הרב יעקבוביץ ז"ל עם ראש המועצה הדתית דן פנחס
הרב יעקבוביץ ז"ל עם ראש המועצה הדתית דן פנחס

רב העיר הרצליה, יצחק יחיאל יעקובוביץ', הלך לעולמו

אלפים ליוו את הרב בדרכו האחרונה מהרצליה לירושלים, שם נקבר בהר המנוחות. ראש המועצה הדתית וייס: "אוי לספינה שאיבדה את קברניטה". ראש העירייה פדלון: "זכיתי לעמוד מקרוב על סגולותיו"

פורסם בתאריך: 9.1.19 10:28

רבה של הרצליה, יצחק יחיאל יעקובוביץ', הלך הבוקר (רביעי) לעולמו, והוא בן 88. אלפים השתתפו בטקס ההשכבה שהתקיים היום בבית הכנסת הגדול בעיר. משם יצאה הלוויתו אל בית ההלוויות שמגר בירושלים, ומשם לקבורה בהר המנוחות.

יעקובוביץ היה זקן רבני הערים בארץ ושימש בתפקיד יותר מ-66 שנים. הוא נולד במאי 1930 בגרמניה ועלה עם משפחתו לירושלים ב-1935. הוא התמנה לתפקיד רב העיר הרצליה ב-1953, כשהיה בשנות העשרים לחייו, כשהחליף בתפקיד רב העיר את חותנו הרב בנימין מובשוביץ.

"הייתה לי הזכות לעבוד איתו קרוב ל-40 שנה", אומר היום חבר מועצת העיר צבי וייס, "ליווינו נושאים רבים כגון נושא הנישואים, המקוואות, העירוב והשבת הציבורית בעיר. למרות שבאורח חייו הפרטי הוא היה מהאולטרה מקפידים, בעניין הציבורי הוא תמיד ראה את טובת הציבור. נושא המקוואות היה בראש מעייניו. בנינו וחידשנו מקוואות חדשים ועל הדבר הזה אפשר לומר שהוא ממש מסר את נפשו על העניין. בימי חורף סוערים ובתנאי מזג אוויר קשים הוא היה יוצא לאתרי הבנייה של המקוואות כדי לראות שייבנו על פי הכללים וההלכות החשובות ביותר. רק לפני יומיים הייתי אצלו בישיבה ודנו בעניין עירוב תחום השבת בהרצליה. למרות שבשנים האחרונות היה לו קושי בהליכה, הוא מילא את תפקידו בפיקחות ובמסירות עד יומו האחרון. אפשר לומר עליו 'אוי לספינה שאיבדה את קברניטה'. זו אבידה גדולה להרצליה".

הלווויתו של הרב יעקבוביץ' בבית הכנסת הגדול

ראש העירייה משה פדלון סופד לרב יעקבוביץ' בבית הכנסת הגדול

יו"ר ש"ס משה ועקנין, ספד לרב יעקבוביץ': "הרב יצחק יחיאל יעקובוביץ זצוק״ל שימש כרב הראשי בהרצליה כ-70 שנה. איש נקי כפיים בעל מעלות חסד סיוע ותלמיד גאון בתורה ליווה חינך ולימד במשך השנים מאות תלמידי חכמים בהרצליה. שמו ובקיאותו יצרו רושם עז בכל המדינה ותמיד היה דמות מופת מובילה דעה ותמיכה בכל מקום. אני אישית, במשך כעשר שנים, מלווה אותו ומתייעץ איתו בהרבה נושאים תורניים במשך השנים. כשיזמתי את הקמת תיכון אחיה לבנים היה קושי מאוד גדול שרוב חברי המועצה הדתיים סירבו בתחילה לשתף איתי פעולה בטענה שאין סיכוי להקמת בית הספר, הגעתי אליו רבות לייעוץ והכוונה הוא חיזק מאוד את ידיי ותמך בי לאורך כל הדרך וביקש ממני דבר אחד – התמדה, וכך היה. עברתי משפחה משפחה, בית בית, עד שליכדנו 20 תלמידים וכך זכיתי, בזכות תמיכתו, הרבה להקים את בית הספר הראשון בהרצליה לבנים. היו לנו הרבה שיחות. תמיד היה חד ממוקד ופיקח מאוד, שבתמצית דבריו כבר הבנת את הפתרון ואת המשך העשייה להצלחה. איש משכמו ומעלה שהקים בית לתפארת בהרצליה ,עם בנים שכולם ראשי ישיבות בכל חלקי הארץ. היה לי זכות, בכל נושא שביקש, לפעול במהירות ויעילות הן בעזרה לבית מדרשו , שיפוץ בית הכנסת הגדול, הרכבת מעלון שיסייע לו לעלות לקומת השניה בבית המדרש. רק אתמול בערב לפני פטירתו דיברנו והבטחתי לקדם ולזרז בניית תא שירותים בקומה התחתונה בשביל להקל על הרב ועל המתפללים הרבים במרכז העיר. יהי זכרו ברוך".

ראש העירייה משה פדלון ספד לרב: "כבוד הרבנים, קהל קדוש, מכובדיי כולם. העיר הרצליה שרויה באבל והלב דואב וכואב. כל כך הרבה אנשים פגשו את הרב יעקובוביץ, התייעצו איתו, ביקשו לשמוע את דעתו בסוגיות שונות.
והוא – גאון גדול בתורה, ובהלכות החיים, השיב לכולם בסבלנות ובמאור פנים. גם אני זכיתי לעמוד מקרוב על סגולותיו, וכראש העיר הייתי נפגש איתו לעיתים קרובות. אלו היו עבורי דקות יקרות ערך, מלאות השראה וחוכמה. ככה אתה מרגיש כשאתה יודע שאתה יושב עם אדם שהוא ענק בכל קנה מידה, ידען בצורה בלתי רגילה ובעל זיכרון פנומנלי, ממש בור סוד שלא מאבד טיפה. השיחות עם הרב תמיד ריגשו אותי והשאירו את חותמן עלי עוד זמן רב.
בשיחות הללו דיברנו על נושאים כמו שמירת שבת, בתי כנסת והדאגה שלו לצביון הדתי של העיר. אבל מה שהיה חשוב לו במיוחד, המצווה שעליה הוא שם דגש – שנת השמיטה. ואכן, הוא מאוד שמח כשהקפדנו על קיום שנת שמיטה בעיר. כבוד הרב , אנחנו נמשיך לשמור על קיום מצוות שנת שמיטה, ונפעל כרשות להנציח את המורשת שלך. יהי זכרו ברוך. תהי נשמתו צרורה בצרור החיים".

הרב הראשי לרעננה, הרב פרץ, מסר: "אבן נפלה מכתר הרבנות בארץ. סמל של רב שתמיד עמד איתן בדעותיו ולא נכנע ללחצים. חיבק ואהב את כל בית ישראל".

מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה אבלה על מותו של הרב יצחק יחיאל יעקובוביץ' ז"ל, הרב הראשי של הרצליה, ומשתתפת בצער המשפחה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר