בית הכנסת אור זרוע

חילופי האשמות במועצה: נפלה הצעה להפסיק את התמיכה בעמותת אור זרוע

ברוב דחוק הנשען על קולות חברי מרצ נפלה ההצעה לסדר של חבר המועצה יריב פישר, מה שגרם לחילופי האשמות בין פישר לעופר לוי

פורסם בתאריך: 18.11.21 13:03

הצעה לסדר של חבר המועצה מטעם האופוזיציה יריב פישר, שהציע לבטל כל תמיכה והקצאה לעמותת אור זרוע בבית הכנסת ברחוב אבן עזרא, נפלה השבוע בישיבת המועצה והביאה לחילופי האשמות בין חברים במועצה. בהצעתו התייחס פישר לעובדה כי מדובר במבנה ששופץ מכספי ציבור, שבו העמותה לכאורה משתמשת לטענתו לצרכים פוליטיים של מפלגת ש"ס וכן עורכת בו אירועים, בניגוד להיתר שניתן לה.

ההצעה נפלה ברוב של 11 קולות מול 9. שניים מחברי סיעת מרצ הצביעו נגד ההצעה, ביניהם סגן ראש העירייה עופר לוי, מה שגרם לחילופי האשמות בין הצדדים. יו"ר מרצ עופר לוי טוען: "ההתחייבות לעמותה והאישור להקצאה ניתנו עוד בתקופתה של ראש העיר לשעבר יעל גרמן, אז יריב פישר היה חלק מהקואליציה וממקבלי ההחלטה על ההקצאה לעמותה". פישר הגיב לדברים:" עופר לוי מתבלבל ומחפש תירוצים להידבקות שלו לכיסא ולמשכורת על חשבון הערכים".

עופר לוי, צילום פרטי

יריב פישר צילום סיוון פרג'

כזכור, לאחרונה פרסמנו על תלונות תושבים בעקבות מטרדי רעש וחניה באזור, הנובעים לפי הטענה כתוצאה מהאירועים שמתקיימים במבנה. עוד נטען, כי הפעילות בקומה השנייה הורחבה בניגוד גמור להיתר המדבר על שימוש לצורכי תפילה, משרד, מטבחון ושירותים בלבד. כך נכתב בהצעה לסדר המקורית: "הרצליה מעניקה מזה שנים רבות תמיכות לעמותת אור זרוע, לאחרונה העירייה אף הקצתה לעמותה מבנה ברחוב אבן עזרא 35 לשימוש כבית כנסת, בית הכנסת שופץ והורחב בעלות גדולה מאוד מכספי הציבור. על פי המידעים שקיבלנו לאחרונה, התברר שהעמותה משתמשת במבנה לקידום מפלגת ש"ס ונציגיה במועצת העיר. בנוסף, קיים חשד סביר שנעשה במקום גם שימוש מסחרי וזאת בניגוד מפורש לתנאי ההקצאה. לאור התנהלותה הפסולה של עמותת אור זרוע, מועצת העיר מחליטה להפסיק את התמיכות בעמותה ולהחזיר את המבנה לרשות העירייה לאלתר, זאת בשל אי עמידה בתנאים ובהתחייבויות שהוגדרו בהקצאה".

טרם ההצעה לסדר שהוגשה אמש, היה אמור להתקיים דיון בוועדת ההקצאות ב-3.11 שם היו צפויות לעלות התנגדויות ועדי הבתים ברחוב חנה רובינא הסמוך, בצוותא עם תושבים נוספים ועמותת הרצליה חופשית, בטענה כי מדובר בעמותה פוליטית של ש"ס המשתמשת במבנה ציבורי וגובה תשלום על אירועים בניגוד לחוק.

יריב פישר, יוזם ההצעה לסדר, אמר: " ש״ס ו'אור זרוע' ממשיכים לזרות חול בעיני הנהלת העיר וכמו שאומרים הגשש החיוור – 'לעבוד עלינו ישר בעיניים'. בשם הדת הכל מותר והחוק לא תקף עבורם, שימוש פוליטי ציני בנכסים עירוניים, הפיכת נכס לאולם אירועים, הכנסת עמותות נגד הפלות ונגד הערכים שלנו לעיר ועוד".

דנה אורן ינאי, שגם בשבתה בקואליציה הצביעה נגד תמיכות בעמותה, אמרה: "כבר חודשים שאנו נחשפים וחושפים את המערב הפרוע בעיר הרצליה. ההיתר של הנהלת העיר לפרוע חוק ועצימת העיניים על ההשתלטות הבלתי חוקית של הגרעין התורני בשכונת גליל ים היא פגיעה מהותית בשלטון החוק ובסדר העירוני. עצימת העיניים של חברי המועצה הינה הכשר להמשך הפעילות הבלתי חוקית בעיר ופוגעת באיכות החיים והפנאי של תושבי העיר. אני קוראת לכל חבריי במועצה לשים סוף להתנהלות הפורעת בעיר".

יו"ר מרצ וסגן ראש העירייה, עופר לוי, אמר: "חברי סיעת מרצ התנועה הירוקה בראשותי, לא נגד דת ודתיים, אנו יודעים לכבד כל אדם באשר הוא ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה מינית, אבל אנחנו כן נגד כפייה דתית ופה לא נוותר, כמו במקרה של בית הכנסת הזמני בגליל ים, שפעלתי להפסקת פעילותו והעברתו למקום מוסדר. לגבי ההצעה לסדר צריך להפריד בין שני נושאים, הראשון לגבי התמיכה ב"אור זרוע" – מדובר בתקצוב חלקי שאושר לעמותה לאחר שנמצא שהיא עומדת בתבחינים העירוניים. השני, לגבי הקצאת המבנה לעמותה. זו תיבחן שוב ע"י גורמי העירייה ומחלקת נכסים, ותגיע לאחר בחינה לוועדת ההקצאות עם ההמלצות הרלוונטיות. יחד עם זאת, אני מזכיר כי ההתחייבות לעמותה והאישור להקצאה ניתנו עוד בתקופתה של יעל גרמן ובימים שיריב פישר היה חלק מהקואליציה והיה חלק ממקבלי ההחלטה על ההקצאה לעמותה".
בתגובה לדברים אלה אמר פישר: "עופר לוי מתבלבל ומחפש תירוצים להידבקות שלו לכיסא ולמשכורת על חשבון הערכים. אני גאה בשנים שעבדתי עם יעל גרמן, היחסים עם הדתיים היו מצוינים והיה אמון בין הצדדים, עם מר אליהו שריקי מש"ס לחיצת יד הייתה מספקת והחוק היה חוק. כאן ש״ס מצפצפים על החוק, ומרצ ברשות עופר לוי מאפשרים להם".

יו"ר ש"ס בהרצליה, חבר המועצה משה ועקנין, אמר: "הגענו למצב חסר תקדים במדינה בכלל ובהרצליה בפרט בשנאת חינם כנגד כל סממן דתי, הרצליה זו עיר חילונית שיש ציבור מסורתי גדול מאוד בכל השכונות בעיר, ולראיה ניתן לראות את התפוסה הגדולה והצורך במקומות תפילה נוספים בכל רחבי העיר. אני שמח שבמועצת העיר האחרונה הסכימו כל חברי הבית, קואליציה ואופוזיציה, שצריך לבנות בתי כנסת בעיר בצורה מסודרת חוקית ובשטחי ציבור. תנועת ש״ס חרטה על דגלה את הסיסמא ״חיה ותן לחיות״. לגבי עמותת אור זרוע, היא קיימת בהרצליה למעלה מ-45 שנה, פועלת בקודש למען הציבור. אור זרוע במשך השנים עברו מספר מקומות עד שהגיעו לנחלה ולהקצאת  קרקע ברחוב אבן עזרא. לפני מספר חודשים נערך אירוע ברחבה החיצונית שלא קשור לעמותה, אירוע שקיבל את אישור המשטרה ורישוי עסקים, האירוע נערך בחוץ וכנראה הפריע מאוד לתושבים באזור, ומאז נוצר עליהום על בית המדרש שלא בצדק, שכן המקום קיים כבר כ-13 שנה ומעולם לא הייתה בעיה או תלונה באזור. הקומה השנייה נבנתה כהבטחה שלטונית של יעל גרמן לעמותה, ואכן הבנייה בוצעה לתפארת העיר הרצליה. הקומה משמשת כתגבור נוסף לתפילות – לקידוש, לאזכרות, והכל למען הקהילה ותושבי הרצליה. צר לי על האשמות השווא וחסרות הבסיס, מבנה העמותה מעולם לא שימש כמטה של תנועת ש״ס, נערים שהגיעו לתפילה בזמן הבחירות יחד עם שקית של פוסטרים שהם תולים בלוח מודעות זה מלמד על מטה? צר לי שהדברים יצאו מפרופורציה בשל לשון הרע וחוסר דיוק בעובדות, שגורמים עוול לעמותה".

תגובת עיריית הרצליה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התרבות של ש"ס אינה מענייני, ואינני מוכנה לשלם עבורה.

  2. עמי

    אוי גיא עוד פעם כתבה על בתי כנסת בהרצליה? נו… הצעתי לך כבר לעשות כתבה על הכבישים המוזנחים בעיר שלנו? מה שאני אומר אולי לא עולה לאתר הזה אבל רץ ברשתות החברתיות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר