יוסי פרי. צילום אלונה פרי
יוסי פרי. צילום אלונה פרי

יוסי פרי: "אני רוצה להרים את המורל של התושבים”

המיזם: “שוק ענק שבערב הופך למתחם בילוי”. שדה התעופה: “אם העיר תהיה מכותרת עזרה תוכל להגיע מהאוויר”. הזוגות הצעירים: “יהיו מסגרות לילדים עד תשע בערב". המתמודד לראשות העיר יוסי פרי פורש את החזון

פורסם בתאריך: 24.8.18 11:40

המתמודד לראשות עיריית הרצליה יוסי פרי עלה לכותרות המקומיות בימים האחרונים כשעוכב לחקירה במשטרת גלילות על רקע תלונה שהגישה נגדו מנהלת היחידה העירונית לאיכות הסביבה, הילה אקרמן. פרי הגיע למשרדי העירייה כדי להתלונן בפני אקרמן על פסולת בניין שלא מפונה ממתחם גליל ים, כשהוא מתעד את כל האירוע.

כזהו פרי. בן 63, תושב שכונת נווה ישראל בהרצליה, שפרש לפני 12 שנה והבעלים של מפעל למיחזור פסולת “גלילות מיחזור פסולת” שאותו הוא הקים לפני כ-15 שנה בצומת הסירה. הוא מספר שהעבודות הראשונות שלו היו בתור פועל שמוביל ירקות, סבל ועבודות מזדמנות אחרות. הוא עבד כעשור כפועל במפעל הבטון בגליל ים ובהמשך כמנהל, ואז הפך להיות עצמאי בתחום עבודות העפר. הוא גם יועץ בכיר לענייני מיחזור ומפקח בכיר של המשרד להגנת הסביבה.

פרי, אב לחמישה וסב לשבעה, מספר כי למד עד כיתה ו’ בבית הספר היסודי בר אילן בהרצליה ולאחר מכן הפסיק ללמוד והחל לעבוד. “זרקו אותי מבית הספר כי הייתי דיסלקט והיפראקטיבי”, הוא מספר, “בשנות ה-60 לא ידעו לאבחן את זה. במקום לעמוד בפינה במשך כל שעות היום העדפתי לעבוד”. אמו ילדה אותו כשהייתה בת 52 והוא התייתם מאביו בגיל שבע. יש לו חמישה אחים והוא הצעיר מביניהם.

“אני עוסק בשלוש השנים האחרונות בנתינה”, אומר פרי, “יש לי שלושה מיניבוסים ואני נותן שירות לקשישים, חולים, נכים וניצולי שואה ולוקח אותם מהבית שלהם לקופת חולים ובחזרה. קיבלתי עד עכשיו קנסות בסביבות 30 אלף שקל כי אני עוצר ליד קופת חולים ומוריד את הנוסעים ומלווה אותם לכניסה וכשאני חוזר לרכב אני מוצא דוח. כשאני שואל למה, עונים לי שיש הוראה מגבוה. כמובן שטובת הקשיש חשובה לי יותר מהדוח ואני ממשיך לתת את השירות וממשיך לקבל דוחות”.

למה החלטת להתמודד על ראשות העיר?

“אני רואה שאנשים תומכים בי, יש אהדה של האנשים כלפיי ואני רואה אותה ברחוב. אחת הסיבות שאני מתמודד היא למנוע שחיתות בהרצליה. סיבה נוספת היא לתת יותר לתושבים שזקוקים ולא לאלה שיש להם. המטרה שלי היא יותר לתת מאשר לקחת”.

מה הדבר הראשון שתעשה אם תיבחר?

“יש לי תוכנית לחצי השנה הראשונה שלי כראש עירייה. אני רוצה להקים שוק סיטונאי, כמו שוק הכרמל, כמו השוק שיש בלוד וברמלה, בגליל ים, לא רחוק מבית הקברות ומהמגדלים שבהם גרים רק תושבי חוץ. המטרה היא להקים שוק ירוק שכולו על טהרת המיחזור ועשוי ממכולות מודולריות שבונים ממש כמו לגו. עשיתי סקר בשווקים ובמרכולים וגיליתי שעל כל שתי עגלות שאפשר למלא במרכולים בהרצליה, אפשר למלא שלוש עגלות בשוק. בשוק בהרצליה למשל האישה תעשה קניות, הילד יוכל בינתיים לשחק בג’ימבורי והגבר יוכל לשבת בבית הקפה שליד, הכל באותו המתחם. תהיה תחרות בין העסקים כי יהיו כמה חנויות של ירקות ופירות, כמו בשוק. הפלוס הכי גדול הוא שלא צריך לבוא עם האוטו כי כל שעה עגולה תהיה הסעה חינם מהרצליה מרכז לנווה עמל, ליד התשעה ולשכונות אחרות. כך אתה יכול לבוא בלי פקקים ובלי לחפש חניה ולעשות את הקניות ברוגע. זה עוזר בעיקר לאוכלוסייה המבוגרת. גם אם מחליטים לבוא עם האוטו אז יש חניה מוסדרת ובחינם. בשעה 18:00 אנחנו סוגרים את השוק ופותחים פאבים למי שרוצה לשתות ולאכול. זה משרת בעיקר את האוכלוסייה של הצעירים. כל תושב יהנה מהשוק הזה ומהמתחם הזה. במתחם יהיה אולם ספורט פתוח, ג’ימבורי, גני משחקים ובערב אפשר לראות הופעות על הבמה הקבועה ולהשתתף בקריוקי”.

רעיון כזה לא יפגע בסוחרים בהרצליה?

“ברגע שנפתח את השוק אני מאמין שזה יפגע בסוחרים בהרצליה אבל עדיף שאחד ייפגע ואלף ייהנו. תהיה זכות ראשונים בשוק לבעלי חנויות בהרצליה. מי שרוצה לשתות קפה והוא קרוב לסוקולוב יישב בסוקולוב, אבל ירקות ובגדים הוא יקנה בשוק. איך נוריד את המחיר? סוחר בהרצליה משלם 8,000 שקל שכירות ו-4,000 שקל ארנונה, לעומת סוחר שבשוק משלם 1,500-1,000 שכירות וארנונה 200 שקלים. כמובן שהמחירים יהיו בהתאם. אמנם כמה סוחרים ייפגעו, שרובם לא מהרצליה, אבל רווחת הציבור שהם הרוב יקבלו עזרה רצינית”.

מה דעתך על תוכנית המתאר של הרצליה?

“האמת שאני לא מכיר את התוכנית לעומק, אבל קודם כל אנחנו נעצור את התוכנית כי היא ברובה רעה, ועל מנת להמשיך את מה שטוב בעיר צריך לעצור אותה. נעשה חשיבה מחודשת עם צוות חשיבה מיוחד שנקים ואם צריך נביא אותו ממקום אחר ונחשוב מה טוב לתושבים. נקים ועדת חקירה לגבי כל מה שנעשה בהרצליה. לפי המידע שיש בידי כנראה שתהיה הרבה עבודה לוועדת החקירה”.

החוף הנפרד בהרצליה. צילום ניר קידר

החוף הנפרד בהרצליה. צילום ניר קידר

מה עמדתך לגבי היחסים של חילונים-דתיים בעיר? למשל חוק העזר העירוני, המתח סביב החוף הנפרד?

“לגבי החוק שדרעי הציג, קודם כל אנחנו אנשים שמכבדים את החוק. אני גר בהרצליה 60 שנה ומעולם לא הייתה בעיה לא עם דתיים ולא עם חילונים ולא הייתה מלחמה ביניהם. אני מאמין שיש את היכולת לעקוף את החוק בצורה חוקית. בנוגע לחוף הנפרד, נקים צוות חשיבה מיוחד שבו ישבו גם חילונים וגם דתיים ונמצא פתרון שכולם יהיו מרוצים. אנחנו נמשיך את הסטטוס קוו שנמצא ונחשוב מה עושים כדי שאנשים לא ייפגעו. עד עכשיו לא נפגעו שני הצדדים ואנחנו נמצא את הנישה שתמשיך את הרצליה כמו שהיא”.

אתה בעד או נגד פינוי שדה התעופה?

“מאחר ואני טייס אני חושב שאסור להזיז את שדה התעופה מהמקום הנוכחי שלו. במצב הביטחוני שאנחנו נמצאים בו כעת עדיף שיהיה שדה תעופה שאם חלילה תהיה מלחמה וכבישים ייסגרו, יהיו אמבולנסים אוויריים וכל העזרה לעיר שהיא במצוקה ומכותרת תהיה דרך האוויר. הדרך היחידה להציל אנשים, לעזור לאנשים ולדאוג להם זה דרך שדה התעופה. צריך לעשות יותר ביקורת בשדה כדי שלא יקרו אסונות כפי שכבר קרו בעבר. אני מעדיף לראות כל שעה מטוס מאשר לראות כל שנייה מגדל”.

שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

איזה פתרון אתה מציע לפקקים בעיר?

“פקקים יש בהרצליה בגלל האנשים שחונים, אם זה בצורה חוקית או לא. ברגע שיהיה שוק באיזור קיבוץ גליל ים אני מאמין שרוב האוכלוסייה שכרגע מסתובבת בסוקולוב תסתובב בקיבוץ, בפארק וגם בשוק. זה יקל על הפקקים”.

מה החזון שלך להרצליה?

“אני רוצה להרים את המורל של התושבים, כל הזמן יש להם הרגשה שרק לקחו מהם ואני בא ממקום של לתת להם. אני מוותר על המשכורת שלי ואני אתרום אותה לקהילה. לא באתי בשביל כסף. אני כל חודש מוציא מכיסי 70 אלף שקל בשלוש שנים האחרונות על מנת לתת שירות לאנשים מוגבלים, ואני אעשה את זה יותר כשאני אהיה ראש עיר. יש הרבה תקציב בעירייה ורק צריך לנווט אותו בצורה נכונה ואני אנווט אותו בצורה נכונה כי אני איש עסקים ואני יודע לנהל דברים גדולים. בגיל שבע התייתמתי מאבא ובגיל 13 הייתי ברחוב. את כל מה שלמדו הפיזיקאים, המשפטנים, הכלכלנים וכל מיני תארים כאלה ואחרים באוניברסיטה, אני למדתי ברחוב. אני יודע לדבר עם כולם, יש לי שפה משותפת עם כולם. אנשים רואים את יצר הנתינה שהקדוש ברוך הוא נתן לי, אבל אני לא יכול לנצח לתת ממני. אני רוצה שהרשות תיתן”.

איזו בשורה יש לך עבור הזוגות הצעירים?

“יש לי תוכנית שתקל על זוגות צעירים שמגיעים הביתה בסביבות 5 אחה”צ אחרי יום עבודה או אחרי לימודים. במקום שישלמו 250 שקלים לבייביסיטר או שישאירו את הילדים עם הסבתא, הם יוכלו לשים את הילדים במסגרות מיוחדות שיתקיימו במוסדות החינוך או במתנ”סים ששייכים לעירייה בחינם מ-17:00 עד 21:00 לכמה זמן שהם רוצים. בזמן הזה ההורים יוכלו לעבוד, ללמוד ולבלות. את הדבר הזה ניתן ליישם חצי שנה אחרי שאני אבחר, הכל ישנו צריך רק להביא את הגננת. זו העזרה שניתן לתת לזוגות צעירים כי בית לא ניתן לתת להם ומי שמבטיח להם בית זה סתם בלוף. ב-30-20 שנה האחרונות כל הזמן הבטיחו ולא עשו כלום וכך גם היום”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בהרצליה יש שחיתות מישהו מפרנס את התושבים פה אצלי ברחוב אין יום ואין לילה תנועה בלתי סבירה ברחוב תושבים עולים ויורדים אצל כל השכניים פה מוניות אנשי עסקים הרחוב שלנו נראה כמו עזה מכמויות של הקניות והזבל שזורקים כל יום כמו אזור תעשיה אנשים ממעמד בינוני הפכו לטיקונים נסיעות לחול מכוניות חדשות מי עומד מאחורי זה למרות הפניות לעיריה ולמשטרה

  2. דליה

    הון שלטון עולם תחתון מתנהל בהרצליה
    הן בעיריה הון במשטרה הן ברווחה כולם עומדים מאחורים הידעתם

  3. $

    בהרצליה מתנהל הון שלטון עולם תחתון
    או הלבנת הון בהקף גדול הן העיריה הרווחה והמשטרה עומדת מאחורים בדוק

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תושבי הרצליה לא מעוניינים השוק .בכל מקרה רעיון נחמד אבל לא מתאים לעיר כמו הרצליה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר