השלט של פרויקט צעצוע של שיתוף שהוצב בחוף אכדיה. קרדיט: ליאורה לוי
השלט של פרויקט צעצוע של שיתוף שהוצב בחוף אכדיה. קרדיט: ליאורה לוי

פרויקט "צעצוע של שיתוף" יורחב לכל החופים בהרצליה. ויש גם פרויקט מגבות חדש

מי שיזמה את הקמת עמדת שיתוף הצעצועים בחוף אכדיה, תושבת העיר ליאורה לוי, נמצאת בקשר גם עם עיריות חיפה, אשקלון ונתניה. סגנית ראש העירייה עפרה בל מקדמת רעיון אחר של לוי: לכבס מגבות שנשכחו בחוף ולחלק אותן חינם לרוחצים

פורסם בתאריך: 25.7.19 12:41

עיריית הרצליה השיקה ביום שני מיזם חברתי שיתופי, "צעצוע של שיתוף" שמו, בחוף אכדיה. החברה העירונית לפיתוח תיירות הרצליה הציבה בחוף ארגז פלסטיק שבו דליים, כפות ומגרפות שאיתם יכולים הילדים לשחק בחוף, לשטוף אותם כשהם מסיימים ולהחזיר לארגז. מהחברה מתכננים להרחיב את הפרויקט לששת החופים הנוספים. ויש בשורה נוספת – בקרוב יושק פרויקט של איסוף מגבות שנשכחו בחוף, כיבוסן וחלוקתן לכל מי שצריך בחופים.

"הפרויקט תפס תאוצה מטורפת ולבקשת ראש העיר, לאור ההצלחה הגדולה באכדיה, אנחנו נרחיב את הפרויקט לכל השישה החופים הנוספים", אומרת סגנית ראש העירייה ויו"ר החברה העירונית לפיתוח תיירות הרצליה עפרה בל, "יש בפרויקט הזה את הנושא החינוכי, את הנושא החברתי שהילדים יכולים לשחק ביחד וגם את נושא איכות הסביבה. אנחנו הרי עיר ללא פלסטיק ואנחנו מובילים את נושא איכות הסביבה ורוצים שהוא יתפוס בעוד הרבה מובנים אחרים. האנשים משתפים פעולה מאוד יפה עם הפרויקט. כל היום פונים אלי אנשים ומבקשים להביא צעצועים לפרויקט, וכמובן שהם מוזמנים וכך נמלא את הארגזים בכל שבעת החופים. אנחנו לא מתכוונים לקנות צעצועים, הכל מגיע מצעצועים שאנשים השאירו או מביאים במיוחד. ויש לנו עוד פרויקט למען הסביבה בדרך – אנחנו מתכוונים לאסוף את המגבות שאנחנו מוצאים בחוף, לכבס ולייבש אותן ומי שרוצה יוכל לקחת אותן ולהשתמש בהן".

עפרה בל. קרדיט: יח"צ

היוזמה לפרויקט "צעצוע של שיתוף" הגיעה מליאורה לוי, רעיונאית ואשת ים. "אני נמצאת הרבה בחוף ובים וכל יום בהליכת הבוקר שלי בחוף אני מוצאת המון צעצועים ודברים שאנשים שכחו ואוספת אותם", היא מספרת, "אני מחלקת את מה שאני מוצאת לחברים ותורמת לגני ילדים מתוך מקום של שמירה על איכות הסביבה, גם כי פלסטיק מאוד מזהם את הסביבה ולא מתכלה וגם כדי להוריד את הצריכה. ב-22.5, ביום ההולדת שלי, החלטתי שאני צריכה לתת לים, שאני כל כך אוהבת ונותן לי הרבה, משהו בחזרה. עלה לי הרעיון לעשות משהו כמו הספריות בתחנות האוטובוס והרכבת, אבל במקום ספרים לעשות את זה עם צעצועים. פניתי לחברה העירונית לפיתוח תיירות הרצליה לפני שבועיים וכבר למחרת נפגשתי עם המנכ"ל עופר מור והוא הודיע לי שהם הולכים על זה בשמחה. העלות של זה היא מזערית וזה עוזר לתמרץ את האנשים להוציא אותו אל הפועל. עיצבתי להם שלט, הם הדפיסו אותו והציבו אותו בחוף אכדיה וביום שני הבאתי צעצועים שמצאתי וחנכנו את הפרויקט בחוף.

ליאורה לוי

"המטרה שלי בראש ובראשונה היא אקולוגית – להוריד את הצריכה ושאנשים יקנו פחות, ושגם אם מישהו שוכח משהו שזה לא יילך לזבל. אנחנו פשוט טובעים בפלסטיק ובזבל. כל הורה שדיברתי איתו מאוד שמח ואמר שזה מאוד יקל עליהם, והם לא יצטרכו לסחוב את הצעצועים, לקחת אותם הביתה ולשטוף מהחול. אם יש ילד שרוצה לקחת את אחד הצעצועים הביתה, הוא מוזמן, ובפעם הבאה שיבוא הוא מוזמן להביא איתו צעצוע אחר ולשים בארגז או בסל ידידותי לסביבה. בדיוק כמו שלוקחים ספר, קוראים ומחזירים. יש הרבה שיש להם צעצועים כאלה בבית, המטרה היא שהם יביאו את זה לחוף, במקום לזרוק".

את מתכוונת לקדם את הפרויקט הזה בעוד חופים?

"אני מתכוונת להפיץ את זה בכל החופים בארץ ופניתי כבר לכמה עיריות ובחיפה, באשקלון ובנתניה כבר רצים עם זה. אני מתכוונת להמשיך ולפנות לעוד עיריות ולא לוותר להם עד שיענו לי ויאמצו את הפרויקט. הפרויקט קיבל תהודה מאוד גדולה מהציבור שזה ממש משמח ומרגש אותי. מצאתי את עצמי מוצפת בפניות. לא האמנתי שהפרויקט הזה יקרה כל כך מהר וחשבתי שיהיה לי יותר קשה לפרסם ולהחדיר את זה. חוץ מזה, אני כבר שנתיים אוספת מגבות שנשכחו והושארו בחוף, מכבסת ותורמת אותן לנזקקים. סיפרתי על זה לעופר בפגישה שלנו והצעתי שנעשה פרויקט דומה לצעצועי החוף עם מגבות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר