייצר מרחב להולכי רגל בין מבני השימור. צורך בכניסת כלי רכב, והצורך בפיתרונות של כיבוי אש למגרשים הכלואים, אשר קיבלו התר בנייה כחוק, יצרו צורך בכריתת עצים. בעבודת תכנון קפדנית ניסינו להפחית במידת האפשר את כמות העצים לכריתה, אולם לצערנו לא ניתן היה לוותר על כריתה באופן כללי. בתוכנית הרחוב הקפדנו לתכנן נטיעות נוספות של עצים נוספים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. טרזן

    כאשר אדם פרטי רוצה להוריד עץ גומרים אותו רוצים רסף להעביר את העץ . כאשר זו העיריה פשוט מורדים עצים חופשי

  2. אוהב ירוק

    שקר ממש, לא מדובר ב'שביל' אלא בכביש דו כיווני !!! שישמש לגישה לבתים החדשים בהתחלה רק לשניים אבל בהמשך יהיו שם 8. אפשר לסלול גישה מבני בנימין במקום. היום זאת ריאה ירוקה קטנה שתוחלף באספלט. לא שימור ולא נעליים. בניה באינפלציה על חשבון שטח ירוק. מבחינת קק"ל גם אם ישתלו שתיל בפארק זה מספיק מבחינת פיצוי על נזק כריתת העצים. חייבים לעצור את העוול הזה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר