שלטים על הגדר של אשכול הגנים בגליל ים

מחאת האנטנות: עובדי עירייה תלשו שלטי מחאה שתלו ההורים בגנים, פדלון הבטיח פגישה עוד השבוע

העירייה מסרה בתגובה ש"תליית כרזות על גבי שטחי גדרות מוסדות חינוך אסורה על פי חוק, ללא קשר לתוכן". ההורים הגיעו הערב לישיבת המועצה וקיבלו הבטחה מראש העירייה

פורסם בתאריך: 26.11.19 18:18

הורים לתלמידי אשכול הגנים ברחוב נתן אלבז בגליל ים הגיעו הערב לישיבת מועצת עיריית הרצליה כדי למחות על אוזלת ידה של העירייה בטיפול בדרישתם מזה חצי שנה להסיר את האנטנות הסלולריות שממוקמות עשרות מטרים מהגנים, על גג בניין בזק הישן המיועד להריסה, ברחוב הרב קוק 99. ראש העירייה משה פדלון הבטיח להורים שייפגש איתם ביום חמישי. מובילת המחאה, הדס גנוט, אמרה בתגובה: "אני למודת ניסיון. עד שלא תרד האנטנה אני לא מאמינה לאף הבטחה. אנחנו מקווים שאכן יקוימו ההבטחות ושפדלון יציל את הילדים שלנו".

בהמשך הערב אמור הנושא לעלות לדיון בישיבה בעקבות שאילתה שהגיש חבר המועצה מהאופוזיציה רונן וסרמן לקראת הישיבה, בה ביקש לדעת מה הסטטוס של הריסת הבניין, ומדוע הנהלת העירייה לא פועלת להגיע להסדר מול חברות הסלולר להפסקת השידור מיידית, ללא קשר לצו ההריסה.

ישיבת המועצה בהרצליה

אתמול השביתו ההורים את הלימודים בגנים למשך שעתיים והפגינו בסמוך להם. הבוקר הם הופתעו לגלות כי השלטים שבישרו על המחאה אתמול וניתלו על שערי הגנים נתלשו על ידי נציגי מחלקת הביטחון של העירייה. זאת, לדברי ההורים, בעוד שפרסומים אחרים, של חוגים והצגות, ממשיכים להיות תלויים על גדר אשכול הגנים. ההורים טוענים שמדובר בסתימת פיות והשתקת המחאה שלהם.

"הגענו לאשכול הגנים וראינו שהשלטים שתלינו על שערי הגנים, ועלו לנו הרבה כסף, נתלשו על ידי נציגי מחלקת הביטחון של העירייה", טוענים ההורים, "חלק מהדפים אף קומטו ונקרעו. כשניגשנו אל אחד הנציגים ושאלנו על פשר הורדת השלטים הוא טען בכל תוקף שאין לתלות שילוט מכל סוג שהוא על שערי וחזיתות הגן. רק לאחר שאמרנו לו שיש הרבה שלטים אחרים שתלויים על חזיתות הגן ואף אחד לא הסיר אותם הוא אמר שזה בעייתי לשים שלט על הגן שקורא להשבתת הגן על ידי ההורים, ואמר שהדבר תלוי בעירייה. ביקשנו לקבל את השלטים בחזרה והבטחנו שנחדד את איסור תליית השלטים ליתר חברי המאבק, אך סורבנו בטענה כי מי שתלה צריך קודם כל להזדהות בעירייה ולקבל קנס על תליית השלטים.

"זו סתימת פיות של ממש ובפגיעה מהותית בחופש הביטוי שלנו. לא די בזה שהעירייה אחראית למחדל של הצבת גני עירייה בסמוך לאנטנות קיימות ולא עושה מספיק כדי לטפל בעניין, עכשיו לנו ההורים אסור למחות או לנקוט בפעולות שיביאו את העניין לסדר היום ולמודעות האנשים. במקום להילחם למען התושבים, העירייה נלחמת בתושבים. האמת שציפינו להרבה יותר מהעירייה ואנחנו מצפים שהשלטים יושבו אלינו ובהקדם מבלי שתולה השלטים יצטרך להזדהות ויקבל קנס. אנחנו מנגד נחדד את הנהלים שאסור לתלות שילוט על הגן אבל בינתיים כדאי שתקראו לעובדי העירייה שוב כי יש עוד כמה מודעות שהם שכחו להסיר".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה מכבדת את זכותם הדמוקרטית של הורים להביע מחאתם, עם זאת, תליית כרזות וחומרים פרסומיים על גבי שטחי גדרות מוסדות חינוך אסורה על פי חוק, ללא קשר לתוכן בו עוסקות כרזות אלו. לגופו של עניין, כזכור, נערכה פגישה עם ההורים, בעקבותיה פנתה עיריית הרצליה לחברות הסלולר בבקשה להקדים את הסרת האנטנות מבנין בזק ובמקביל מקדמת העירייה הליכים למתן היתר להריסה המתוכננת של המבנה. יש להדגיש כי הגורם היחיד בעל הסמכות והאחריות להקמה וההפעלה של אנטנות סלולריות הוא המשרד להגנת הסביבה. כחלק מאישורי ההפעלה של האנטנה – דורש המשרד מהחברה הסלולרית לבצע בדיקות קרינה – ורק במידה והן תקינות מאושרת הפעלתה. למרות זאת, על מנת להסיר כל ספק, הורה ראש העיר לבצע בדיקה חוזרת של מידת הקרינה באיזור ובמוסדות הציבור הנמצאים בקרבת הבניין. דוחות המדידה שנעשו במקום מראים כי הערכים לא עוברים את ערך הסף המחמיר המוגדר על ידי המשרד להגנת הסביבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמיר - ללא קרינה בשבילך

    מדידות הקרינה לא יעזרו, התקן גבוהה כל כך שגם שהרמה כבר לא בריאה, הבדיקה נחשבת תקינה.
    אם העיריה באמת בעד ההורים , היא תעשה הכל כדי להפסיק את השידור מהאנטנות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר