הסימנים על העור שגרמה התולעת
הסימנים על העור שגרמה התולעת

מבעית: תושב הרצליה שחזר מהודו גילה שתולעת חדרה לגופו

התושב חשב שנעקץ, אך הגירודים הלכו והחמירו. ד"ר יונתן שפירא מקופ"ח מכבי הצליח לאבחן שמדובר בתולעת שמקורה בצואת חיות באזורים טרופים

פורסם בתאריך: 22.2.19 08:27

תושב הרצליה כבן 40, יוסי אטס, שסבל מגירודים בלתי פוסקים באזור המותן, הופתע לגלות כי הסיבה לגירודים היא תולעת שחדרה אל מתחת לעורו, ככל הנראה במהלך טיול שערך אטס בהודו.

אטס סבל מהגירוד בחודשים האחרונים. תחילה לא ייחס להם חשיבות, כי חשב שמדובר בעקיצה אך ככל שהזמן עבר והגירודים החמירו החליט לפנות לרופא. הוא פנה למומחה ברפואת עור ד"ר יונתן שפירא בקופת החולים מכבי ברמת השרון, שנתן לו משחה לטיפול בחשד לעקיצה, והתבקש לבצע ביופסיה במידה ולא יהיה שיפור על מנת לסייע בקביעת אבחנה מדויקת.

הוא נסע לנסיעת עסקים בארצות הברית, והמשיך גם שם למרוח את המשחה כהוראת הרופא, אך המצב לא השתפר. "הגירודים כבר הפכו להיות ממש בלתי נסבלים. הרגשתי שאני רוצה לקלף מעלי את העור ושום דבר לא עזר", סיפר. הוא שלח מהמלון מייל לד"ר שפירא ועדכן אותי שהגירודים הפכו לקשים וכואבים יותר. אז, ביקש ד"ר שפירא מאטס שישלח לו במייל תמונה עדכנית של המקום המגורה ולעיניו התגלתה תמונה שונה שהבהירה את המצב.

בתום כמה שאלות קצרות לגבי המקומות בהם טייל אטס בחודשים האחרונים, איבחן ד"ר שפירא כי מדובר בתולעת המתחפרת בעור – תופעה הקרויה CUTANEOUS LARVA MIGRANS. ככל הנראה זחלי התולעת חדרו לעורו של התושב במהלך הטיול בהודו. "זה ממש כמו בסרטי אימה. הידיעה שיש לי תולעת בתוך הגוף, גרמה לי לרצות לקחת סכין ולהתחיל לחפש אותה בעצמי", סיפר, "זאת תחושה נוראית אבל עוד באותו הערב, ד"ר שפירא שלח לי מרשם באפליקציה וזה מאוד הרגיע אותי כי כבר למחרת בבוקר התחלתי את הטיפול". ההחלמה הייתה מהירה מאד ולאחר מספר ימים התפרחת השתפרה.

ד"ר יונתן שפירא

מקורה של התולעת שחדרה לגופו של אטס מקורה באזורים טרופים כמו הודו ותאילנד ומקורה בצואת חיות, לרוב מצויה על החול וחודרת לעור של השוכבים בחופים או באזורים פתוחים. "מדובר במקרה נדיר, כזה שמגיע אולי פעם בשנה. האבחנה בזמן מנעה  התפתחות סיבוכים הכוללים זיהום בגופו של יוסי וגם התפתחות אלרגיה למרכיבי והפרשות התולעת", אומר ד"ר שפירא, "אני מזמין את כל המטופלים שלי לפנות אליי במקרים דחופים באמצעות המייל ונותן להם את הכתובת הישירה שלי בדיוק בשביל דברים כאלו. אני שמח שהזמינות ומהירות התגובה הצליחו להקל על יוסי ולטפל בבעיה מיידית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר