צילום אילוסטרציה מישל גבינט
צילום אילוסטרציה מישל גבינט

"הלב נשבר. הגננות בכו איתנו כאילו זה הילד שלהן"

ההורים בגן בהרצליה שבו למד הפעוט שנפטר מחיידק אלים מנסים לחזור לשגרה. "זו טרגדיה נוראית אבל אנחנו מרגישים שאנחנו בידיים טובות", אומרת אחת האמהות

פורסם בתאריך: 22.4.19 08:13

הפעוט בן השנה מהרצליה, שנפטר מחיידק אלים בלילה שבין הימים שלישי ורביעי בשבוע שעבר, הובא למנוחות ביום חמישי בצהריים בבית העלמין הישן ברחוב פינסקר בעיר. עשרות הורים לילדים בגן שבו למד הפעוט הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה.

"כולנו, כל ההורים, היינו בהלם", מספרת אמא לילד מהגן, "ביום רביעי בבוקר מנהלת הגן שלחה הודעה בקבוצת הווטסאפ של הגן שהילד נפטר. היא ניהלה ומנהלת את זה ביד רמה. היא העבירה את המסר הטכני של מה קרה ושצריך להגיע לגן, וששר הבריאות מגיע, וגם את כל הכאב והרגש. כמעט כל ההורים נפגשנו בגן תוך שעה וחצי מהרגע שקיבלנו את ההודעה. היו שם נציגים של משרד הבריאות וגם שתי פסיכולוגיות מהשירות הפסיכולוגי של העירייה ואפשרו לכל ההורים שרצו לדבר או לשאול שאלה. הכל התנהל בנחת יחסית. הוסבר לנו שכל ילד צריך לקבל טיפול מונע בעקבות המקרה. נתנו לנו הסבר מקיף וגם מספרי טלפון שנוכל לקבל מענה גם בפן הרפואי וגם הנפשי. גם המנהלת עונה לכל שאלה בסבלנות ובצורה מכובדת ושמכבדת את המשפחה שאיבדה את בנם. יש גם רופאה שמלווה את הגן במסגרת פרויקט מחוסגן שהגן חלק ממנו, והיא מלווה עכשיו את ההורים בכל שאלה שעולה. גם היועצת החינוכית של הגן בתמונה. הגן היה פתוח גם ברביעי בערב והורים הוזמנו להגיע ולשאול שאלות ולהתייעץ. הגננות בכו יחד אתנו כאילו זה הילד שלהן. הן באמת כאבו את זה. אלה לא סתם ילדים שעוברים אצלן השנה, הן באמת מחוברות אליהם".

איזה טיפול קיבלו הילדים ואילו הנחיות קיבלתם?

"קיבלנו טיפול אנטיביוטי ליומיים – טיפול של 48 שעות. קיבלנו הנחיות להיות ערניים ולעקוב אחרי החום של הילדים, ושצריך למדוד חום כל יום במשך עשרה ימים ושאם החום עולה או אם הילד נראה לא הוא – אז ישר לבדוק את זה. הסבירו לנו שכדי להידבק צריך לבוא במגע ממושך עם הילד. לכן הגננות והילדים מקבלים את הטיפול האנטיביוטי. אני ערנית ורואה שהילדים בסדר וגם אנחנו, כך שאין סיבה לדאגה. הורים שאלו אם צריך לחטא דברים או לזרוק דברים והתשובה שקיבלנו היתה שלא. כל הגורמים אמרו לנו שאין סכנה ולא צריך".

איך ההורים לילדים אחרים בגן מגיבים?

"הלב שלנו נשבר. זו טרגדיה נוראית. זה פשוט בלתי נתפס. אבל אנחנו מרגישים שאנחנו בידיים טובות, שיש כתובת לכל שאלה. כולנו מאוד רוצים לסייע ולתת תמיכה עד כמה שאפשר למשפחה. אנחנו לא רוצים להכביד מצד אחד ואנחנו רוצים להתארגן לבוא לשבעה כולם ביחד ולא ליפול עליהם אחד אחרי השני. אנחנו רוצים להכין להם מנות אוכל שלא יצטרכו לדאוג לזה ושלא יחסר להם. אנחנו די מאוחדים. מה שהיה מדהים זה שבאמת לי הרגיש שהכל התנהל בשקט, לא הייתה היסטריה ברמה שכולם מאבדים את זה. זה היה מכובד. אני מקווה שכל זה מאחורינו".

מה מצב המשפחה?

"אני יודעת שהם ממש מכונסים בעצמם. רוצים את המקום שלהם והשקט שלהם ולהיות כרגע רק עם המשפחה הקרובה. המנהלת מלווה אותם בכל רגע".

מנהלת הגן ביקשה שלא להתראיין. לחדשות כאן 11 סיפרה בשבוע שעבר שהפעוט הגיע יום לפני שנפטר לבית החולים איכילוב לקבלת טיפול ושוחרר כעבור שלוש שעות בלבד וכי האם אמרה שהילד לא אכל יום קודם לכן, אך למרות זאת לא קיבל עירוי. בצהריים כשהילד היה כבר אפאתי ועם חום גבוה חזרה האם איתו שוב חבית החולים. מצבו הידרדר והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו. בבית החולים אישרו שהילד הגיע ביום שלישי לחדר המיון ב-11:00 בבוקר ושוחרר אחרי שלוש שעות של בדיקות שלא העלו דבר. לטענת בית החולים "זה משהו שקורה אחת לכמה שנים ואין איך לעלות עליו, כעבור שעתיים האמא חזרה עם הילד למיון ואז מצבו הידרדר".

בסוף השבוע נמסר מאיכילוב כי הפעוט נפטר מחיידק אלים מאוד בשם פסוידומאס אאורגינוזה. "חיידק זה, באופן נדיר ביותר, גורם לזיהום בדם שנרכש בקהילה באנשים בריאים ובספרות הרפואית מתוארים מקרים בודדים בלבד של תופעה זו. התמותה במקרים אלו גבוהה ביותר ועומדת על כ-75 אחוז. בית החולים עדכן את המשפחה ומשתתף בצערם הכבד. כמו כן, אין שום קשר ברכישת חיידק זה לרחיצה בנחלים".

נציין כי זה לא המקרה הראשון בהרצליה, לפני כשש שנים נפטר רז בן-שמעון, בן התשעה חודשים מהרצליה, כתוצאה מחיידק אלים בשם מנינגוקוק. הוריו הביאו אותו במוצאי שבת לביה"ח מאיר עם חום גבוה מאוד וכתמים על כל הגוף. הרופאים במיון החליטו לתת לו רק תרופה להורדת חום, ולא אנטיביוטיקה ו-12 שעות לאחר מכן הוא מת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בגלל המחוסגן
    אני הייתי בודק אם קיבל חיסונים סמוך למקרה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר