דוכן "כריך למי שצריך" בהרצליה

מיזם "כריך למי שצריך" הגיע להרצליה: "עצוב שצריך מיזם כזה, אבל שמחנו מאוד לתת"

שרה צרפתי כהן ובעלה אורי החליטו להרים את הכפפה, ובמסגרת יוזמה ארצית חנכו דוכן לחלוקת כריכים בחינם במרכז המסחרי לב העיר בהרצליה. רוצים להצטרף? כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 5.8.19 13:17

ביום שישי שעבר הוקם במרכז המסחרי לב העיר בהרצליה דוכן לחלוקת כריכים בחינם, כחלק ממיזם "כריך למי שצריך" שנוסד לפני כחודשיים על ידי איה קיידר סטרול ורביד סטרול ממושב תלמי אלעזר שליד חדרה. הזוג סטרול הקים את הדוכן הראשון בחדרה, פתחו קבוצה בפייסבוק שבה יש צ'אט לכל עיר, כך שאפשר לחבור לקבוצת אנשים ולהצטרף למיזם. מאז קמו כעשרה דוכנים בערים שונות בישראל – פרדס חנה, נתניה, מצפה רמון, פתח תקווה, ירושלים ועוד, וכאמור – גם בהרצליה.

"ראינו בעלי ואני שיש אנשים רעבים שמחטטים בפחי זבל והחלטנו שאנחנו לא יכולים להקשיח את גבנו ולבנו ולא לראות את זה יותר והחלטנו להעמיד דוכן עם כריכים בחדרה והתחילו לעצור אנשים ולקחת. היו כאלה שלקחו שלושה ואכלו אותם אחד אחרי השני. הם היו ממש רעבים. כך התחלנו להגיע מדי יום חמישי באותה השעה ואנשים כבר התחילו לחכות לנו והתחלנו להכיר. מישהו בהתחלה אמר עלינו שאנחנו פרייארים ואז פרסמתי פוסט שהגיע להמון אנשים ופתחנו קבוצה והרבה אנשים פונים אלינו שהם רוצים לקחת חלק. זה הפך להיות משהו מאוד חברתי. לאנשים אכפת ואותם אנשים שצריכים כבר לא שקופים. זה גם מפגיש בין אנשים שלא מכירים אחד את השני. כולנו אומה מאוחדת וכדאי שנדאג אחד לשני. אנחנו מגלים שיש כל כך הרבה אנשים טובים בארץ שהתגייסו ופתחו דוכנים ואני מקווה שיותר ויותר ערים יצטרפו ושהם יפעלו כל יום. כל אחד יכול לפתוח דוכן – רק צריך להביא שולחן ולהכין כריכים".

שרה צרפתי כהן ובעלה אורי החליטו להרים את הכפפה בהרצליה ובשבוע שעבר הם חנכו את הדוכן בלב העיר בהרצליה. "נחשפתי לרעיון הזה לפני שבועיים בפוסט בפייסבוק שמאוד נגע ללבי וחשבתי שזה רעיון ממש יפה ובעלי אורי זרם איתי", מספרת צרפתי כהן, "קניתי לחמים ולחמניות ובעלי הכין 18 כריכים עם דברים שהיו לנו בבית – גבינה צהובה, ביצים, עגבניות, מלפפונים וטחינה. הכנו שלט והבת שלנו מאיה, שהיא בת שלוש, קישטה אותו והלכנו עם הכלבה שלנו מילקה לעמוד בלב העיר, ליד הכספומטים וג'מיל. חשבנו שאם יש מישהו שצריך כריך בהרצליה אז סביר שהוא יעבור שם, זה מקום מאוד פעיל ביום שישי".

איך אנשים הגיבו לדוכן שלכם?

"גילינו שכשמאיה יושבת לבד ליד הדוכן – היא מאוד ביקשה לעשות את זה כשאנחנו מטר וחצי ממנה – אנשים הרבה יותר מעזים לגשת. אנשים מאוד נרתעים מזה שזה בחינם ומאוד חוששים וחשדניים כשיש שני מבוגרים ליד הדוכן. הרבה מהאנשים שלקחו כריכים היו מאוד מבוגרים היה אחד שממש שמח ואמר 'סנדוויץ' לשבת' ואחר אמר שזה בשביל האישה. עצוב שצריך מיזם כזה, אבל שמחנו מאוד לתת. זה נורא בעיני שאנשים נאלצים לחטט בזבל כי אין להם מה לאכול ואי אפשר להתעלם מזה. מבחינתי, אני לא אקנה נעליים השנה ולא יקרה כלום ובכסף הזה אני אכין סנדוויצ'ים לאנשים שצריכים כדי שהם לא יחטטו בפח. היה לנו מאוד קל להירתם למיזם הזה כי העלויות נמוכות וזה עושה לכולם טוב. זה משהו קטן לתקן קצת את העולם. זה היה מאוד נחמד ואני מאוד שמחה שעשינו את זה".

איך אפשר להצטרף למיזם בהרצליה?

"יש לנו צ'אט מרובה משתתפים בפייסבוק דרך העמוד של הקבוצה 'כריך למי שצריך' שכל אחד שרוצה להתנדב ולקחת חלק במיזם יכול להצטרף אליו ואנחנו כבר מנסים להתארגן ליום שישי הקרוב ולשבוע הבא. אני בטוחה שהשבוע כבר יהיו יותר אנשים. אנחנו מתכננים לבוא פעם בשבועיים מהשעה 13:00 עד 14:30 ונשמח שעוד אנשים יצטרפו כך שזה יהיה כל שבוע. כל אחד מוזמן להביא סנדווצ'ים או מצרכים, לעמוד בדוכן או כל מה שעולה בדעתכם שיכול לעזור. אנחנו מאוד נשמח אם יקומו עוד דוכנים בעיר, למשל כל אחד יכול לפתוח בשכונה שלו. זה רעיון שניתן לשכפל אותו בקלות. רק צריך להביא כריכים, שולחן מתקפל, מפה, שלט, שעליו כתוב 'כריך למי שצריך', סלסלה וכסא מתקפל".

להצטרפות למיזם היכנסו לקבוצת הפייסבוק בקישור כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר