מסעדת נאמוס ומשה פדלון, צילומים פרטי, עזרא לוי

סיור סוער במסעדת נאמוס: "משה פדלון השתמש בביטויים מבישים"

חברי ועדת המשנה סיירו במסעדה שבלב המחלוקת. נציג השייטים: "פדלון כינה אותנו בריונים מבוגרים". העירייה: "בסיור הופרעה עבודת אנשי המקצוע במטרה לכופף את ראש העירייה"

פורסם בתאריך: 2.12.21 16:13

סאגת ההיתר למסעדת נאמוס במרינה בהרצליה מסרבת לדעוך. אתמול בבוקר (רביעי) נערך סיור של חברי ועדת המשנה לתכנון ובנייה בהרצליה כולל יו"ר הוועדה, ראש העירייה משה פדלון, ויחד עם נציגי השייטים. לטענת חברי אופוזיציה שהשתתפו בסיור כחברי ועדת המשנה, ולטענת נציג השייטים שהשתתף גם הוא בסיור, התנהג פדלון בצורה בוטה כלפי חלק מהם. חבר המועצה איל פביאן אמר: "מביך ומביש לשמוע ראש עיר גדולה מדבר בצורה שדיבר. הדברים כלפיי אינם ראויים לתגובה". בעירייה אמרו בתגובה כי "עבודתם של אנשי המקצוע בסיור הופרעה באופן מכוון במטרה לכופף את ראש העיר וחברי הוועדה".

רקע: בהמשך לבקשה שהוגשה ע"י החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה להמשך היתר שימוש חורג למסעדת נאמוס, הוחלט כזכור בוועדת המשנה בשבוע שעבר, לקיים סיור במקום טרם קבלת החלטה לגבי ההיתר. זאת בניגוד לעמדת פדלון אשר שאף לאשר את ההיתר לשימוש חורג למסעדת נאמוס. מנגד, דנה אורן ינאי, חברת הוועדה, ביקשה לקיים את הסיור במקום טרם קבלת החלטה, ולבקשתה הצטרף סרג' קורשיא, חבר הוועדה וראש מועצת כפר שמריהו. אתמול כאמור התקיים הסיור. נציגי השייטים מתנגדים להמשך מתן ההיתר החורג למסעדה, וטוענים כי על פי התב"ע אמור להיות במקום מועדון לטובת השייטים (או בשמם הנוסף העוגנים במרינה).

בסיור אתמול נכחו חברי הוועדה: משה פדלון, אייל פביאן, דנה אורן ינאי, עופר לוי, ראש מ.כפר-שמריהו סרג' קורשיא, נציגים מקצועיים מהעירייה, וכן שני נציגים של השייטים, בהם עו"ד רון שלם.

עו"ד רון שלם, המייצג את השייטים, טען לאחר הסיור: "הפגישה הייתה סוערת. פדלון ניסה לגרש אותנו, נציגי השייטים, ניסה לסתום לנו את הפה, התנהל בכוחניות וכינה אותנו בריונים מבוגרים. הוא שלח אותנו למרינות אחרות, ובסופו של דבר פוצץ את הפגישה והסתלק מהמקום במהלכה כשהוא רותח מזעם, צעק והשתולל. מחזה כזה לא ראיתי מימיי. הוא כינה את חבר הוועדה איל פביאן 'טמבל', צעק ש'אין לנו שום זכויות במועדון ושאם הוא ירצה הוא יכול לפתוח שם גן ילדים'".

חבר המועצה וחבר הוועדה איל פביאן אמר: "לא עברו יותר מכ-5 עד 10 דקות עד שראש העירייה החליט לסגור את הסיור. בדקות הבודדות שהוא נערך, ראש העירייה העדיף להתעסק בעימותים מולנו ומול חברי הוועדה. צר לנו כי נמנע מחברי הוועדה לבחון לעומק וברצינות האם לתמוך או להתנגד בהיתר לשימוש חורג, שעוסק בהפעלת המסעדה מבלי לגבש מענה כולל לכל הצרכים הנדרשים בשטח. לצערי נתקלנו שוב בהתפרצות של משה פדלון, תוך שהוא כועס, תוקפני, חסר סבלנות, אומר דברים ומשתמש בביטויים שמביך ומביש לשמוע ראש עירייה גדולה בישראל משתמש בהם, זאת במקום להקשיב בסבלנות ולנהוג בקור רוח כאיש ציבור. הוא יצא מכליו מול תושבים של העיר, לקוחות של החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה, שהיא זרוע ישירה מובהקת של עיריית הרצליה. הדברים שאמר כלפיי אינם ראויים כלל לתגובה וזה מה שאמרתי לו במקום. עיריית הרצליה והחברות העירוניות שלה אינם עסק פרטי של משה פדלון, אלא מוסדות ציבוריים. עמדתי העקרונית היא, כי יש לנהוג תמיד תוך שיתוף ציבור ושקיפות מוחלטת, בוודאי בעניינים כבדי משקל כמו תכנון ובנייה ולכן רצוי להקשיב לכל הצדדים לפני קבלת החלטות. במקרה הזה, התפרסם בתקשורת מראש על כך שוועדת המשנה תקיים סיור בבניין החברה העירונית לפיתוח התיירות, נציגי השייטים הגיעו למקום לאחר שהדבר נודע להם. במה חטאו?"

מעיריית הרצליה נמסר: "נערך סיור בשטח בהתאם לנהלים, במהלכו הופרעה עבודתם התקינה של אנשי המקצוע באופן מכוון, בחוסר תרבות מביש ובמטרה לכופף את ראש העירייה ואת חברי הוועדה כדי לקבל החלטות שינוי ייעוד המקום, שלא על פי נהלי העבודה ושלא כדין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר