שדרות שבעת הכוכבים ומחלף הסירה. צילום עופר וקנין
שדרות שבעת הכוכבים ורמפת הירידה לאיילון דרום. צילום עופר וקנין

תכנית מהפכנית לקירוי כביש איילון וכביש החוף באזור מחלף הסירה

המטרה היא ליצור רצף בין מערב הרצליה למרכז העיר, שהיום מופרדים על ידי שני הכבישים הראשיים ומסילת הרכבת. המהלך יאפשר גם יצירת עתודות קרקע חדשות לבנייה

פורסם בתאריך: 28.4.19 08:53

מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהרצליה החליטה בישיבתה האחרונה לפני חול המועד, פה אחד, כי מינהל הנדסה יבחן את היתכנות התוכנית ליצירת רצף אורבני ירוק בין מזרח למערב העיר באמצעות קירוי של נתיבי איילון, כביש החוף (2) ומסילת הרכבת באזור מחלף הסירה ושבעת הכוכבים, המבתרים את העיר לשלושה חלקים. בדרך זו ניתן יהיה להשתמש בשטחים הסמוכים לכבישים, שכיום מהווים "שטחים מתים" שלא ניתן כמעט לפתח, לייעל את השימוש בקרקע ולייצור עתודות קרקע חדשות.

האזור המתוכנן לקירוי, סמוך למחלף הסירה ומעל כביש איילון וכביש החוף. מתוך מצגת של עיריית הרצליה

הקטע שייבחן לביצוע הוא בין הרחובות מדינת היהודים ואבא אבן ממערב לתחנת הרכבת, והשטחים שגובלים בפארק הרצליה. מהנדס העיר מייק סקה העלה את הנושא לדיון בישיבת המליאה והוצגה בפני חברי המליאה מצגת שבה היתה סקירה של דוגמאות של קירוי כבישים בעולם. קירוי כבישים הופך את הכבישים הארציים למנהרות תת-קרקעיות ונוצר קו אפס של קרקע המהווה שטח ירוק. מטרת התוכנית היא לקדם את איכות הסביבה ואיכות החיים בעיר. לפי הנתונים שהוצגו, קירוי בהיקף 176 דונם מעל כביש החוף ונתיבי איילון מאפשר לנצל 208 דונם לבניית מגורים, מבני ציבור, תעסוקה ומסחר.

יו"ר האופוזיציה וחברת המליאה מאיה כץ אומרת שנושא הקירוי עלה בעירייה כבר כמה פעמים, כולל בתוכנית שהוקפאה לפני כשלוש שנים של הרצליה ב', שבה תוכנן לעשות קירוי מעל כביש החוף בין הרצליה ב' למערב העיר. לדברי כץ, התוכנית הוקפאה כדי לראות איך הפרויקט של הרצליה הילס משפיע על השכונה. "זה פרויקט מקסים אם הוא מצליח", אומרת כץ, "הוא פרויקט נכון כי הקרקעות שלנו ילכו וייגמרו בעתיד וככה ניתן לנצל עוד עתודות קרקע ירוקות. קירוי זה פרויקט אדיר בתקציבו. עובדה שעיריית תל אביב שמנסה לקדם את הפרויקט של קירוי איילון לא בדיוק מתקדמת. לצערי, אני לא רואה את הפרויקט הזה יוצא לפועל בגלל העלויות הגבוהות שלו. אין סיבה שהמדינה תתגייס להוציא את המשאבים האלה על הרצליה. היא כנראה תשקיע בעיר כמו תל אביב במקטע של איילון בתור התחלה. לא נקבעו תכליות התוכניות, אבל הדגשנו שהמטרה היא גשרים ירוקים של שבילי הליכה, אופניים ומרחב ירוק. הצוות המקצועי אמור לבדוק מה העלות הכלכלית, מה המשמעויות של זה ומה רוצים שיהיה שם ומה לא יהיה. לא דנו בעלויות של בדיקת ההיתכנות, אבל אני מעריכה שמדובר בכמה מאות אלפי שקלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דודי

    מעניין מאוד, אם באמת יהיה מטרו ונעים ללכת ברגל או בקורקינטים ציבוריים למיניהם יהיה אפשר להכפיל את אזור התעסוקה

  2. מבקר המדינה

    פרויקט הרצליה הילס לא מצליחים למכור את הדירות שלהם אז החליטו לנסות כיוון חדש. מעניין לבדוק את הקשר של מייק סקה לפרויקט!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר