חוזרים ללימודים צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
חוזרים ללימודים צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הרצליה שישית בצפיפות תלמידים ביסודיים. איפה בעיר הכי צפוף?

חברי האופוזיציה ביקשו לדעת כיצד תטפל העירייה במספר נושאים אותם הם מגדירים כבעייתיים בחינוך. המרכזי: הצפיפות בכיתות, בעיקר בשלושה בתי ספר

פורסם בתאריך: 29.7.21 08:12

חברי אופוזיציה משלוש סיעות בהרצליה העלו בימים האחרונים מספר בעיות בנושא החינוך בעיר. המרכזי שבהם היה זה שהעלה
חבר סיעת יש עתיד, רונן וסרמן, שציין שעל פי נתוני מחקר של הכנסת, הרצליה מדורגת במקום ה-6 הארצי בצפיפות תלמידים בכיתות בבתי ספר היסודיים, עם ממוצע של 29.3 תלמידים בכיתה. כל הנושאים עלו באחרונה בישיבה שלא מן המניין של מועצת העיר שהוקדשה לנושא החינוך.
וסרמן אמר: "בלתי נתפס שהרצליה מקום שישי בארץ מבחינת צפיפות בכיתות, וזה עוד כשיותר משליש מתקציב העירייה הולך לחינוך. ומה שעוד יותר הזוי הוא, שלא בכל בתי הספר ישנה צפיפות כל כך גדולה. הופתעתי לגלות את ההבדלים המשמעותיים בין בתי הספר. חלק מבתי הספר הם עם ממוצע של 28 תלמידים בכיתה בעוד שיש לפחות שלושה בתי ספר (לב טוב, גורדון וברנדייס) ששם הממוצע הינו בין 33-34 תלמידים. במדינות ה-OECD המגמה היא להקטין את מספר התלמידים בכל כיתה, ולכן הופתעתי שלעירייה אין יכולת להביא עוד כמה מורים כדי להוסיף כיתה אחת בכל שכבה בשלושת בתי הספר המדוברים. יש לא מעט תלמידים שזקוקים למורים פרטיים כי הם לא מצליחים להבין את החומר, אני לא מצליח להבין למה לא מורידים את הצפיפות בכיתות, לפחות של בתי הספר הללו. יש צורך במהלך משולב, שכולל הוספת כיתות לבתי הספר העמוסים, ביחד עם הוספת בתי הספר החדשים".
איל פביאן, חבר האופוזיציה, מטעם סיעת "החופש לבחור", ביקש לשמוע אודות היערכות עיריית הרצליה בנושא תמיכה לתלמידים בתחומים הרגשיים-נפשיים לאחר שנת הקורונה, הסגרים הארוכים וההיעדרות ממוסדות החינוך, כאשר הצפי הוא שההגבלות ימשיכו ללוות את התלמידים גם בשנה הבאה.
פביאן אמר: "בעירייה טוענים שהם הוסיפו שעות לימוד רבות לטובת עניין זה, אך לא יכלו לפרט בישיבה. סוכם שיציגו את זה בישיבה הקרובה באוגוסט. מדובר בנושא משמעותי מאוד".
נושא מהותי נוסף שטרם נמצא לו פתרון, הוא המחסור בסייעות בגני הילדים. לטענת פביאן, ראש העירייה משה פדלון אמר בישיבה שזו אחת הבעיות הקשות ביותר לקראת 1.9, כשמדובר גם בסייעות רפואיות וגם בסייעות רגילות. כרגע חסרות כ-100 סייעות מתוכן 35 סייעות רפואיות.
לנושא שיבוץ ילדים לגני הילדים, איתו מתמודדים הורים רבים בכל שנה, התייחסה מאיה כץ, חברת סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו: "נושא שיבוצי גני הילדים הוא תהליך ארוך שמסתיים בדרך כלל באמצע אוגוסט. עד אז ההורים לא יודעים מה קורה עם הילדים לגבי ועדות העברה. הטענה שהעליתי הייתה שיש מקום לשפר ולהוסיף כוח אדם לתהליך הזה, כדי לקצר את לוחות הזמנים שתלויים בנו. אין שום סיבה שהורים יחכו עד לדקה ה-90 לפני פתיחת שנה כדי לקבל את ההודעה, יש פה תהליך הכנה של הילד לקראת הגן גם אם הוא מקבל תשובה חיובית וגם שלילית. והמתח שיש בקרב ההורים הצעירים בעיקר בגילאי הגן הוא עצום".
פנינו לעיריית לקבל תשובות לגבי הנושאים שעלו בוועדה.
שאלה ראשונה: מנתוני ועדת המחקר של הכנסת עולה כי הרצליה במקום ה-6 בארץ בצפיפות הכיתות בבתי הספר היסודיים א-ו. בבתי הספר לב טוב, ברנדיס וגורדון הממוצע 33-34 תלמידים – איך מתמודדת העירייה עם המצב, האם נשקלת אפשרות להוסיף כיתה נוספת בשלושת בתי"ס אלה לפחות, ומה תוכניות העירייה לשיפור המצב?
תשובת עיריית הרצליה: "משרד החינוך הגדיר את ממוצע מספרי התלמידים בכתות ביה"ס היסודי, עד 34 תלמידים בכתה. אין חריגה מהמספר הזה באף בי"ס. הרשות המקומית דואגת לתת שעות לתגבור בכל אחד מבתי הספר הנ"ל במטרה לדלל את מספרי התלמידים בכיתות המאוכלסות, באופן בו ניתן ללמד בקבוצות קטנות יותר. במסגרת ועדת ההעברות לא מאושרות בקשות העברה למסגרות אלה, בכדי לא ליצור עומס נוסף".

שאלה שנייה: ישנו גידול משמעותי בצריכת שיעורים פרטיים עם נטל כלכלי גדול על ההורים – האם נשקלת אפשרות לתוספת שעות לימוד בקבוצות קטנות, תגמול מורים או כל פתרון אחר?
תשובת עיריית הרצליה: "לתלמידי בתי הספר היסודיים ניתנת האפשרות להשתלב במסגרת מרכזי הלמידה, המציעים מגוון רחב מאוד של תגבור מקצועות הליבה בקבוצות קטנות ובפרטני – כל זאת באופן מסובסד. כמו כן, בשלושה בתי ספר מתקיימות פנימיות יום, אשר מעניקות לתלמידים באזורים מוחלשים סיוע לימודי בשעות אחה"צ".

שאלה שלישית: השיבוצים לגני הילדים מסתיימים בד"כ באמצע אוגוסט. הורים רבים נמצאים באי ודאות גדולה – האם נשקלת אפשרות להוסיף כח אדם או כל פתרון אחר לשיפור המצב?
תשובת עיריית הרצליה: "אין כל קשר בין מועד פרסום השיבוצים החל בחודש יולי ותשובות על בקשות העברה בחודש אוגוסט לבין מצבת כח האדם במחלקה המטפל בנושא זה. פרסום השיבוצים תלוי בוועדות זכאות ואיפיון, ועדות פילוח, בוועדות ההישארות ובהמלצות השפ"ח (שירות פסיכולוגי חינוכי). כל אלה מסתיימות בתחילת חודש יולי. השנה השביתה של השפ"ח גרמה לדחייה נוספת של הוועדות עד סוף יולי, מה שגרם לדחייה נוספת של ועדות העברה. פרסום תשובות ועדות העברה יהיה עד ה-10.8.21".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר