חוף אכדיה צילום המחשה, צילום עיריית הרצליה
חוף אכדיה צילום המחשה, צילום עיריית הרצליה

בגלל מי ביוב: חופי הרצליה אסורים לרחצה

כך הודיע היום משרד הבריאות. רק לפני שבוע דחתה הקואליציה הצעה של חבר המועצה יונתן יעקובוביץ לפיה העירייה תפעל לקדם פעולות שימנעו מיקרים דומים

פורסם בתאריך: 27.3.22 18:15

פסולים לרחצה. במשרד הבריאות הודיעו (25.3) כי חופי השרון ואכדיה דרום בהרצליה אסורים לרחצה עד להודעה חדשה, זאת בשל הזרמת מי ביוב במערכת הניקוז לים, שנובעת מחוסר הפרדה בין תשתיות מערכות הניקוז והביוב.

"בעקבות ירידת גשמים חזקים במרחב גוש דן וחדירת מי גשם ונגר עילי למערכות האיסוף של איגודן, הוזרמו מי נגר מהולים בביוב ממוצא חירום של תחנת רידינג בתל אביב אל הים. משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני רחצה בחופי בת ים, תל אביב והרצליה עד לקבלת תוצאות מי ים תקינות והסרת האזהרה", נאמר בהודעה מטעם משרד הבריאות.

בהמשך לפניית צומת השרון, הסבירו במשרד הבריאות: "מדובר על אותו נושא של אי הפרדה בין תשתיות של מערכת הניקוז למערכת הביוב. עקב ירידת גשמים חזקים בגוש דן בתאריכי 24-25.3, מערכות הביוב מתמלאות במי גשם, דבר שגורם להצפה של תמהיל של מי גשם וביוב. לא ניתן אלא להזרים אתת התמהיל באמצעות תעלות הניקוז לים".

נכון לכתיבת שורות אלה, חופי הרחצה יוותרו, כאמור, סגורים ועד להודעה נוספת: "משרד הבריאות מזהיר את הציבור מרחצה בחופי מחוז ת"א, ביניהם חוף השרון ואכדיה בהרצליה. החופים של תל אביב והרצליה, לרבות בחוף השרון ואכדיה דרום בהרצליה, פסולים לרחצה עד לקבלת תוצאות מי ים תקינות באיכותן המיקרוביאלית. משרד הבריאות יעדכן את הציבור בהתאם", הוסבר מטעם המשרד.

כזכור רק לפני כשבוע מסרה עמותת צלול כי במי הים בהרצליה נמצאו חיידקים ושאריות של תרופות. קיראו גם:

עמותת צלול: "חיידקים ושרידי תרופות נמצאו במי הים בהרצליה"

כזכור, רק לאחרונה פרסמנו כי חבר מועצת העיר הרצליה, יונתן יעקובוביץ', העלה הצעה לסדר בישיבת מועצת העיר האחרונה לפני שבועיים בנושא זיהום חופים ודרש מהעירייה כי תפעל לקדם הפרדת מערכות ניקוז וביוב. יעקובוביץ ביקש בהצעתו: "העירייה תוביל מהלך של הפרדת מערכת הניקוז שבאחריותה ממערכת הביוב שבאחריות התאגיד כדי למנוע הזרמות ביוב לים דרך מערכת הניקוז העירונית". כמו כן, חשף חבר המועצה, כי בבדיקת מעבדה שיזמה עמותת 'צלול' נמצאו הוכחות ברורות להימצאות שאריות תרופות במי הים בהרצליה. "בדגימות שנשלחו לבדיקה במעבדה להידרו-כימיה, בראשותו של פרופ' דרור אבישר באוניברסיטת תל אביב, נמצאו שרידי ושאריות תרופות במי הים בהרצליה, שהם הוכחה ברורה להזרמת ביוב לים", טען יעקובוביץ'.

 

הצעתו לסדר של יעקובוביץ', חבר דירקטוריון תאגיד מי הרצליה, להפרדת מערכות, נדחתה ברוב קולות הקואליציה. גם ראש העירייה משה פדלון הצביע נגד ההצעה. בתגובה לטענות שהעלה יעקובוביץ, מסרו מהעירייה לפני כשבוע:  "תאגיד מי הרצליה, שאחראי על נושא תשתיות הביוב בעיר הרצליה, לא מזרים ביוב לים. מערכת הביוב בעיר בנויה כך שכל הביוב שמייצרת העיר הרצליה מוזרם למט"ש הרצליה. הביוב במט"ש הרצליה עובר טיפול שלישוני ומי הקולחין ברמה שלישונית מסופקים להשקיה חקלאית. העודפים מוזרמים לים התיכון ונשפכים לים במרחק של כ-800 מטר מהחוף. ההזרמה לים הינה על פי היתר של המשרד להגנת הסביבה".

היום נמסר מעיריית הרצליה בתגובה לאיסור הרחצה בחופים: "עיריית הרצליה מודעת למגבלות התשתיות המיושנות. העירייה מבקשת ולוחצת כבר שנים על מדינת ישראל לפעול להעתיק את המט"ש ממקומו ולהקים מערכת שתהלום את צרכי מדינת ישראל כיום ובעתיד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר