עובד הדברה מרסס בפארק הרצליה, הבוקר
עובד הדברה מרסס בפארק הרצליה, הבוקר

תלונות על הריסוס בפארק: "העוברים והשבים חשופים להרעלה". העירייה: "החומר בטוח"

תושבים מתלוננים כי מדבירים מטעם העירייה מרססים חומרי הדברה בפארק, מבלי לחסום את האזור או להזהיר את העוברים והשבים. העירייה: "מדובר בחומר חקלאי בטוח המאושר לשימוש מבחינת המשרד להגנת הסביבה"

פורסם בתאריך: 3.3.19 16:57

תושבים המתאמנים בבקרים בפארק הרצליה, בריצה או הליכה, מתלוננים כי מדבירים מטעם העירייה מרססים במקום, בשעות האימונים, ועננת רעל מציפה את האזור. זאת, לטענתם, מבלי שאזור הריסוס נחסם או שישנה אזהרה כלשהי עבור העוברים והשבים על ביצוע הריסוס.

"זו לא הפעם הראשונה שאני רץ בפארק הרצליה בשעות הבוקר ומגלה שמדבירים באזור", מספר שי, תושב הרצליה, שצילם הבוקר את מדבירי העירייה מרססים בפארק. "הם עושים זאת ללא אזהרה, חסימה כלשהי או שילוט המתריע על כך, והעוברים והשבים, המתאמנים והרצים בפארק חשופים להרעלה אמיתית. לפני כשבועיים התקשרתי למוקד העירייה ונאמר לי לגשת להנהלת הפארק ולדבר איתם. הסברתי להם שהנהלת הפארק היא זו שמרססת, צריך לדבר עם מישהו מעליהם שיגיד להם להפסיק לרסס בשעות האלה. ניגשתי למשרד והוא היה סגור. פניתי גם לאגף הבריאות של העירייה והשארתי הודעות ולא חזרו אלי. התקשרתי שוב למוקד וסיפרו לי סיפורים שהם שמים שילוט וחוסמים את האזור, מה שלא היה.

עובדי הדברה מרססים בפארק הרצליה

עובד הדברה מרסס בפארק הרצליה, הבוקר

"היום להפתעתי, הרגשתי ריח חריף וראיתי את המרסס עם מסיכת הגנה מול העיניים שלי , גם זוג כבאים רצו בפארק כחלק מאימון גופני כשהם חולפים על פני המרסס. זה טוב שהוא מוגן, אבל מה עם המתאמנים והעוברים והשבים? התקשרתי שוב למוקד וחזרה אלי מישהי מהנהלת הפארק ואמרה לי שזה נקודתי. הסברתי לה שרסס זה אומר רסיסים, וכשיש קצת רוח אז הרסיסים עפים ומתפזרים בכל האזור ואז זה כבר לא נקודתי. זה גם מאוד מסוכן לאנשים שהם אלרגיים ולא יודעים שמרססים שם. הם יכולים למות. ובלי שום קשר זה לא בריא לנשום את זה".

מה אתה מצפה מהעירייה לעשות?

"מטרתי היא אחת: למנוע פגיעה בציבור באמצעות שינוי וחידוד נהלי ההדברה, כך שתתבצע פעילות ההדברה בשעות בהם אין נוכחות של אנשים בסביבה, למשל בלילה מאוחר, לפנות בוקר ולפני שהספורטאים, ילדים ואחרים מגיעים לפארק, כולל חסימת האזורים שאותם מדבירים בשעת ההדברה, שהיא חשובה. צריך לחשוב צעד אחד קדימה. זה דורש רק קצת תשומת לב, נהלים נכונים ולוודא שזה קורה. זה לא מסובך".

תגובת עיריית הרצליה: "בפארק הרצליה אמונים ואחראים על הגנת הסביבה ומודעים לסכנות בשימוש בחומרים מסוכנים. הריסוס התבצע בשעות הבוקר המוקדמות על מנת להימנע מעננת רסס שיכול לנוע על ידי הרוח. יום הריסוס נבחר בקפידה בהתאם לתחזית מזג האויר. הריסוס מבוצע על ידי מרסס מקומי הנגרר על ידי עגלת גרירה, על מנת לבצע ריסוס ישיר וממוקד המונע עננת רסס. מדובר בחומר חקלאי בטוח לקהל הרחב, מאושר מבחינת המשרד להגנת הסביבה והמדביר העירוני. בעבר יצאה הנחייה על ידי ראש העירייה שלא לבצע שימוש בחומרי הדברה המכילים גלייפוסט, שהינו מרכיב עיקרי בראונד אפ איתו נהגו להדביר בעבר עשבייה. חומרים המכילים חומר זה אינם נמצאים בשימוש בשטחי המרחב הציבורי שבאחריות הרשות".

תגובת המשרד להגנת הסביבה: "ראשית, נציין כי החומר שהוזכר בכתבה, ובו נעשה שימוש  הינו פאסטר (faster), המשמש לקטילת עשבים. מדובר בחומר הדברה חקלאי הנמצא בפיקוח משרד החקלאות. נבהיר, כי המשרד להגנת הסביבה מפקח על חומרי הדברה תברואיים בלבד. מעיון בתווית המוצר, לא מצוין כי יש לבצע סגירת שטחים לפני ביצוע הריסוס. עם זאת, בשיחה שנערכה מטעם המשרד להגנת הסביבה עם אגף שאיפ"ה בעיריית הרצליה, הובהר כי מדובר בחומר הדברה חקלאי ולפיכך, בניגוד למוזכר בכתבה, המשרד להגנת הסביבה לא נותן אישור לשימוש בחומר ואיננו מפקח על אופן היישום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יהושוע שאבי

    אני לא מופתע מאנשים הזויים האלו. אם היו עשבים היו מתקשרים לעיריה ולעיתון למה זה מוזנח. וכשעושים טיפול מונע זה לא בסדר אני מתעמל וזה מפריע. אני מציע לעיריה לסגור את הפארק בימי ראשון למבקרים. לטפל בפארק בלי צורך להתנצל לאנשים . שירוצו לרעננה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר