מימין רחוב בן גוריון. משמאל קניון שבעת הכוכבים. צילום מיטל ליאור- גוטמן

שבוע לפני החג: בקניונים מצפים לשבת עמוסה, במרכז העיר מחכים לקונים

מנכ”לית קניון שבעת הכוכבים צופה עליה של 70 אחוז במספר הלקוחות. יו”ר ועד סוחרי מרכז העיר טוען שהמסחר בעיר גוסס. כך מתכוננת הרצליה לראש השנה

פורסם בתאריך: 19.9.19 09:04

ערב ראש השנה יחול בעוד קצת יותר משבוע, ותושבי הרצליה החלו להתכונן לחג ולרכוש מתנות. לדברי מנכ"לית קניון שבעת הכוכבים הדס למדן, הם צופים עליה של כ-70 אחוז במספר הלקוחות שיגיעו לקניון לפני ראש השנה. "יום הבחירות נתן את אות הפתיחה לקניות לראש השנה”, אומרת למדן, "העובדה שיש יום חופש וכן מבצעים מיוחדים בחנויות שמתקיימים ביום הבחירות, מהווים תמריץ לתחילת הקניות לחג. ערב החג השנה יוצא ביום ראשון ולכן השבת שלפני החג תהיה עמוסה במבקרים. היתרון שיש לקניון שבעת הכוכבים הוא שהוא פתוח בשבת ולכן תהיה תנועה גדולה מאוד ביום שלפני. הקניון מקושט לחג ויהיה עמוס בירידי חג של החנויות הרלבנטיות: סבון, ללין, ג’נטלמן, ורדינון, דומו, גולף אנד קו, הום סנטר, רולדין ועוד. במטרה להגדיל את הקניות לחג, הקניון עורך מבצע מתנות לחג שבו כל לקוח הקונה בסכום של 600 שקל ב-29-24 בספטמבר, מקבל כרטיס תו הזהב בשווי 75 שקל הניתן למימוש ביותר מ-90 רשתות. בקניון יש סניף של רשת ויקטורי ובימים שלפני החג אנחנו צופים תנועה ערה מאוד של קונים המגיעים לסופר. נרשמת התעוררת לא רק בחנויות כלי הבית והמתנות, אלא גם בחנויות האופנה, שהתחדשו בקולקציות לחג ולסתיו-חורף, מכיוון שאנשים רוצים להתחדש לקראת החג".

קניון שבעת הכוכבים. צילום מיטל ליאור-גוטמן

מנהל החנות גולף אנד קו וגולף קידס בקניון שבעת הכוכבים גרישה גולדפרב מספר כי מיום שני השבוע התחילו הקניות לקראת החג. “בימים האלה באים הרבה אנשים לקנות לחג. אנשים קונים לחג בעיקר מצעים, מגבות וכלי בית. נערכנו מראש עם סחורה בחנות וכמובן שתגברנו עם צוותים ואורזות. התחלנו להרגיש את אווירת החג רק ביום שני, אנשים לא באו רק להסתכל אלא באו במטרה לקנות לחג. בדרך כלל מתגברת התנועה בחנות שבועיים לפני החג והפעם זה היה קצת יותר מאוחר בגלל הבחירות".

גם בקניון ארנה מתכוננים לחגים עם מבצעים מיוחדים בכל חנות. בנוסף, מסרו בקניון ש"האיגלו" – מתחם שלג חווייתי לילדים שנפתח לאחרונה בקניון – יפעל עד סוכות.

בניגוד לתנועה הערה בקניונים, מספר אבי ציפסר, יו”ר ועד הסוחרים במרכז העיר כבר יותר מ-15 שנה ובעל חנות לחומרי בניין א.ציפסר שקיימת משנת 1955 בסוקולוב 47, כי “המסחר בעיר גוסס יותר ויותר. השנה המכירות לחג חלשות מאוד. אני מדבר עם הרבה סוחרים וזה המצב. האווירה לקראת החג היא לא מה שאנחנו מכירים משנים עברו. זה רחוק מזה. אין אנשים עם הרבה שקיות ברחוב. אין בכלל אווירת חג ברחוב. בשעה שש בערב ביום הבחירות היה ריק בעיר, כלב לא עבר. אולי הבחירות שיצאו מאוד קרובות השנה לראש השנה השפיעו, אבל יש תחושה שהעיסוק המרכזי הוא קניית אוכל ובחירות. יכול להיות שיהיה שינוי לאחר הבחירות, אבל זה יהיה מאוחר. כולם בחנויות עושים מבצעים. אני למשל מוכר לקראת החג מכשירי סודה סטרים במקום ב-350 שקל ב-249.90 שקל ועגלות שוק במחיר של 60 שקל”.

אבי ציפסר

ציפסר מוסיף: “יש הרבה בעיות שמלוות את כל הערים בארץ, כמו בעיות החניה. הסוחרים חונים במשך רוב היום בחניות במרכז העיר, מה שיוצר מצב שאין חניה זמינה. בנוסף, הצרו לפני 20 שנה את רחוב סוקולוב ואי אפשר להיכנס עם רכבים והכל נותן את אותותיו. בכל הזדמנות שנפגשתי עם ראש העיר ביקשתי שיגבילו את החניה מהשעה 08:00 בבוקר עד 19:00 לשעתיים בלבד ואני מאוד מקווה שזה יצא לפועל בקרוב. אני גם מקווה שהסוחרים יתעוררו והתאגדו ויתחילו לפעול בעניין מול ראש העיר. הייתי שמח שייבחר במקומי יו”ר ועד חדש לסוחרים, צעיר ורענן עם הרבה מוטיבציה ואנרגיה לעשות פה שינוי. יש לנו תחרות בלתי אפשרית מול הקניונים שיש בהם מיזוג, חניה מקורה, אטרקציות והקניון גם פתוח בשבת, שזה ממש פוגע בנו הסוחרים, וכמובן יש לנו תחרות עם המכירה באינטרנט”.

חשבתם למכור גם באינטרנט?

“יש אולי שתיים-שלוש חנויות שמוכרות גם באינטרנט. זה לא פשוט ואפילו קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי. זה מצריך שינוי של כל המערך שלך. צריך מחסן ולהיות מורגל למשלוחים”.

מה ניסיתם לעשות כדי לעודד אנשים לקנות במרכז העיר?

“ניסינו לעשות בזארים ברחוב בשיתוף עם העירייה עם מבצעים ולא הייתי מגדיר את זה כהצלחה גדולה. אני מקווה שאנשים לא ישכחו את החנויות במרכז העיר. אנחנו בסופו של יום נותנים את השירות האמיתי והאישי שאי אפשר לזכות בו בשום מקום במרכזי הקניות האחרים. אני רוצה לאחל לכל עם ישראל ולתושבי הרצליה שנה טובה, שנת בריאות ושגשוג ושיבואו לעיר. אנחנו כאן אנחנו כאן בשבילכם ולמענכם”

עדי אנדולט, בעלת החנות “ממתקים של פעם” בסוקולוב 81 שנפתחה לפני כשנה, מספרת: “בדרך כלל לקראת החגים יש יותר תנועה בחנות. יש לי הזמנות מחברות של מארזים שניתנים ללקוחות עסקיים, מארזים גדולים ומרשימים שניתנים לעובדים, ממתקים שניתנים כתוספת לתווי שי. לקוחות פרטיים מזמינים לרוב מתנות למקומות בהם יתארחו בערב ראש השנה ויש שמארחים ורוצים לקשט את שולחן החג, חלק כקישוט מרכזי וחלק שמים ממתק על כל צלחת לכל אורח. במארזים יש כמעט את כל סוגי הממתקים שאת כולם אנחנו מכינות במקום: שוקולד לסוגיו, פאדג’, מרשמלו, מרמלדה, סוכריות דבש וחלת דבש (קראנצ’ים) וממתקים נוסטלגיים (סוכריות פרי רכות, חלק עם שוקולד מריר וחלק עם ושוקולד ומרמלדה). אני גם מציעה את הספר שלי, עם מתכונים להכנת ממתקים, במחיר מיוחד לחג, ב-65 שקל”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר