צבי הים בחוף בהרצליה. צילום: איילה יהלומי, רשות הטבע והגנים
צבי ים בחוף בהרצליה. צילום: איילה יהלומי, רשות הטבע והגנים

נא לכבות את האור בחופים, צבות הים מנסות להטיל

חבר המועצה יונתן יעקובוביץ' נחלץ לטובת צבות הים בחופי העיר, שזו עונת ההטלה שלהן, ופנה במכתב למנכ"ל עיריית הרצליה. העירייה: "הנושא נבדק בימים אלו על ידי הגורמים המקצועיים"

פורסם בתאריך: 4.6.19 08:37

חבר מועצת עיריית הרצליה, עו"ד יונתן יעקובוביץ, נחלץ להגנתם של צבי הים ושיגר בשבוע שעבר מכתב למנכ"ל עיריית הרצליה, יהודה בן עזרא, ובו ביקש לעמעם את האורות, או לסגור את התאורה לחלוטין, בחופי הים בהרצליה. זאת כדי שלא להפריע לצבות הים שבאות להטיל את ביציהן בחוף בשעות הלילה.

"לאחרונה אני מקבל תלונות, וגם רואה בעצמי, שיש תאורה חזקה מסוכות המציל גם בשעות הלילה", כותב יעקובוביץ, "תאורה על החוף במהלך הלילה מפריעה לצבים ולצבונים שבוקעים מהביצים. חשוב לצמצם שימוש בתאורה ואור על החופים, זאת גם בהמלצת המשרד להגנת הסביבה ורשות הגנים". עוד אומר יעקובוביץ כי "מאז ביטול חוף האופנועים אנחנו עדים לחזרה של צבי הים לחופי הרצליה וחשוב שנשמור על המגמה החיובית הזאת".

יונתן יעקובוביץ

יונתן יעקובוביץ

עונת ההטלה של צבי הים מתחילה במאי ונמשכת עד אוגוסט. במהלך עונת ההטלה חשוב מאוד לשמור על כללי התנהגות, על מנת להגן על צבות הים שעולות אל החוף, על הקינים והביצים שבתוכם וכמובן על הצבונים הקטנים שיבקעו לבסוף ויעשו את דרכם אל הים. הנקבות מהמינים של צבי ים חומים (CARETTA) וצבי ים ירוקים (CHELONIA MYDAS) מגיעות לחופי ישראל כדי להטיל את ביציהן בקינים על החוף. שני מיני הצבים נמצאים בסכנת הכחדה בים התיכון ומוגנים לפי החוק.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה רואה חשיבות עליונה בשמירה על סביבת החוף, המרקם האקולוגי והאיזון בין צרכיהם של כל בעלי החיים בו – צבים, בני אדם ועוד. הנושא נבדק בימים אלו על ידי הגורמים המקצועיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וזה זה שהטרקטורים ובני האדם עולים על החוף בבוקר זה לא הורס את הביצים?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר