החותרות סימונה גורן ומורן סמואל

קחו את הבנות ובואו: אירוע הספורט הגדול בארץ לנשים מגיע לפארק הרצליה

אלפי נשים ונערות צפויות להגיע לפארק הרצליה כדי להתחרות ולהתנסות במגוון ענפי ומשחקי ספורט, במסגרת אירוע "אתנה הולכות רחוק". במקום גם יפעל דוכן שיאסוף תרומות שיער עבור נערות חולות סרטן. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 24.10.19 19:51

הרצליה תארח היום (שישי), בפעם הראשונה, את אירוע הספורט הגדול בארץ לנשים – "אתנה הולכות רחוק", בפארק הרצליה, מהשעה 8:00 בבוקר עד 12:00 בצהריים. במסגרת האירוע ניתן יהיה להתנסות ולהתחרות במגוון ענפי ספורט מגוונים וליהנות מפעילויות כושר שונות ואתגריות.

כמדי שנה תתקיים צעדת הנשים הגדולה בישראל, לאורך שבילי פארק הרצליה באורך של 3 ק"מ, במקביל יתקיים הפנינג ספורטיבי גדוש בפעילויות בו ייקחו איגודי הספורט. בין הפעילויות שיתקיימו ופתוחות להרשמה ללא עלות יהיו מתחמי חימום, קצב וזומבה, סופטבול, אופניים, אופני יד ואופני טנדם, רוגבי, קיקבוקס, Drums alive, טרמפולינות, מתקן טבעות, טאי צ'י, פילאטיס, יוגה, גלגליות, דוכני מוצרי ספורט ועוד.

באירוע יהיה גם דוכן של עמותת זכרון מנחם עם שני ספרים שיגיעו בהתנדבות ובו יוכלו נשים לתרום שיער לנערות חולות סרטן. היוזמה היתה של החותרת הפאראלימפית מורן סמואל שזכתה בארד באליפות העולם באוסטריה והבטיחה את מקומה במשחקים הפאראלימפיים בטוקיו 2020, ובמדליות כסף באליפות העולם ב-2017 וב-2018 ובמדליית ארד באולימפיאדה בריו 2016.

סמואל, שהדליקה משואה ביום העצמאות האחרון, תקבל מחר רגע של הוקרה באירוע יחד עם הספורטאיות שזכו השנה במדליות באליפויות. "אני החלטתי לפני קצת פחות משנתיים שאני מאתגרת את עצמי להצליח לתרום שיער לפני המשחקים הפאראלימפיים בטוקיו", מספרת סמואל, "והחלטתי שאם כבר, אז לנסות לגייס כמה שיותר ספורטאיות לצמה של עוצמה. פניתי לאתנה ולזכרון מנחם והם ממש התלהבו מהרעיון והתארגנו לזה שזה יקרה באירוע של 'אתנה הולכות רחוק'. המוטו של הפרויקט הוא 'בשבילנו זה שיער ובשבילן זה כוח'. כספורטאיות יש לנו את היכולת להשפיע. ספורטאיות צריכות להוביל לא רק במגרש אלא גם כמודלים לחיקוי מחוצה לו". סמואל מתכוונת להגיע עם בת זוגה לימור שעובדת בוועד הפאראלימפי ואחראית על התחנות של הספורט הפאראלימפי באירוע, ועם אמא שלה שתשתתף בפעילות.

"אתנה הולכות רחוק" הוא פרי יוזמה משותפת של משרד התרבות והספורט, והמועצה הלאומית לקידום ספורט הנשים בישראל, שהוקמה בשנת 2005 במטרה לקדם ולהבטיח השתתפותן של ילדות, נערות ונשים בכל תחומי הספורט ובכל הרמות. "אתנה" הינה התוכנית הלאומית לקידום הנשים בספורט בישראל, הפועלת תחת מכון וינגייט, מטעם המועצה הציבורית בנושא ובפיקוח משרד התרבות והספורט. התוכנית פועלת להקמת תשתית כמותית ואיכותית של ספורטאיות בפריסה ארצית, ליצירת מנהיגות נשים בספורט, לשינוי עמדות החברה לגבי חשיבות הספורט בקרב ילדות ונערות ולטובת ייצוג הולם של נשים בדרג מקבלי ההחלטות בעולם הספורט.

פארק הרצליה לקראת האירוע

"האירוע החל לפני יותר מ-12 שנה כאשר משרד הספורט הוביל אירוע ראשון השם 'הולכות רחוק' בפארק הירקון בשיתוף עיריית תל אביב", מספרת מנכ"לית אתנה עמרית ינילוב עדן, "הובילו את האירוע חלוצות בתחום שקראו תיגר על העובדה שנשים לא משולבות לא בתקציבים ולא בפעילות באופן מספק בספורט. בשנת 2005 הוקמה המועצה הציבורית לקידום ספורט נשים והאירוע הפך להיות חלק מפעילות אתנה הקבועה כל שנה. האירוע אומר – בואו תצביעו ברגליים לטובת ספורט בקרב ילדות, נערות ונשים לפעילות גופנית בכלל ולספורט עם אופק תחרותי בפרט".

היא מוסיפה: "האירוע, שם זרקור על קידום ספורט לילדות, נערות ונשים, נעשה השנה בשיתוף מאוד פורה ומוצלח של משרד הספורט עם עיריית הרצליה שהרימה את הכפפה ותקיים את האירוע בעיר. ההיערכות מאוד יפה בפארק ובתכנון מיטבי של האירוע. מה שיפה באירוע זה שנשים יכולות להגיע עם הילדות שלהן ולהשתתף בו יחד. מדובר בשינוי עמדות לטובת פעילות של ספורט לילדות ונשים, כדי שנשים לא יהיו שחקניות ספסל אלא שחקניות במגרש. זה מאוד משפיע על כל ההתנהלות התרבותית במדינת ישראל בכל הקשור בספורט וספורט תחרותי. הרצליה היא שותפה מלאה לשינוי עמדות לקידום ספורט נשים. היא עיר פעילה שיש בה ענפים של ילדות ונערות וזו אמירה חברתית מאוד משמעותית".

כמה נשים יגיעו להערכתך?

"אנחנו צופים שיגיעו 8,000-6,000 נשים מרחבי הארץ, כ-4,000 מהן הן תלמידות. התחלנו גם באירוע מסורתי של הוקרת ספורטאיות על במדינת ישראל, אם זה ספורטאיות אולימפיות או פאראלימפיות, או נשים שמשתתפות בענפים לא אולימפיים שזכו והצטיינו בשנה האחרונה. הן עולות לבמה ומקבלות הוקרה מעיריית הרצליה ומאתנה. השנה מגיעות המתחרות האולימפיות המתעמלת האומנותית לינוי אשרם, גולשת הרוח קטי ספיצ'קוב, המתחרות הפאראולימפיות החותרת מורן סמואל והקלעית יוליה צ'רנוי וחברות נבחרת ישראל לנשים עם לקויות ראייה בכדורשער – גל חמרני, ליהיא בן דוד, רוני אוחיון, אור מזרחי, נועה מלכה וקארין פסחוב".

גם בשנה הבאה יתקיים האירוע בהרצליה?

"יכול להיות. אם האירוע יהיה מוצלח בפירוש אפשר לחשוב על זה".

"לפני חודשיים פנה סגן ראש מנהל הספורט אבי בנבנישתי למחלקת הספורט בעיריית הרצליה ברשות מיקי גורנשטיין והוא הציג את זה בפניי", מספר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט בעירייה עופר לוי, "קיימנו ישיבה ולאחר שקיבלנו החלטה ללכת על זה קיבלנו את ברכת הדרך מראש העיר ומנכ"ל העירייה. זה היה בלו"ז צפוף עם הרבה חגים באמצע ואני מאמין שהאירוע מאוד יצליח עם אלפי משתתפות. מי יודע, אולי אנחנו נחליף את תל אביב ונהפוך את זה למסורת באופן קבוע. מבחינתי זה אירוע חשוב שמעצים את הנשים באמצעות ספורט וערכי ספורט מתן אפשרות שווה לכל ילדה ונערה לבחור את ענף הספורט שלה. אני רוצה להודות לראש העיר ולמנכ"ל העירייה שעשו ותמכו מהרגע שפנינו אליהם וזה לא מובן מאליו. כל האירוע צלח כמובן גם בעקבות עבודה מאומצת גם של מנהל הספורט, של מחלקת הספורט בעירייה ושאר האגפים. אני קורא לכולן להגיע לאירוע הזה".

עופר לוי בפארק הרצליה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר