העצים בסמטת ניסנוב
העצים בסמטת ניסנוב

רק שני עצים בשדרה ניצלו מהגיזום. העירייה: "השורשים חדרו לבתים"

"ההליכה הפכה לסיוט בחום הכבד, בלי טיפת צל לרפואה ובלי ציוץ ציפורים", מתלוננת התושבת חיה ארז. העירייה: "באחריותנו למנוע סיכוי ולו הקלוש ביותר לפגיעה בחיי אדם או ברכוש"

פורסם בתאריך: 2.6.19 07:37

תושבת הרצליה חיה ארז, שפועלת להגנה על עצים במרחב העירוני, גילתה להפתעתה כי בסימטת ניסנוב בשכונת נווה עמל עברו עצי הפיקוס שהצלו על השדרה גיזום עמוק, וכעת השדרה חשופה לשמש. היא מספרת שברגע האחרון הצליחו תושבים ערניים להציל רק שני עצים בשדרה מגיזום. בעירייה אומרים שהגיזום נעשה בגלל הצורך לקצץ את שורשי העצים, בעקבות תלונות של תושבים שהשורשים חדרו לבתיהם.

"מחזון היער העירוני שמופיע באתר עיריית הרצליה עולה שראש העיר והעירייה מודעים לחשיבות היער העירוני, לתרומה החשובה של העצים בעיר להורדת הטמפרטורות במרחב הציבורי בקיץ, לחשיבות הצל, התרומה של העצים להפחתת זיהום אוויר וכו'", אומרת ארז, "אלא שלמרות זאת, נעשה בעיר גיזום אגרסיבי של עצים שפוגע קשה בהנאה מהם. כך נגזמו בפראות, לא מזמן, העצים בסמטת ניסנוב בנווה עמל. רק שני עצים בשדרה ניצלו מהגיזום הודות לתושבים שעצרו את הגוזמים ברגע האחרון. התוצאה היא תסכול גדול כשצריך לחצות עכשיו, בקיץ, את השדרה. לפני שנה היה מדובר בהליכה נעימה – והיום ההנאה הפכה לסיוט של הליכה בחום הכבד, בלי טיפת צל לרפואה ובלי ציוץ ציפורים. נראה שנושא הגיזום נופל בין הכיסאות של הגורמים השונים בעירייה. והעצוב הוא שהתופעה לא ייחודית לסמטת ניסנוב ואפשר לראות אותה במקומות רבים בעיר. באותה הזדמנות, כדאי לבקש מאגף שאיפ"ה להפסיק את העיצוב הדקורטיבי של עצים ברחבי העיר, שמשאיר אותם עם מעט מאוד עלווה ופוגע ביכולת שלהם לצמצם את איי החום העירוני ואת זיהום האוויר וחבל".

תגובת העירייה: "העצים נגזמו עקב פגיעה בשורשי עצים שנכנסו לבתים וגרמו לנזקים קשים לשוחות הביוב, לחצרות ולחומות הבתים. תושבים רבים הגרים בסמיכות לחורשה התלוננו על חדירת שורשים וגרימת סבל רב בעטיים. לצערנו, לא היתה ברירה אלא לבצע חיתוך מאסיבי של שורשי עיגון, פעולה המצריכה גם הקטנת נוף בהתאם לצורך מזעור סיכונים לקריסת העצים ולמניעת נפילתם. במידה ולא היו ננקטים צעדי גיזום כתגובה לפגיעה בשורשים העצים היו עלולים להתמוטט. אנו מבקשים להדגיש את גודל אחריותה של עיריית הרצליה למניעת סיכוי ולו הקלוש ביותר לפגיעה בחיי אדם או ברכוש, ובמקרה זה לא היתה ברירה אלא לטפל באמצעות גיזום העצים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר