פדלון בישיבת המועצה אתמול. צילום מתוך סרטון הוידאו של ישיבת מועצת העיר
פדלון בישיבת המועצה אתמול. צילום מתוך סרטון הוידאו של ישיבת מועצת העיר

משה פדלון בישיבת המועצה: "נודע לי שתיכון הראשונים לא יקיים טקס ערב יום הזיכרון מהצהובון צומת השרון"

בחודש שעבר פרסמנו ידיעה על הכוונה לבטל את הטקס בגלל מחסור בתקציב. בדיון בהצעה לסדר שהגישה מאיה כץ טען ראש העירייה ששמע לראשונה על הבעיה מקריאה בעיתון. הוא הסכים להפגש בשבוע הבא עם ההורים כדי למצוא פתרון

פורסם בתאריך: 13.3.19 15:03

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, כינה את העיתון ואתר האינטרנט צומת השרון "צהובון", במהלך ישיבת המועצה שהתקיימה אתמול (שלישי). את הדברים אמר פדלון במהלך דיון בהצעה לסדר שהגישה ראש האופוזיציה מאיה כץ, בו ביקשה שהעירייה תאשר תקציב שיאפשר לקיים בתיכון הראשונים את טקס ערב יום הזיכרון. הטקס, כפי שפרסמנו לראשונה בחודש שעבר, בוטל בגלל מחסור בכספי הורים ובתקציב עירוני.

"את הידיעה הזו, שבית הספר לא יקיים טקס, נודע לי מהעיתון הצהובון צומת השרון", אמר פדלון במהלך הדיון. חבר האופוזיציה יונתן יעקובוביץ אמר לו בתגובה: "העיתונים שלא כותבים בעדך הם צהובונים ואלה שכותבים בעדך סבבה". ראש העירייה המשיך: "יש לנו קו ישיר… מנהלי בית ספר יודעים לפנות אלינו. מעולם בית הספר לא פנה אלינו. זה לא הוגן מה שאתם עושים ומאיה, את יודעת את הרגישות שלי לדברים האלה. אנחנו משקיעים מאות אלפים ומיליונים רבים בהנצחת חללי צה"ל. אף אחד לא פנה אלי. אני לא חושב שזה מכובד מצד ההורים לפנות לעיתון ולא לרשות המקומית. אני לא עובד בשביל העיתון".

צפו בדיון במועצת העיר אתמול (הדברים של פדלון ב-1:32:00):

תמי גרוסמן הגיבה: "הם פנו וקיבלו תשובה שלילית". איל פביאן אמר: "אני פניתי אליכם ב-19 בפברואר בתור איש ציבור, בתור חבר מועצת העיר, אליך, לאיה פרישקולניק וליהודה (בן עזרא, מנכ"ל העירייה) במכתב רשמי, עם עצומה של תלמידי בית הספר לדון בזה. אני חושב שעיריית הרצליה יכולה למצוא 30 אלף שקל".

נזכיר שבאמצע חודש פברואר פתחו תלמידי תיכון הראשונים בהרצליה עצומה הקוראת להנהלת בית הספר שלא לבטל את טקס ערב יום הזכרון שאמור להתקיים בתיכון ביום שלישי, 7 במאי. הטקס, התברר, אמור להתבטל בגלל מחסור של כ-40 אלף שקלים בתקציב.

כץ כתבה בהצעתה לסדר היום: "ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הוא אחד מהימים המשמעותיים ביותר במדינת ישראל, יום שכל עם ישראל מתאחד למען זיכרון של טובי בנינו ובנותינו שלא חזרו. בהרצליה ישנם בסך הכל שני אירועי זיכרון גדולים ומשמעותיים הפתוחים לציבור בערב יום הזיכרון וכך היה לאורך שנים. לאחרונה התפרסם כי בוטל הטקס השני בגודלו בעיר בתיכון ראשונים כשסיבת ביטול הטקס הייתה פערים תקציביים שמושתים על תשלומי הורים למרות שמדובר בטקס שנועד לתושבי העיר ולא לבית הספר שכן לתלמידים מתקיים טקס בבוקר יום הזיכרון. הטקס בתיכון הראשונים משרת אוכלוסייה משמעותית מתושבי העיר ומהווה אירוע קהילתי מרכזי, לצד טקס הזיכרון העירוני בגן בן שפר. לאור כך אני מציעה: מועצת העיר מחליטה כי במסגרת תקציב הרזרבה של ראש העירייה או המנכ״ל יועבר הסכום המלא הנדרש לקיום הטקס".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר בתחילת הדיון בהצעה לסדר כי "חלק גדול מבתי הספר עושים אירועים קהילתיים ביוזמתם. תיכון הראשונים הוא לא היחיד. חטיבת הביניים זאב עושים, הנדיב, לב טוב ונוף ים עושה שנים רבות. לכן, אי אפשר במסגרת הצעה לסדר היום, היום את מעלה את הדרישה של תיכון ראשונים, הרבה בתי ספר רוצים ואי אפשר לעשות איפה ואיפה. אנחנו בשנים האחרונות נתנו תקציב לשני בתי ספר ולא הסרנו את זה בשקיפות מלאה. נתנו לחטיבת ביניים זאב ולתיכון הראשונים. גם השנה אנחנו נותנים לזאב. מה קרה? דיברתי עם מנהלת בית הספר, בדרך כלל האירועים נעשים מתקציבי הניהול העצמי והקהילה, ככה היה כל השנים, ואנחנו סייענו בשני בתי הספר האלה וגם השנה אנחנו מסייעים. ועד ההורים של בית הספר החליט שהוא לא רוצה מתקציב הקהילה והניהול העצמי לתת. אנחנו השנה, חוץ מתיכון הראשונים וחטיבת הביניים זאב, מעבר לאירוע הגדול והמרשים שנעשה כל שנה ברוב רגישות וברמה מאוד גבוהה, החלטנו את האירוע של ערב שירי לוחמים, במקום לעשות את זה באולם של 800 מקומות בהיכל אומנויות הבמה אנחנו עושים את זה בפארק בהרצליה וזה אירוע לכל הקהילה".

עוד הוסיף בן עזרא: "אנחנו לא פופוליסטים. אתם פופוליסטים".

עוד אמרה כץ לפדלון בדיון: "בגלל שאני יודעת את הרגישות שלך מפתיע אותי שמכל הנושאים בחרת לפגוע דווקא בנושא הזה", ושאלה: "אם ועד ההורים יפנה אליך לשבת ולדון איתך בנושא הזה האם תוכל לקיים פגישה כבר בשבוע הבא שיציגו בפניך את הבעיות התקציביות? פדלון ענה: "בוודאי, זה נושא שהוא מאוד חשוב לנו".

בסוף הדיון הסירה כץ את ההצעה שלה לסדר ואמרה: "מבחינתי אם אתה כבר בתחילת שבוע הבא יכול לפגוש את הנהגת ההורים עם התלמידים". ראש העירייה הבטיח לפגוש אותם ואמר "אני אנזוף בהם". כץ הגיבה: "אתה לא מוסמך לנזוף בתושבים ולא בילדים ולא בהורים. מה זה לנזוף בהם? אז שלא יגיעו. לא יכול להיות שראש עיר יגיד שילדים יגיעו אליו והוא ינזוף בהם. מבחינתי, אני באמת לא מבינה את העניין לנזוף בהם. אתה תביא אותם אליך ביום ראשון או שני והם יציגו לך את הבעיות מבחינת ספר התקציב ולמה בעצם נפגשים".

בן עזרא אמר: "אין להם שום בעיה, אני בדקתי. זאת הצעה פופוליסטית שלך. אין להם שום בעיה של כסף". מנכ"ל העירייה סיכם את הדיון ואמר: "מאיה, בגלל הכבוד לנושא, תסירי את ההצעה מסדר היום והנהלת אגף החינוך יחד עם ראש העיר ייפגשו עם ועדי ההורים, לא רק של התיכון אלא גם של בתי ספר אחרים, כי אי אפשר לעשות איפה ואיפה ונדבר על הנושא". כץ: "אפשר לבקש שהדיון יתקיים בשבוע הבא? הם צריכים להיערך לטקס שבעוד חודש וחצי". המנכ"ל הסכים לבסוף שהפגישה תתקיים בשבוע הבא וכץ הסירה את ההצעה מסדר היום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. השתגעתם?

    טקס בארבעים אלף שקל? השתגעתם? מביאים את צדי צרפתי לביים?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשיש סגנית ראש עיר שאחראית על החינוך, וחצי עיר לא יודעת מה היא עושה, זה נראה ככה.

  3. ליאור

    יש להם ממון לנסיעות לפולין ..סוחטים את ההורים ומוציאים 180 תלמידים לפולין בעלות כוללת של כ 900,000 אלף שקלים וזאת גם עם חברה אשר מואשמת בפלילים … אחלה הנהלה ואחלה הנהגת הורים .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר