השלט "כיכר הדמעות" שהוצב בגן די-נור
השלט "כיכר הדמעות" שהוצב בגן די-נור

מחאת תושבים ביד התשעה: הציבו שלט "כיכר הדמעות" בגינה הציבורית

תושבים בשכונה מתלוננים על רחובות מלוכלכים, פחים שלא מרוקנים ומחסור בברזיות בגינות הציבוריות. העירייה: "אנו משקיעים רבות בפיתוח המרחב הציבורי בשכונה"

פורסם בתאריך: 24.3.19 13:51

בשבוע שעבר נתלו בשכונת יד התשעה בהרצליה שלטים עם שמות "חדשים" לכיכר אקלה ולגן די-נור בשכונה – בכיכר אקלה נתלה שלט שעליו כתוב "כיכר אשרמן" ובגן די-נור נתלה שלט עם "כיכר הדמעות". זאת כחלק ממחאה של תושבים בשכונה המתלוננים על חוסר בניקיון בשטחים הציבוריים, לעומת שכונות אחרות.

"החלטנו לקרוא לגן די-נור כיכר הדמעות כי זה עצוב שאנחנו מתקשרים לעירייה ולא מתייחסים לתלונות שלנו, לא מנקים ולא אוספים זבל ביום האיסוף והפחים עולים על גדותיהם", מסביר אחד התושבים.

ולמה כיכר אשרמן?

"השם כיכר אשרמן ניתן לכיכר כי זה מה שאנחנו רוצים שיהיה גם אצלנו, גם לנו מגיע גן מטופח ויפה כמו באשרמן ובנווה עמל. בקהילת יוחנני הירוקה אין ועד, בהרצליה פיתוח אין ועד ואצלנו יש אבל אצלנו מוזנח ואצלם מסודר, נקי ומושקע. למה ההזנחה הפושעת? עד מתי? למה במרכז העיר הכיכרות יפיפיות? אנחנו רוצים שהילדים שלנו יגדלו במקום נקי. גם אחרי טאטוא כביכול הרחובות נראים מלוכלכים עם חול ועלים. גם את מתקני השקיות לאיסוף צואה של כלבים לא ממלאים באופן קבוע ולפעמים יש חוסר במשך שבועיים ויותר, למרות שאנחנו פונים לעירייה ומבקשים שימלאו. אם יש איזה תושב שמלכלך שיטפלו בו ויטפלו בשכונה. בעירייה שכחו את העבודה שלהם והם מבקשים מאתנו שנלשין להם מי זורק זבל ברחוב. תפקידם לתפוס את מי שזורק זבל".

פחים מלאים ביד התשעה

פחים מלאים ביד התשעה

תושב אחר בשכונה טוען: "העירייה מזניחה את השכונה. הרבה רחובות בשכונה חשוכים בלילה כבר שנה וחצי, יש מחסור בפנסים ולא מתקנים פנסים מקולקלים. בכיכר אקלה, הכיכר היחידה בכניסה לשכונה, שתלו פרחים פשוטים לעומת פרחים מושקעים בכיכרות אחרות בהרצליה. המרכז המסחרי מיושן, המדרכות עקומות ומלוכלכות. שלטי הרחוב ושלטי ההכוונה למוסדות הציבוריים מיושנים ואינם דומים לשאר השלטים בעיר, יש שלט של תחנת אוטובוס שהקווים שכתובים עליו כבר לא קיימים ועמוד שמשמש אנדרטה לשלט שעמד עליו פעם, לפני חמש שנים, בפינת הרחובות רביבים והר סיני. גינות הילדים מוזנחות ומלוכלכות ומקושטות בעשבים ירוקים ואין בהן ברזיות".

מדרכה ביד התשעה

מדרכה ביד התשעה

מתקן שקיות איסוף לכלבים ריק ביד התשעה

מתקן שקיות איסוף לכלבים ריק ביד התשעה

יו"ר ועד השכונה ארז אסרף: "נכון שהשכונה דורשת יותר ממה שעושים בעבורה. אין ספק בזה. זו שכונה מאוד ישנה. מצד שני, העירייה עושה הרבה וכמיטב יכולתה וכל פנייה אליה נענית בהקדם האפשרי. יש יחס טוב. בתור יו"ר ועד השכונה, אמנם דברים הולכים בעצלתיים אבל אין דבר עד היום שביקשנו ולא נעשה ואנחנו ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה מאוד טוב עם כל האגפים. היינו רוצים לשים יותר דגש בנושא צואת הכלבים שאצלנו בשכונה זה מתחת לכל ביקורת. זה ממש גועלי. ילדים משחקים בגינות ויש צואת כלבים, אתה הולך בחושך על המדרכות ופתאום מגלה שדרכת על משהו לא נעים. נעלה את הנושא בהסברה ונדרוש מראש העיר שידרוש מאגף הפיקוח שיעבוד במרץ בנושא הזה ונדרוש גם שיהיה פיקוח מסווה וגלוי. אנחנו הולכים להעלות גם את הנושא של צורך בפחים נוספים ואת נושא התאורה, יש עוד כמה סמטאות בודדות שצריך להאיר אותן".

הוא מוסיף: "יש אנשים שרואים רק את השלילי, שיסתכלו מה עשינו בשנתיים האחרונות, כמה הארנו את השכונה וכמה הוספנו ופעלנו בעניין הגינות. כואב לי מאוד שאנשים לא מדברים על החיובי ועל השינוי והמהפך שעשה הוועד בשכונה בשנתיים וחצי האחרונות. עשייה ברוכה מאוד שאפשר לראות בעמוד הפייסבוק של ועד השכונה. ייאמר לזכותה של העירייה, ולזכותם של ראש העיר, מנכ"ל העירייה ורוני מאגף שאיפ"ה, שכל פנייה שאנחנו פונים אליהם מטופלת".

תגובת העירייה: "עיריית הרצליה משקיעה רבות בפיתוח המרחב הציבורי בשכונת יד התשעה, בשנים האחרונות עברה השכונה הליך מקיף של פיתוח מדרכות, גינות ציבוריות ושטחים ירוקים. בשכונה נערכות שתילות עונתיות והעירייה פתחה מרכזי מיחזור לשיפור נושא הטיפול באשפה ביתית. תחנות האוטובוס בשכונה יוחלפו בקרוב במסגרת הליך כולל של החלפת כל התחנות בעיר. במידה ונתקלים במפגע תקלה נקודתית – יש לפנות למוקד העירוני והתלונה תטופל מיד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר