דירתו של נח נוימרק
דירתו של נח נוימרק

"עמדתי וראיתי איך החיים שלי נשרפים": תושבים מתגייסים כדי לסייע לבעל הדירה בנורדאו 2

יותר מעשרת אלפים שקלים כבר גוייסו בחשבון בנק ייעודי כדי לסייע לנח נוימרק, שאיבד בשריפה את כל רכושו. הוא משחזר את רגעי האימה: "פתחתי את ארון הבגדים, ופתאום יצאה עלי אש חיה". היכנסו ללינק כדי לתרום

פורסם בתאריך: 4.1.19 09:16

תושבים מרחבי הרצליה, ומרחבי הארץ, מתגייסים ביומיים האחרונים כדי לסייע לנח נוימרק, דייר רחוב נורדאו 2 בשכונת הרצליה ב', שדירתו נשרפה כליל בדליקה שפרצה בה ביום רביעי אחר הצהריים, והוא איבד את כל רכושו. בחשבון ייעודי שפתחו שכניו – עובדי משרד נענע פרסומי נדל"ן שבקומת המסחר בבניין שבו פרצה השריפה – גוייסו עבור נוימרק עד כה יותר מעשרת אלפים שקלים. כמו כן, נתרמו בגדים, ריהוט וציוד אחר.

"לא נשאר לו כלום, הדירה שלו נשרפה לגמרי", סיפרה אתמול עובדת במשרד, מור גל, לצומת השרון, "אנחנו מגייסים עבורו הכל, מא' ועד ת', אם זה שיפוצים, צבע, ניקיון, רהיטים. ממש הכל. הרחנו ריח שרוף במשרד, הסתכלנו מהחלון וראינו שאנשים מתאספים ומסתכלים על הבניין, אז ירדנו למטה ויצאנו מהר מהבניין. ראיתי את בעל הדירה כשהוא רק עם תחתונים, יחף, כולו נסער. הוא בכה ולא ידע מה לעשות. ניגשתי אליו וניסיתי להרגיע אותו. השגתי את מספר הטלפון שלו ושאלתי אותו מה הוא צריך ואיך אפשר לעזור לו. אחרי שזה קרה, ישבנו כל החבר'ה מהעבודה והצעתי להעלות פוסט בפייסבוק ולראות אם אפשר לעזור לו איכשהו. ביום חמישי פרסמתי פוסט בפייסבוק שהפך ויראלי. היו המון תגובות ושיתופים ומאות אנשים התגייסו לעזור ונמצאים בתמונה, תושבי הרצליה ובכלל מכל הארץ. המנהל הציע שנפתח חשבון לגיוס תרומות, וביום אחרי השריפה פתחנו חשבון לתרומות. תוך דקות ספורות התחילו לתרום וזה ממש רץ ועכשיו זה עומד על עשרת אלפים שקל. יוצרים איתי קשר הרבה אנשי מקצוע ואנשים שרוצים לתרום ציוד, ריהוט ובגדים".

"15 השעות שעברו מאז השריפה מאוד מעודדות", אמר אתמול נוימרק, "קיבלתי עזרה מאנשים זרים שתרמו בגדים וכסף, פניות משיפוצניקים שרוצים לעזור לנקות ולשפץ. זה מעודד ומחמם את הלב. אנחנו גרים בישראל ששואפת להיות קפיטליסטית כמו ארצות הברית ופתאום זה לא כך. פתאום אנחנו בכפר קטן, בקיבוץ חמוד. מזכיר לי את שנות ה-70. מהמצב שחרב עלי עולמי ביום רביעי בשעה 16:00 אני פתאום מתעודד ומבין שאני לא לבד".

איך הכל קרה?
"הייתי בבית, בחדר השינה. הלכתי לנוח בשעה 15:15 וקמתי לקראת השעה 16:00 ואני רואה להבות רוקדות בפינה הימנית של החדר ליד ארון הבגדים. הלכתי לשירותים, לקחתי דלי מים ושפכתי על הלהבות. זה קצת דעך, אבל מיד התחיל שוב. הבאתי דלי נוסף, אבל הלהבות המשיכו להתגבר. הבאתי דלי נוסף ושוב אותו דבר. אני מרגיש באותו רגע שאני לא מצליח להשתלט על זה. פתחתי את דלת ארון הבגדים, ופתאום יצאה עלי אש חיה שהתחבאה בארון. באותו רגע לקחתי את הטלפון, וכשאני לובש רק תחתונים וגופייה יצאתי לחדר המדרגות והתחלתי לדפוק על הדלתות ולצעוק 'אש אש תצאו מהבית'. בדרך למטה, לכיוון היציאה מהבניין, התקשרתי למכבי אש. אנשים נתנו לי קצת ביגוד, שמיכה, צעיף. מישהו נתן לי נעליים, וככה זה התחיל. עמדתי שם ארבע שעות וראיתי איך החיים שלי נשרפים. אני גר בדירה הזאת מגיל 13. עליתי לארץ מארצות הברית בשנת 1969, ההורים שלי עלו אחרי ב-1974. כל הדברים שהם הביאו איתם במכולה, דברים יפים מעץ, הכל הלך. גם כל המזכרות, התמונות, הענתיקות של אמא שלי כמו למשל כסא עץ בן 160 שנה בסגנון לואי ה-15, ונעלי הסטפס שלי שעולות 480 שקל. לא הבנתי איך זה יכול לקרות אבל זה קרה. אנחנו מחכים לדוח של מכבי אש בכדי לדעת למה זה קרה, מה קרה, מה היה הגורם לשריפה".

נח נוימרק

נח נוימרק

נפצעת?
"לא. קצת שאפתי עשן, אבל הלכתי להיבדק, אק"ג, לחץ דם. הכל יצא תקין".

הדירה שנשרפה

הדירה של נח נוימרק

איפה אתה שוהה עכשיו?
"עכשיו אני אצל חברה שלי בדירה קטנטנה. אני לא יכול לחזור לבית שלי שאני גר בו הרבה שנים, 48 שנה. התחתנתי בו, התגרשתי, גידלתי שתי בנות. לא רק שאין לי בית, גם כל החפצים שלי נשרפו. לא ביטחתי את הדירה כי עברתי זמנים קשים, אני מובטל כבר שנה וחייתי על דמי אבטלה ואין לי עודף כסף כדי לבטח את הדירה. כמו כולם, חשבתי שלי זה לא יקרה, וזה בסוף קרה לי. מה שהכי משגע זה שאתה מוכן לשלם 4,300 שקל כדי לבטח רכב ששווה 50 אלף שקל. למה לא תשלם 2,500 שקל בשביל לבטח נכס ששווה 2.5 מיליון? אני לא חשבתי ככה, אלא חשבתי על ההוצאות ועל הגדלת המינוס, אז לא עשיתי ביטוח לדירה. מאוד קשה לחפש עבודה בגילי, אני בן 63. עבדתי במכירות בהייטק. חברת טבע קנתה את תוכנות המחשב ששימשו את העובדים שלהם בכל העולם מהחברה שאני ייצגתי וביצעתי דרכה את העסקה. החברה פשטה את הרגל ומאז אני לא מוצא את עצמי".

מי עוזר לך?
"מור, הבוס שלה והצוות בעבודה שלה לקחו יוזמה אחרי שראו אותי מתפרק כשאני עומד מול הבניין ורואה את הלהבות יוצאות מחדר השינה שלי. היא ואחרים תרמו לי בגדים, כסף, הכל. אי אפשר להיכנס לדירה עד שהכבאות אש מאשרת. אחרי זה יש את העבודה הקשה של הניקוי והשיפוץ כדי שאוכל לחזור ולגור שם. אני אקח את זה לאט לאט. אם אני אסתכל על התמונה המלאה אני פשוט אשבר. גם ככה אני סוגר את העיניים וחולפים בזיכרוני כל הדברים שנשרפו כליל, שהיו במגירות ובארונות. פשוט קשה לי להירדם".

תומר גראור, מאמן כושר ומתקשר, הוא אחד מהאנשים שעוזרים בגיוס ציוד וכסף עבור נוימרק. "עברתי ברחוב ולא הבנתי עד כמה זה חמור, רק אחרי שראיתי את הפוסט בפייסבוק הבנתי", סיפר, "אני רוצה לגייס כמה שיותר אנשים כדי שיוכלו לעזור לו. הייתי במצבים קשים בחיים שלי ואני יודע כמה מהותית ומשמעותית העזרה הזאת. מאז שפרסמתי את הפוסט זכיתי למאות, אם לא לאלפי הודעות וטלפונים מאנשים שרוצים לעזור והם באים לעשות זאת בחינם. התקשר אלי צבע ואמר לי שהוא שולח עובדים במשך יומיים מלאים על חשבונו. התקשר אלי גם חשמלאי שהציע לעשות עבודות חשמל והתקשרו הרבה אנשים שמוכנים לתרום מקרר וספות. הבעיה כרגע היא שאין איפה לשים את הדברים מכיוון שהדירה נשרפה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר