חשוד בגניבת אופנוע בנווה עמל

שוב גניבת אופנוע בנווה עמל. השיטה: שני מבוגרים מלווים בילד. צפו

משמר שכונת נווה עמל מתמודד עם כנופיה שגונבת אופנועים בשכונה. המקרה האחרון אירע ביום רביעי שעבר. "זה נראה תמים. אחד הולך עם הילד ועוד אחד מתעסק עם האופנוע", מספר מפקד המשמר רונן עובדיה

פורסם בתאריך: 14.7.19 09:15

ביום רביעי שעבר, סמוך לשעה 22:00 נגנב אופנוע ברחוב יצחק שדה בנווה עמל, בפעם השנייה תוך חמישה חודשים ולאחר ניסיון נוסף שהיה שישה חודשים קודם לכן ולא צלח. בעל האופנוע הפיץ סרטון בוואטסאפ של משמר השכונה ובו נראים שני מבוגרים שאליהם מתלווה ילד גונבים את האופנוע.

"אנחנו מניחים שאלה אותם אנשים שגנבו אופנוע לפני שישה חודשים, ב-4.1, ברחוב אפרסמון, ושניסו לגנוב אופנוע ולא הצליחו ב-22.2 מרחוב קיבוץ גלויות", מספר רונן עובדיה, מפקד משמר השכונה, "זו נראית אותה שיטת הפעולה – שני מבוגרים מלווים בילד. הם באים עם ילד, בן 9 או 10, והולכים ברחוב עם הילד וזה נראה תמים. אחד הולך עם הילד ועוד אחד מתעסק עם האופנוע. הם לא שמים קפוצ'ונים ברוב המקרים כי זה מוקדם יחסית ביום. הם מגיעים לשכונה בשעות הערב".

המשטרה היתה מעורבת במקרים האלה?

"במקרה שאירע לפני חמישה חודשים, ב-22.2, אחד התושבים שהבחין בהם דיווח למשטרה. שני צוותים של המשמר השכונתי הסתובבו בשכונה וניסו לאתר אותם עד המשטרה הגיעה למקום. בזמן ששני הצוותים סיירו, המשטרה קיבלה פרטים כמו מספר הרכב ותיאור הגנבים והילד וצילומים וידיאו מהמצלמות של חבר המשמר שגר ליד והמצלמות שלו תיעדו את המקרה. המשטרה הגיע מיד וסרקה את האיזור, מאוחר יותר הגנבים זוהו במחסום שהקימה המשטרה ברמת השרון ומשם המשטרה קיימה מרדף אחרי הגנבים עד לכפר ברא. לדעתי תפסו אותם ואחד מהם ככל הנראה נעצר. לצערי, אין לי מידע מדויק".

מה אתם עושים בעניין במשמר השכונה?

"מי שמסתובב ולא אמור להיות בשכונה ולא מכירים אנחנו ניגשים לדבר איתו ובצורה מאוד חברותית מנסים להבין מי הוא ומה הוא. כשאנחנו רואים משהו לא תקין וחשוד אנחנו מדווחים למשטרה. כשאנחנו עולים למשמרת אנחנו מתואמים עם השיטור העירוני ועם משטרת ישראל תחנת גלילות. השיתוף פעולה הזה עובד מאוד טוב. אנחנו יותר עובדים על מניעת פריצות לבתים ואת זה הצלחנו להביא לאפס מקרים בחודש שעבר ומקרה אחד בשלושה חודשים האחרונים, שהיה במוצאי שבת כשלא היתה משמרת. אנחנו בירידה של 70 אחוז במספר ההתפרצויות לבתים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. הגניבות של הרכבים נעשות בדרך כלל בשעות שמשמר השכונה עוד לא עובד. בחלק ממקרי הגניבה של האופנוע לא היה מנעול אפילו. חשוב שבעלי האופנועים יתקינו גם אמצעי מיגון בסיסיים כמו אזעקה ושרשרת עם מנעול, כמו שזה בסיסי לסגור חלון ודלת כדי שלא יפרצו לבית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר