רחוב גיל בהרצליה, צילום פרטי

בלחץ התושבים: הוקפאה ההחלטה לשנות את שם רחוב גיל לרחוב קוממי

העירייה ביקשה לקרוא את הרחוב על שם אביו של המשנה לראש העירייה. ההחלטה תובא לדיון מחודש והתושבים אוספים חתימות נגד המהלך

פורסם בתאריך: 8.11.21 08:53

פניית פרסה: מועצת העיר אישרה שינוי שם רחוב וקריאתו  ע"ש שלמה קוממי ז"ל, אביו של חבר המועצה יוסי קוממי, אך בעקבות מחאה של תושבים הודיעה העירייה כי תקיים דיוןם מחודש. רחוב גיל בשכונת נווה עמל בהרצליה כבר היה בדרך לשנות את שמו לרחוב שלמה קוממי ז"ל, אביו של יוסי קוממי, המשנה לראש העירייה, שגר ברחוב. תושבי נווה עמל גרמו ליועמ"ש לבטל את ההחלטה עד לדיון חדש.
ההחלטה עברה תחילה בוועדת השמות העירונית בסוף חודש יולי, ואושרה לאחרונה בישיבת המועצה החודש. למרות זאת, תושבים מנווה עמל מחו על הההליך, ופנו ליועצת המשפטית של עיריית הרצליה, שביטלה את האישור. בנוסף לפנייה ליועצת המשפטית, פתחו התושבים לפני כשבוע עצומה במטרה להביע את התנגדותם למהלך באופן ציבורי. בתוך ימים ספורים נאספו מאות חתימות. כעת, הם ממתינים בקוצר רוח לישיבת הוועדה הבאה שתדון בעניין.
גורם המעורה בעניין, אמר: "מדובר באחת ההחלטות הכי אומללות שהעירייה הצליחה להוציא בשלוש השנים האחרונות. איך אנחנו נראים ציבורית, כשמשנה לראש העיר מבקש להחליף שם רחוב שהוא גר בו על שם אביו? לפי התקנון אי אפשר להחליף שמות של רחובות קיימים, רק במקרים מיוחדים ממש וגם אז יש לעבור מספר שלבים, כגון לעדכן מראש את התושבים ולתת להם מקום להביע את התנגדויותיהם בוועדת השמות, ורק אז ברוב של שני שליש במועצה אפשר להעביר את ההחלטה. שום דבר מזה לא קרה בתהליך הזה. ממש כמו מחטף. מקווה שאחרי שישמעו את קולות התושבים באופן מסודר, יבינו שזו לא החלטה נכונה ושצריך להסיר אותה מסדר היום. ברור לראש העירייה שהוא טעה פה".
תושבים מנווה עמל אמרו: "לפני כשבועיים התבשרנו שבמחטף, הצעה שהוגשה על ידי משפחת קוממי לשינוי שמו של רחוב גיל ל-רח׳ שלמה קוממי, התקבלה בוועדת השמות העירונית ואף קיבלה אישור במועצת העיר. כיוון שההחלטה התקבלה בהליך בלתי תקין, הצלחנו לגרום ליועצת המשפטית של העירייה לבטל את ההחלטה, עד לדיון חדש בעניין, שיתקיים בפגישה הקרובה של ועדת השמות . אנחנו רואים בעצם הגשת הבקשה פסול ומשערים שמדובר לכאורה בפוליטיקה. השם ״גיל״ הוא חלק ממארג שמות של רחובות, הלקוחים כולם מברכת ״אשר ברא״ (חדווה, דיצה, רינה …). אנחנו לא רואים שום סיבה לשנות שם קיים לרחוב, והעובדה שחבר המועצה יוסי קוממי, מבקש לגור ברחוב קוממי, לא לעניין". בימים אלו מנסחים תושבי רחוב גיל מכתב התנגדות רשמי נוסף, שיוגש לכל הגורמים הרלוונטיים ובכלל זה לחברי ועדת השמות העירונית. אנחנו מבקשים להחתים על המכתב כמה שיותר תושבים, כדי שיהיה ברור שהליכים כגון זה אינם מקובלים על תושבי נווה עמל, בוודאי כשהדבר נוגע למרחב הציבורי בשכונה".
מעיריית הרצליה נמסר: "העירייה תקיים דיון חוזר בפני ועדת השמות, בו ישמעו המתנגדים. ועדת השמות תדון בנושא מחדש ותקבל החלטה לאחר שיישמעו".
לא ניתן היה לקבל את תגובתו של יוסי קוממי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עופר משה

    שיעשו שכל עשיר וכל "מכובד" יוכל לקנות שם לרחוב. ככה זה במדינה הזו, הכל זה כסף

  2. פנינה

    לא נראה לי שצריך לשנות שם של רחוב שקיים כל כך הרבה שנים. שימצאו סמטת רחוב ויקראו לה סמטת קוממי

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר