המרכז הבינתחומי. צילום עופר וקנין

המל"ג: אסור לבינתחומי לקרוא לעצמו "אוניברסיטה". הבינתחומי: "אנחנו רשאים על פי דין"

אתמול הכריז המרכז הבינתחומי שהוא משנה את שמו ל"אוניברסיטת רייכמן". במועצה להשכלה גבוהה טוענים כי על המרכז לבקש את אישורם לכך. בבינתחומי מתעקשים שלא

פורסם בתאריך: 2.6.20 09:53

המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) טוענת כי החלטת המרכז הבינתחומי הרצליה לשנות את שמו ל"אוניברסיטת רייכמן" מנוגדת לחוק המל"ג. במכתב שהעבירה המל"ג למרכז בעקבות ההחלטה לשנות את שם המוסד, נכתב כי "השינוי ל'אוניברסיטת רייכמן' אינו מהווה שינוי שם כי אם שינוי ההכרה במוסד. לפיכך, ככל שהמוסד מבקש לקבל הכרה כ'אוניברסיטה' עליו לפנות בבקשה מסודרת למל"ג ולקבל על כך את אישורה. מובן, כי ללא קבלת הכרה כאמור, אין המרכז הבינתחומי בהרצליה רשאי לעשות שימוש בכינוי 'אוניברסיטה'".

מנגד, בבינתחומי עומדים על כך שהם רשאים לכנות את עצמם "אוניברסיטה", שכן הם מוסד אקדמי שבו מתבצע מחקר וכן בגלל אישור שקיבלו מהמל"ג להעניק תארי דוקטור בשלושה תחומים מרכזיים. לכן, לטענת הבינתחומי, לפי חוק המל"ג אין עליהם חובה לקבל את אישור המל"ג להתכנות "אוניברסיטה". "על פי דין אנחנו רשאים לקרוא לעצמנו אוניברסיטה, בהתבסס על היותנו מוסד אקדמי מחקרי, שנבחן והומלץ על ידי ועדות בינלאומיות והוסמך על ידי המועצה להשכלה גבוהה להעניק תארי דוקטור במשפטים, בפסיכולוגיה ובמדעי המחשב", נמסר מהבינתחומי, "נשמח להבהיר את הסוגיה הזו בפגישה על השר להשכלה גבוהה, ח"כ זאב אלקין, ועם ראשי המועצה להשכלה גבוהה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר