ח"כ יוסי שריד ז"ל. צילום גלי איתן
יוסי שריד ז"ל. צילום גלי איתן

עיריית הרצליה תקרא רחוב בעיר על שמו של יוסי שריד. וגם: שם חדש לרחוב שמוביל לבינתחומי

27 חברי ועדת השמות העירונית החליטו אתמול פה אחד לקרוא רחוב בעיר על שמו של שר החינוך לשעבר. בשבוע שעבר הוסר הלוט מעל שלט הרחוב החדש בדרך לקמפוס הבינתחומי

פורסם בתאריך: 15.4.19 08:40

חברי ועדת השמות בעיריית הרצליה, בראשות ראש העירייה משה פדלון, החליטו אתמול פה אחד לקרוא לרחוב בעיר על שם יוסי שריד. את הבקשה לקרוא לרחוב על שמו של שריד יזם לראשונה חבר המועצה לשעבר יוסף לונדון בקדנציה הקודמת, במאי 2018. בשבוע האחרון פנו סגן ראש העירייה עופר לוי ודניאל אייזנברג, חברי סיעת מרצ-התנועה הירוקה במועצת העיר, לחברי ועדת השמות כדי לשכנעם לתמוך ברעיון. בקרוב תחליט ועדה מקצועית איזה רחוב בעיר ייקרא על שמו של שריד.

בוועדה 27 חברים: יו"ר הוועדה ראש העירייה משה פדלון, מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, חבר המועצה יוסי קוממי, חבר המועצה אלעד צדיקוב, סגן ראש העירייה עופר לוי, חברת המועצה דניאל אייזנברג, חבר המועצה צבי וייס, חבר המועצה משה ועקנין, מרכזת הוועדה רינה זאבי, מנהל האגודה לתרבות הדיור איציק קבל, נציגי הציבור גלילה יבין, טובה רפאל, גיל ליברזון, ציפי נתנוב, כץ יוסי, מאשה לובלסקי, מירב משה ביטון, יעל פדר, תחיה קראבטרי, אהרון מסיקה, צורי ז'אן, רוני סיני, אלי צראף, רות רזניק, צורי דורון, יעקב דקל ותמר לירם.

שריד נפטר לפני כשלוש שנים וחצי, בדצמבר 2015. הוא היה פוליטיקאי, עיתונאי, פובליציסט, סופר, משורר ומורה. שריד היה חבר כנסת בתשע כנסות מטעם מפלגת העבודה, רצ ומרצ, ושר בשלוש ממשלות. הוא שימש כשר לאיכות הסביבה בין שנת 1992 ל-1996, כשר החינוך למשך שנה בין שנת 1999 לשנת 2000 וכראש האופוזיציה בין השנים 2001 ל-2003. מ-1996 ועד 2003 כיהן היו"ר מרצ.

סגן ראש העירייה לוי אמר: "אישרנו היום פה אחד שיהיה רחוב בהרצליה שייקרא על שמו של יוסי שריד. אני שמח שהוועדה קיבלה את ההחלטה הנכונה והראויה. הוא היה דמות מאוד משמעותית ושר חינוך אחד הטובים שהיו לנו. בלי קשר לדעות או למפלגות הוא ראוי מאוד שיקרא רחוב על שמו והוא עשה הרבה דברים לטובת המדינה. אני חושב שאהבו את יוסי שריד גם בתפקידו כשר חינוך ואהבו והעריכו אותו אנשים מכל הקשת הפוליטית. אני באופן אישי חושב שהאיש תרם למדינה מבחינה חברתית ואהב אנשים מכל הסוגים".

עופר לוי, ראש מרצ והתנועה הירוקה

עופר לוי

אייזנברג הוסיפה: "אני מברכת על החלטת ועדת השמות של עיריית הרצליה בישיבתה להנציח את זכרו של שר החינוך לשעבר יוסי שריד בקריאת רחוב על שמו. שריד שכיהן גם כיושב ראש מרצ נחשב בקרב רבים כשר חינוך מהטובים שידעה המדינה".

דניאל אייזנברג

דניאל אייזנברג

בתוך כך, במסגרת חגיגות שנת ה-25 להקמתו של המרכז הבינתחומי הרצליה, הוסר בשבוע שעבר הלוט מעל שלט הרחוב החדש שמוביל לקמפוס ושנקרא "רחוב האוניברסיטה". בנוסף, נחנך גם מבנה שער חדש לקמפוס, שנתרם על ידי משפחת ארבוב מהרצליה ונקרא על שמו של אבי המשפחה, איש העסקים דוד ארבוב, שנפטר בשנה שעברה.

משה פדלון, אודי רקנאטי ופרופ' אוריאל רייכמן תחת שלט רחוב האוניברסיטה החדש ומגדל מעונות הסטודנטים ע"ש מייקל רקנאטי. צילום עדי כהן צדק

משה פדלון, אודי רקנאטי ופרופ' אוריאל רייכמן תחת שלט רחוב האוניברסיטה החדש ומגדל מעונות הסטודנטים ע"ש מייקל רקנאטי. צילום עדי כהן צדק

מהבינתחומי נמסר שצחי ארבוב, מנכ"ל חברת הבניה אקרו, הוא בוגר אחד המחזורים הראשונים של הבינתחומי והראשון מבין בוגריו שמרים תרומה משמעותית למוסד שבו למד. "כסטודנט שהחל כאן את צעדיו הראשונים לעבר החזון והקריירה שלו", אמר ארבוב בטקס, "זה אירוע מרגש במיוחד עבורי. לפני כשלוש שנים, כשעמדנו פה עם אבי ז"ל ואמי והחלטנו יחד על הקמת מבנה הכניסה לבינתחומי הרצליה, לא תיארנו לעצמנו שהוא ייקרא על שם אבינו. אבא היה איש של חזון ואחד הדברים הקרובים ביותר ללבו היה הדור הצעיר וסטודנטים. הוא דאג לאלפי מלגות לסטודנטים, ובעיקר למעוטי היכולת והעולים החדשים, שיצליחו להיכנס בשערי האוניברסיטה לרכוש תואר ומקצוע. המבנה הזה מסמל את דרכו בצורה הטובה ביותר. בשמי ובשם המשפחה אני מודה לפרופסור אוריאל רייכמן ולבינתחומי שנתנו לנו זכות להיות שותפים למיזם הציוני האדיר שמתקיים פה. אני למדתי פה וכעת האחיינים שלי לומדים פה ואנחנו מאחלים לכם שתמשיכו לפרוח ולשגשג".

"השער החדש והרחוב שזכה לשם 'האוניברסיטה', שמבטא את מהוּת המרכז הבינתחומי, הם ההזמנה היפה והנעימה ביותר לעולם מרתק ומאתגר, במקום שכבר הפך לשם דבר מבחינת מצוינות אקדמית", אמר ראש עיריית הרצליה משה פדלון, "כראש עיריית הרצליה אני גאה במרכז הבינתחומי המהווה חלק חשוב ממרקם החיים העירוניים שלנו וכל כך מזוהה עם העיר".

נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי, פרופ' אוריאל רייכמן, אמר: "אנחנו חונכים את השער בשנה שבה סיימנו בהצלחה מאבק ממושך לקבל אישור להעניק דוקטורט, ובדרכנו להפוך לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל. הקמנו את הבינתחומי כשהמקום עוד היה מחנה צבאי הרוס ובמשך שנים, כשהשקענו משאבים אדירים במבנים ובכיתות ההוראה, נותר שער הכניסה לבינתחומי כמו שער המחנה צבאי, נסגר ונפתח באמצעות חבל. כעת גם יש לנו שער שראוי לאוניברסיטה והעובדה שהקמתו התאפשרה בזכות אחד מבוגרנו היא שמחה מכופלת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכותרת מטעה.
    ההחלטה טרם עברה אישור מועצת עיר. ועדת שמות לא יכולה לקבוע עניין זה לבדה.
    היא חד משמעית לא תעבור פה אחד.
    ולא כל חברי המועצה נכחו בועדת שמות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר